langsai hutang

langsai hutang
klik gambar

21 Mac 2009

Awas..!Pengkhianat akan muncul di Bukit Selambau

PRK Bt Selambau sudah semakin hampir. Sebentar tadi di Yayasan aman Sg Petani DSAI telah mengistiharkan calun PKR yang akan bertanding PRK kali ini. S Manikumar berumur 35 tahun dan berkelulusan dari UUM, seorang ahli perniagaan muda dan begitu fasih berbahasa melayu.
Khabarnya baru menyertai PKR dan masih tidak dikenali waima di bahagian Merbuk sendiri. Ini menyebabkan adanya rasa ketidak puasan hati dari PKR Bahagian Merbuk dan juga orang2 persaorangan terutamanya yang amat mengidam untuk menjadi calun PRK kali ini. Biasa la bab2 calun ni memangnya sensitif bagi parti2 politik.


Pilih lah calun siapa sahaja walau pun jatuh dari langit pun rasa ketidakpuasan hati akan ada.Bagi saya sebagai aktivis parti akan sentiasa bersetuju dengan keputusan yang dibuat oleh pimpinan teratas kerana sayangnya pada Perjuangan menegakkan keadilan.Cuma pertanyaan saya adalah” adakah mendapat restu dan persetujuaan dari Bahagian Merbuk?”.

Juga Khabarnya 2 pimpinan PKR negeri dijanjikan KERETA BARU jika nama beliau dicalonkan. Kalaulah betul khabar2 angin ini alangkah malangnya kerana terdapat unsur tidak sihat didalam hal untuk menjadi calun. Tak ubah seperti parti gerombolan BN. Dan ini juga akan tidak menjadi adil bagi calun2 yang lain yang mana nama mereka juga disenarai pendekkan. Perkara ini tersebar luas dikalangan ahli dan berharap perkara tersebut adalah fitnah namun Pimpinan Tertinggi PKR perlu menyiasat samada perkara ini betul atau tidak.

Dikala PKR Merbuk kalut dengan hal pencalunan yang masih di persoalkan dan berharap dengan kepintaran DSAI menyelesaikan segera hal tersebut di satu sudut kalut lagi malaun2 pengkhianat parti menyusun strategi untuk menghancur dan mengalahkan PKR dalam PRK Bt Selambau pada kali ini. Maka bertaburanlah malaun ini berjumpa dengan ahli2 PKR termasuk juga calun yang tidak dipilih untuk menusukkan jarum beracun agar benda yang retak terus terbelah dan pecah.

Khabarnya ada yang telah termakan racun ini termasuk seorang ahli majlis Perbandaran Sg Petani yang tidak berpuas hati bila namanya tidak lekat menjadi calun PRK ini. Makin mudahlah kerja buat Zamil Ibrahim ini. Sebelum ini ada dikalangan ahli Ameno memberi duit agar Zamil meletakkan calun melayu untuk memecahkan undi dikalangan ahli2 PAS dan orang melayu agar tidak mengundi calun PKR yang pilih tadi. Ada juga dikalangan kaum India yang tidak berpuas hati akan meletakkan juga calun mereka sebagai bebas bagi memprotes PKR dengan kerjasama dengan malaun ini. Kali ini makin mudahlah malaun ini membuat kerja2 pengkianatan dengan alasan calun yang di pilih PKR adalah calun yang di tolak oleh pengundi Bt Selambau. Pimpinan PKR seolah memberi bola tanggung keda pengkianat ini.

Terserahlah pada PKR bahagian Merbuk untuk kautim hal ini. Lagi cepat selesai lagi bagus. Dun Bt Selambau wajar di pertahankan kerana BN amat mengkehendaki Bt Selambau untuk merialisasikan impian mereka menawan Kedah kerana ADUN katak tetap akan melompat jika Bt Selambau terlepas dari pakatan Rakyat. Juga PKR akan ditikam dari dalam seperti artikel saya yang terdahulu “Bagai Api Di Dalam Sekam”. Khabarnya mereka akan mengadakan satu perjumpaan dengan Zamil dalam waktu terdekat juga untuk menetapkan calun Bebas dakalangan mereka. Kalau bagini tidak kurang dari 12 orang yang akan bertanding pada PRK Bt Selambau kali ini termasuk calun PKR dan BN sendiri. Boleh memecahkan rekod dan tercatat dalam Malaysia world book of record.

Rasanya PRK yang paling hebat dialaf ini…………
Bagi Pakatan Rakyat janganlah rasa hebat jika banyaknya bilik gerakan dibuka pada PRK ini. Kerana ini mungkin tektik pengkianat untuk memalukan PKR bila tiba masanya. Dimana bila hampir tiba waktu puncak bilik2 gerakan ini akan ditutup untuk memalu dan menjatuihkan imej PKR di mata pengundi. Perkara ini akan dimainkan dalam media cetak dan eletronik untuk sebaran kepada umum. Ini adalah salah satu daripada perancangan jahat mereka. Itu tak termasuk lagi projek wajib bagi setiap kali adanya pilihanraya iaitu Selamat Tinggal PKR.
Maklumat diterima telah adanya ahli dan bekas2 ajk bahagian seluruh Kedah telah bersetuju dengan projek tersebut. Cuma tungga masa dan ketika yang sesuai untuk dibuat program tersebut dan jangan terperanjat dengan keluarnya ratusan malah ribuan ahli PKR meninggalkan parti. Mungkin bila ada PRK lain PKR tak boleh bertanding lagi kerana tiada lagi ahli yang tinggal. Habis semua ahli2 PKR ikut Zamil menubuhkan parti bebas cap AYAM…Kahkahkah……
Tapi kita jangan ambil mudah perkara ini khabarnya ramai Pimpinan BN termasuk Samy Vello mempunyai akses secara direct dengan si Zamil Ibrahim ni. Ds Najib telah mengeluarkan arahan agar BN mesti memenangi PRK Bt Selambau ini, khabarnya Mahadir Khalid kena letak jawatan sebagai pengerusi Perhubungan UMNO negeri jika BN kalah di Bt Selambau. Diharap semua Pimpinan dan aktivis Pakatan Rakyat turun berkempen habis2san di Bt Selambau tanpa mengenal penat lelah dan imbuhan yang akan diperolehi.. Cuma kemenangan yang akan dapat mempertahankan Kerajaan Pakatan Rakyat di Kedah.



Kalau kita berjalan di Bt Selambau cuba kita ke Kg Lubuk Seguntah. Khabarnya ada sebuah rumah akan dijadikan markas srategik BN untuk PRK kali ini. Semua arahan akan dikeluarkan dari sini termasuk limpahan kewangan yang akan mengalir ke setiap pengundi DUN Bt Selambau. Mungkin juga TPM akan berkampung di sini. Kalau di PRK Kuala Terengganu dikhabarkan kos ubah suai penginapan TPM mencecah 500k apakah kos bagi maksud yang sama akan mencecah jumlah yang sama dengan di KT atau pun mungkin lebih dari itu. Apa pun kita tunggu samada betul atau tidaknya maklumat tersebut.
Cuma yang sahnya sudah terdapatnya pembangunan ala2 mee segera di Bt Selambau. Telah ada jalan2 diturap dan masih kedapatan lagi segala jentera pembinaan di sekitar Bt Selambau. Telah ada rumah2 usang penduduk dibaiki begitu juga dengan kemudahan awam seperti mesjid di indahkan yang mana sebelum ini terbiar sepi. Sebelum ini TPM sendiri telah mengkhabarkan kepada semua rakyat Malaysia tiada lagi pembangunan mee segera pada setiap kali adanya PRK. Kerajaan BN kononnya akan terus menjalankan pembangunan. Rasanya semuanya indah khabar dari rupa…….


Diharap rakyat dan pengundi Bt Selambau dapat mengajar sekali lagi BN pada PRK ini sebagaimana mereka mengajar BN pada pilihanraya ke 12 yang lalu. Kekalkan Dun Bt Selambau di tangan Pakatan Rakyat yang mengamalkan ketelusan dan pengurusan adil tanpa rasuah.
HIDUP RAKYAT…………………….!!!!!!!


Sumber: Tranungkite / kedahlanie




KERJA SIAPA NI...INI BUDAYA AMNO...
Orang macamani..boleh agak punya orang dari parti mana.. ada seorang orang kampung aku dia punya kerja tulis surat layang dari zaman 70an sampai zaman blogni pun tapi diani dari golongan cerdik...sekejap dia hentam orang Amno sekejap dia hentam orang PAS@PKR ....nama samaran beliau bujang kulop...sekarang dia dah jadi jutawan...tapi dia boleh bawak motor saja



Sebahagian foto yang sempat diambil oleh krew bloggers BlogNet@Perak tengahari tadi. Pandangan dari tok iskandar tentang perkara ini.
Jarum halus ini kalau mengena alamatnya tipislah PAS untuk menang di PRK Bukit Gantang. Saban hari,media totok UMNO akan mengambil peluang memainkan isu penderhaka kepada Raja Melayu sehinggalah ke hari pengundian.
Cara macam ni kira kembar seiras kaedah Yahudi.Tok tak mahu tuduh sesiapa tapi yang mendapat keuntungan daripada isu kartun hina Raja Melayu ini tentulah calon UMNO yang akan bertanding dalam PRK Bukit Gantang.
Tok nak cadangkan kepada penyokong-penyokong yang terjumpa mana-mana mamat yang cuba mengedarkan gambar-gambar kartun ini agar menangkap mereka dan sebelum serahkan kepada polis ambil dulu nama,nombor ic dan alamat rumah mereka.
Penceramah-penceramah Pakatan rakyat juga perlu memberitahu orang ramai tentang gambar kartun yang menghina Raja Melayu ini bukan dilakukan oleh Pakatan Rakyat.
Orang yang dah miskin idea untuk menang sanggup melakukan perbuatan yang keji ini.Bukannya murah kos cetak gambar kartun tu.Mungkin kerja gerombolan mamat yang hina Yang Di Pertuan Agong sebagai natang(binatang) tempohari kot.
Laporan polis telah dibuat dan eloklah perkara ini disiasat dan kes mamat yang hina Yang di Pertuan Agong juga perlu disiasat kerana berkemungkinan dilakukan oleh orang yang sama.
Tok percaya selepas ini lebih banyak lagi gambar kartun seperti ini akan diedarkan dari rumah ke rumah di kawasan Bukit Gantang dan jika ternampak orang asing yang mencurigakan elok ditahan mamat tu atau buat laporan polis. Tok percaya kaedah gambar kartun hina raja Melayu ini tidak akan berlaku lagi jika UMNO tewas di Bukit Gantang dan Selambau.
Dahlah mahal bajetnya kalah pulak tu.Tengok macam kat Kuala Terengganu limpahan wang,projek telah dilimpahkan kepada pegundi di sana tetapi UMNO tetap tumbang sampai serik nak gunakan kaedah yang sama di Bukit Gantang

20 Mac 2009

20 March 2009

PRK BUKIT SELAMBAU : BN TEWAS PUSINGAN PERTAMA
oleh: sofi wahab


PKR sudah menamakan calonnya untuk PRK Bukit Selambau. Calonnya Manikumar seorang pemuda yang baru berumur 35 tahun yang berasal dari Bukit Selambau. Terbukti PR khusunya PKR tidak ketandusan calon dari golongan muda.

Manakala MIC terpaksa 'menyabungkan' kuda tua yang sudah pasti tidak disenangi oleh golongan pemuda yang rata-rata menyokong perjuangan Hidraf.Saya yakin dalam hal pemilihan calon MIC/BN sudah tewas. Ini kerana sejak-sejak akhir-akhirnya trend pengundi muda memang menyebelahi PR. Maka dengan pemilihan Manikumar saya yakin PR akan mendapat sokongan hebat dari pengundi muda dan pengundi tua.

Maka BN sebenarnya telah membuat kesilapan dengan memilih calon kesukaan Samy Vellu yang sememangnya dibenci oleh orang India.Dari maklumat yang saya terima Manikumar memang disukai dan disegani oleh penduduk Bukit Selambau kerana beliau merupakan seorang ahli perniagaan yang berjaya dan sering melakukan kebajikan. Malah beliau sendiri mesra dan senang bergaul dengan penduduk setempat.Tidak syak lagi BN sudah ketinggalan pada pusingan pertama ini
Pemimpin PKR terkejut Manikumar terpilih
Abdul Rahim Sabri Mar 20, 09 1:02pm
malaysiakini

Seorang pemimpin PKR, yang disebut-sebut sebagai calon DUN Bukit Selambau terkejut dengan pengumuman calon baru S Manikumar oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pagi ini.

Dr R Krishnamoorthy, naib ketua Angkatan Muda PKR Kedah dan ketua penerangan Sungai Petani, berkata beliau bagaimanapun menyokong penuh pemilihan parti.

Beliau akan setia pada parti dan menyeru semua penyokong PKR bekerja keras untuk memastikan kemenangan Manikumar dalam pilihan raya yang berlangsung antara 29 Mac hingga 7 April ini.Krishnamoorthy berkata beliau berharap pengundi boleh menerima calon muka baru ini, yang menyertai PKR selama dua tahun.

Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan Manikumar sebagai calon Pakatan Rakyat bagi menggalas cabaran menentang calon BN Datuk S Ganesan. Mereka berdua bakal menghadapi persaingan daripada lebih kurang 10 calon bebas.


Perlu kita memikirkan tentang percaturan politik semasa, masa berkerja, sokongan kepada kerajaan Pakatan Rakyat bagi memerintah Kedah.
Jangan kita bergerak kearah kelompok tertentu harus akur kepada pemilihan bahagian & MPT yang penting dapat mengalas harapan rakyat. Kini negara kita hilang dayasaing & rakyat dicengkam inflasi..lupakan soal kepentingan kelompok
dan wang segera... hidup kuasa Rakyat.. makal sakhti



Bkt Selambau: Pilihan Anwar dibantah

Mar 20, 09 11:10am -malaysiakini

Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan muka baru S Manikumar sebagai calon Pakatan Rakyat bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau pada 7 April depan.Beliau membuat pengumuman tersebut di Sungai Petani pagi ini.Seorang muka baru dalam arena politik, Manikumar, 35, dianggap sebagai pilihan yang mengejutkan untuk mewakili Pakatan dalam pilihanraya kecil yang anggap sangat penting ini.Beliau merupakan seorang ahli perniagaan dan penduduk asal Bukit Selambau.Manikumar akan berdepan dengan calon BN, Datuk S Ganesan dari MIC dan sejumlah calon bebas dalam pilihanraya kecil tersebut.Suruhanjaya pilihanraya menetapkan penamaan calon pada 29 Mac ini.
Bagaimanapun, pengumuman Anwar itu disambut dengan bunyi bantahan dari sesetengah penyokong PKR yang hadir.
Menurut saksi, penyokong tersebut - kira-kira 20 orang - adalah dari bahagian Merbok, yang menyokong seorang lagi calon K Masilamani."Mereka tidak gembira dengan pemilihan Manikumar kerana beliau tidak dikenali dan bukan anak jati (Bukit Selambau), tetapi dilahirkan di Alor Star," kata seorang pemimpin PKR tempatan.
Sebelum pengumuman dibuat, Masilamani yang juga seorang ahli Majlis Perbandaran Sungai Petani, adalah antara tiga nama calon yang dicadangkan kepada pucuk pimpinan.
Dua orang lagi ialah ahli PKR Sungai Petani, Dr R Krishnamoorthy dan ahli jawatankuasa bahagian yang sama, S Sritharan.Bagi menenang keadaan, Anwar telah menemui Masilamani dan meminta beliau supaya menasihatkan penyokongnya bertenang.


Manikumar calon PKR di Bukit Selambau
20Mach, 09 11:10am
Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan muka baru Manikumar A/l Subramaniam sebagai calon Pakatan Rakyat bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau pada 7 April depan.Beliau membuat pengumuman tersebut di Sungai Petani pagi ini.Seorang muka baru dalam arena politik, Manikumar, 36, dianggap sebagai pilihan yang mengejutkan untuk mewakili Pakatan dalam pilihanraya kecil yang anggap sangat penting ini.Beliau merupakan seorang ahli perniagaan dan penduduk asal Bukit Selambau, lulusan MBA UUM.Manikumar akan berdepan dengan calon BN, Datuk S Ganesan dari MIC dan sejumlah calon bebas dalam pilihanraya kecil tersebut.Suruhanjaya pilihanraya menetapkan penamaan calon pada 29 Mac ini.

19 Mac 2009

FIKIRLAH SEJENAK! KALAU KITA SOKONG UMNO?

Ingat, politik tidak boleh subur tanpa kesuburan ekonomi. UMNO tidak mahu rakyat kukuh ekonominya. Kukuhnya ekonomi rakyat, menandakan kesakitan politik UMNO. Bagi pemimpin UMNO, rakyat hanya perlu memperolehi sedikit pengagihan ekonomi. Ekonomi cukup makan. Pemimpin UMNO hanya mahu rakyat percaya bahawa UMNOlah sahaja yang boleh menyediakan alas perut …
Guan Eng nafi Fairus letak jawatan TKM P Pinang
Mar 19, 09 11:14am-malaysiakini

Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sekali lagi menafikan spekulasi bahawa timbalannya Mohammad Fairus Khairuddin telah diminta meletak jawatan.Bercakap kepada pemberita di Parlimen hari ini, Lim berkata setiausaha politiknya telah menghubungi Fairus tetapi timbalan ketua menteri I tidak tahu-menahu mengenai khabar angin tersebut."Beliau menafikannya dan beliau tidak tahu dari mana datangnya cerita tersebut," kata Lim.

Fairus, ketika dihubungi Malaysiakini malam tadi, juga menafikan beliau telah meletakkan jawatan.Spekulasi tersebar luas bahawa Fairus tidak sehaluan dengan pucuk pimpinan PKR, sehingga mencetuskan khabar angin bahawa beliau telah diminta meletak jawatan oleh penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.Fairus, juga Adun PKR Penanti, sering bergelut dengan pelbagai spekulasi berhubung prestasi kepemimpinannya dalam kerajaan negeri Pakatan Rakyat itu dan pernah ditegur sendiri oleh Anwar, Ogos lalu. Selain beberapa pegawainya sering meletakkan jawatan, beliau juga menjadi sasaran serangan blog dengan beberapa dakwaan. Lim, juga setiausaha agung DAP, pernah menyatakan keputusan menukar Fairus, jika ada, akan ditentukan oleh PKR kerana jawatan itu untuk parti tersebut.Mengulas ringkas perkembangan tersebut petang ini di bangunan Parlimen, Anwar berkata Fairus kini "sedang bercuti."
Polis haramkan ceramah Anwar, Nizar
Mar 19, 09 2:00pm. malaysiakini
kemaskini 4.03pm Polis mengharamkan ceramah Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin malam ini di Simpang, di pinggir kawasan Bukit Gantang yang bakal menghadapi pilihanraya kecil.Dalam kenyataan kepada Bernama hari ini, polis memberi amaran kepada orang ramai agar tidak menyertai ceramah penasihat PKR bersama bekas menteri besar Perak itu dengan alasan ia tidak berpermit.

Ceramah yang bermula jam 9 malam dirancang diadakan di Jalan Kuala Kangsar, Simpang dekat Taiping.Ketua polis daerah Taiping, ACP Raja Musa Raja Razak berkata ceramah tersebut tidak sesuai kerana tempat itu berdekatan dengan jalan utama dan boleh menjejaskan lalulintas dan keselamatan orang ramai. Anwar, yang juga ketua pembangkang di Dewan Rakyat, dalam sidang akhbar di bangunan Parlimen petang ini berkata "ia sering berlaku seperti itu."Beliau akan tetap menghadiri majlis makan malam di situ, tambahnya.Pilihanraya kecil kecil parlimen itu akan diadakan antara 29 Mac hingga 7 April dan Pakatan Rakyat akan diwakili oleh calon PAS.
PKR UMUMKAN CALON 20HB.MAC09
Oleh G. MANIMARAN mstar

PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang mewakili Pakatan Rakyat (PR) dijadual mengumumkan calon bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau pagi esok tetapi sehingga hari ini masih menghadapi dilema memilih calonnya.
mStar Online difahamkan walaupun pimpinan parti itu telah menentukan calon bagi kerusi tersebut dua hari lalu tetapi berhadapan dengan masalah untuk memuktamadkan wakil berkenaan pagi esok.
Biro Politik PKR yang bermesyuarat malam tadi terpaksa meneruskan proses penilaian dan penetapan calon ekoran perkembangan dalaman parti tersebut.

Antara lain difahamkan calon yang dimuktamadkan sebelum ini menerima tentangan sebahagian ahli di bahagian Bukit Selambau.
mStar difahamkan parti itu telah memilih S.Manikumar, seorang ahli perniagaan berusia 36 tahun, lulusan Universiti Utara Malaysia sebagai calon.
Manikumar adalah antara empat calon akhir yang telah disenarai pendekkan. Nama-nama lain ialah Dr.R.Krishnanmoorthy, Sri Thrn dan S.Masilamani.
Mereka adalah antara 17 calon yang telah ditemubual oleh PKR bahagian Merbok baru-baru ini termasuklah peguam hak asasi manusia, N. Surendran.
"Mesyuarat Biro Politik semalam memutuskan untuk mengadakan perbincangan dengan Badan Perhubungan PKR Kedah hari in," kata sumber kepada mStar Online hari ini.
Juga difahamkan sekumpulan yang memprotes pemilihan calon sebelum ini akan menemui Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang juga Penasihat PR.
Anwar yang juga ahli Parlimen Permatang Pauh mempengerusikan mesyuarat Biro Politik parti itu malam tadi.
Laporan sebelum ini menyebut PR akan hanya mengumumkan calonnya pada 28 Mac ini iaitu sehari sebelum tarikh penamaan calon tetapi jemputan media yang diterima semalam menunjukkan pengumuman itu akan dibuat lebih awal iaitu esok.
Kerusi DUN Bukit Selambau kosong selepas peletakan jawatan oleh penyandangnya V. Arumugam dari PKR awal bulan lepas.
Sabtu lalu, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan MIC Kedah Datuk S. Ganesan sebagai calon BN bagi pilihan raya kecil 7 April ini.

16 Mac 2009

SEJARAH PKR KEDAH & SDR. ZAMIL IBRAHIM -SIRI 1
Oleh: eram@mat

Daripada tulisan yang lalu komen dari kenyataan akhbar oleh sdr.Zamil Ibrahim dari akhbar Sinar harian terdapat satu komen yang menarik untuk dibincangkan...komen dari sdr.kanda Lekir untuk makluman aku tidak menambah dengan membabi buta tapi aku juga mengenali sdr.Zamil Ibrahim semenjak dari zaman reformasi dan masih aku ingat akan sumpah keramat pada tahun 1999 di taman Ria, Sg.Petani yang diketuai oleh sdr.Ezam dan ramai lagi yang telah lari dari perjuangan mungkin kerana kegagalan memegang prinsip diri dan parti.

daripada komen beliau tadi memang beliau bersama Keadilan sebelum ini dan mengetahui sejarah dalam PKN Kedah masa lalu. mungkin dari bahasa beliau mengenali aku..untuk makluman aku juga asal dari kampung Lekir. tapi dah lama merantau di negeri Kedah. Memang jasa mereka ini tidak boleh dipertikai dan telah menjadi sejarah dalam membina asas Keadilan di Kedah.. dari tahun 1999 digerakan dari bahagian Merbok, Sg.Petani & Langkawi dari masa Sdr.Zuraidi bekas K.pemuda yang memimpin Keadilan dan kemudian melompat ke AMNO pada tahun 2001 kemudian digantikan dengan sdr.Zamil Ibrahim masatu agak sukar bagi kita untuk memperkembangan parti, ahli & cawangan kerana kekangan rakyat yang kurang berani untuk aktif kerana kebanyakanya mencari makan dengan kerajaan AMNO.


Juga dimaklumkan apabila DSAI keluar dari penjara SB mulalah politik kotor bermain dalam PKR , budaya klik dan kroni mula ujud. ini perkara lumrah bagi mana-mana parti yang ada di malaysia dan masih ingat mengapa beberapa pemimpin PKR telah berhijrah ke dalam PAS bagi meneruskan perjuangan, itu saja pilihan yang terbaik masuk PAS atau memendam rasa iaitu berundur untuk kebaikan. Anda bersuara tentu anda dicop orang ini, orang Zamil atau orang Mohtar...dan tidak semua pejuang-pejuang terdahulu disamakan macam mereka dan tidak semestinya mereka dihukum tanpa disiasat puncanya.
..... akan disambung lagi kemudian



March 16, 2009 8:07 PM
kanda lekir said...
maaflah andai pendapat ini mungkin agak kasaq dan ini hanyalah pendapat individu...tak tau la, bercakap pasai zamil mmg byk org dengaq dari mulut org dan ramai spekulasi org buleh cakap.. tapi mengenali secara peribadi tentang beliau, mmg ada jugak la kebenaran cerita walaupun hasil penulisan banyak ditokok tambah... ya, mmg politik ni dah darah daging beliau tapi sedaq lah byk jugak jasa beliau dalam dunia politik kedah.. try la kaji balik catatan dan wacana gerakan keAdilan (nama PKR satu masa dahulu) di Kedah.. siapakah yg bergerak merencanakan gerakan terawal dan kaji balik ke mana menghilangnya mereka yg terlibat dalam merintis jalan reformasi di Kedah di kala DSAI masih terpenjara di balik tirai besi.. kehilangan mereka masih tidak dijejaki dan tak pernah dikesali... lihat dan renungi keberkesanan mereka yg semakin sepi dari arena politik tika ini... mungkin kerana kesungguhan dan susuk politikus membawa zamil masih relevan biarpun dari luar garis politik PKR yg kini rata2 dibarisi mereka yg saya fikir hanya golongan atasan yg kenal rapat dgn DSAI.

Malahan, mereka yg kini berkedudukan dalam PKR, ramai dapat dikatakan masih baru no keahlian dan tidak melampau dikatakan mereka tidak perlu bersusah payah memacak sepanduk dan bendera parti di kala menjelangnya Pilihanraya...Andainya, senario dan trend penjenamaan PKR dengan idea kemunculan mereka yg ternama dibiarkan berlaku terus tanpa muhasabah dan nilai keinsafan, maka jgn salahkan zamil atau rakan2nya andainya ramai lagi zamil akan lahir dek kerana kealpaan dan ketidakpedulian kerana kekuasaan yg br dikecapi.. ingatlah rom tidak dibina dalam satu hari dan ia mungkin boleh bersemadi dalam tempoh yg amat sekejap..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...