17 Jun 2012

UMNO PERAK MEMANG HARAM JADAH , MENGHINA MAHKAMAH PULAK

Umno hina mahkamah

Oleh: MSK



Tak sampai beberapa jam selepas bangunan Umno Bukit Gantang disita oleh mahkamah, bangunan tersebut dibuka kembali seperti biasa. Arahan mahkamah dianggap macam arahan budak-budak. Mungkin kerana mereka merasakan mereka lebih berkuasa dari mahkamah.

Gambar diatas diambil oleh Team Mediaperak tengahari tadi dan amat jelas bagaimana Umno tidak memperdulikan keputusan mahkamah.



Sejarah Perak moden telah membuktikan bagaimana Umno tidak pernah menghormati undang-undang manakala mahkamah hanyalah digunakan untuk kepentingan Umno, bukan kepentingan rakyat.

Ketika menyaksikan proses penyitaan oleh Mahkamah Tinggi Taiping semalam, ada diantara yang hadir berkata, “Di Perak,Umno lagi kuat dari Sultan.”

Memang benar. Ketika para pakar undang-undang bersetuju bahawa Menteri besar tidak boleh disingkirkan, Umno berjaya menyingkir Menteri Besar dengan memperkudakan Sultan.Ketika para pengamal undang-undang mengatakan bahawa Speaker tidak boleh disingkirkan, Umno mengheret Speaker dengan memperkudakan polis.

Sekarang, seorang rakyat biasa mahu menuntut keadilan dengan mengharapkan mahkamah tetapi Umno mempersetankan arahan mahkamah.

Apakah yang perlu diharapkan lagi?

Umno?

Sultan?

Mahkamah?

Polis?

Tak ada siapa yang boleh diharapkan lagi…kecuali kita sendiri yang perlu bangun mendapatkan hak kita.



Apa dah jadi YOB Ada Kerajaan pun kerajaan Haram, MB haram lepas tu PM haram jadah -memang perangai semua haram jadah.

Zamhuri kata .....Kepala Bu*** UMNO PERAK.....BABI.....MAMPOS TAK MAU......ha...ha...ha...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...