23 Jun 2012

PANAS! SETIAUSAHA PRO RAKYAT (NGO) DIPECAT KERANA SOKONG FAEKAH!!!




Lelaki sokong Faekah dipecat NGO sendiri

Aktivis yang tiba-tiba muncul di tengah-tengah kehangatan isu penolakan terhadap pegawai kanan menteri besar Selangor Faekah Husin, secara kebetulan dipecat daripada NGO yang dianggotainya sehari kemudiannya.

Mohd Naquib Carmeil memberitahu, beliau diminta meletak jawatan atau akan dipecat sebagai setiausaha agung Pertubuhan Kemajuan dan Kebajikan Rakyat Selangor (Pro-Rakyat), NGO yang dekat dengan Pakatan Rakyat.

"Saya diarah meletak jawatan atau dipecat sebagai Setiausaha Pro-Rakyat berkuat kuasa hari ini.

"Pemecatan dibuat Presiden atas alasan 'tidak mematuhi arahan'," kata Naquib tanpa mengulas lanjut 'arahan' yang dimaksudkan.


Menurutnya, perkara itu dimaklumkan padanya oleh presiden Pro-Rakyat Khairul Anuar Othman.




Malaysiakini bagaimanapun difahamkan, gesaan supaya Naquib meletak jawatan tiada kena mengena dengan sidang medianya bersama dua lagi peminpin NGO itu bagi menyatakan sokongan kepada Faekah.

Pro-Rakyat mula terlibat dalam kegiatan politik tanah air apabila menganjurkan himpunan pra-BERSIH pada 21 April lalu di Stadium Shah Alam
.

Ia didaftarkan dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS) sekitar Disember tahun lepas dengan objektif untuk menjaga kebajikan rakyat Selangor.

Komen: 24jam ada U-Turn dan 48 jam dah ada kena cantas....ha..ha...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...