22 Jun 2012

RAFIZI SAYA BUKAN " SUPERMAN" TAPI MENGAPA Keadilankini.com MENGAMBIL KESEMPATAN?

Rupa-Rupanya Sebab Ini Rafizi Ramli Letak Jawatan
6/22/2012


Sambil menafikan tindakannya meletakkan jawatan Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor bukan bermakna wujud masalah dengan kepimpinan PKR, Rafizi Ramli menyifatkan dirinya "bukan Superman." Sehubungan itu, Pengarah Strategi PKR ini berkata, beliau mahu memberi tumpuan sepenuhnya ke atas kerja-kerja dan strategi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibahim merupakan Penasihat Ekonomi Selangor, dilantik lebih dua tahun lalu.

Kata Rafizi, beliau tidak berbalah dengan Anwar atau Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagaimana didakwa dan dianggap oleh sesetengah pihak.

"Kerja saya semakin hari semakin bertambah. Saya bukan 'Superman'. Tidak boleh melakukan dua tiga perkara dalam satu masa.

"Saya boleh melihat beban dan tanggungjawab ini semakin meningkat, dan akan meningkat dalam beberapa minggu akan datang," kata beliau ketika dihubungi dengan merujuk kepada spekulasi mengenai tarikh PRU13.

Rafizi juga menegaskan bahawa jawatan-jawatan lain dalam parti kekal dan akan meneruskan tanggungjawab yang diberikan.

"Kepada mereka yang ragu-ragu, (kononnya) saya akan lompat parti, saya berjanji akan bersunat sekali lagi kalau lompat parti. Patut semua wakil rakyat kena janji macam ini," katanya menerusi satu mesej Twitter tengah malam tadi.

Rafizi menghantar surat meletakkan jawatan Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor semalam.

"Saya menghantar notis hari ini (semalam)," kata Rafizi, yang mengumumkan keputusan itu menerusi mesej Twitter sekitar 3 petang semalam.

Dalam mesej Twitternya semalam, beliau berkata, "letak jawatan proses biasa."

"Perlu sedikit rehat, letih buat dua kerja di kerajaan negeri dan parti. Ramadan dah dekat, tumpu ibadah.

"Saya tidak pernah tugas (berkhidmat) lebih dari dua tahun pada satu-satu jawatan. Yang ini dah melebihi dua tahun, masanya untuk terus bergerak. Tidak ada kaitan politik dengan itu," kata pemimpin muda ini yang akhir bulan lalu menyertai Debat Sinar bersama Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin.

Ketika dihubungi malam tadi, Rafizi yang menyandang jawatan itu sejak dua tahun lalu berkata: "Saya sebenarnya telah memutuskan untuk melepaskan jawatan ini akhir tahun lalu."

"Tetapi oleh kerana tarikh PRU13 tidak menentu, saya meneruskan khidmat saya.

"Sekarang kita sudah boleh agak bila PRU13. Saya rasa ini adalah masa yang sesuai, jadi, saya beri notis satu bulan. Cuma ia diumumkan secara kebetulan ketika cetus isu berkaitan Faekah (Husin, Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor," katanya.


"Cuma secara kebetulan masanya tidak kena, itu saja. Bagi saya ini tiada kaitan, letak jawatan perkara biasa," kata beliau lagi.

Rafizi dijangka bertanding kerusi Parlimen pada PRU13.

Difahamkan beliau akan mencuba nasib di kawasan Pandan, yang kini disandang oleh bekas Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat. ~sinarharian


Siapa dibelakang Keadilankini.com yang mengambil kesempatan dari berita perletakan jawatan Rafizi semalam. Keadilankini.com bukan blog pencacai AMNO-APCO tapi dari Orang besar PKR yang mempunyai kepentingan peribadi.

"Keadilankini difahamkan perletakan jawatan Rafizi ini dipercayai mempunyai kaitan dengan krisis politik negeri Selangor yang membabitkan Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Selangor, Faekah Husin yang sebelum ini bertindak memperlekehkan Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali."



BERITA PENUH DARI Keadilankini.com

Krisis politik Selangor: Rafizi lepas jawatan Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri

KeadilanKini.Com, 21 June 2012

SHAH ALAM, 21 Jun: Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli hari ini mengumumkan perletakan jawatan beliau sebagai Ketua Eksekutif di Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor. Menerusi satu kenyataan di laman Twitter milik beliau petang tadi, Rafizi menyatakan bahawa perletakan jawatan beliau adalah satu proses biasa dan beliau memerlukan sedikit rehat lantaran bebanan tugas dalam parti dan juga dalam pentadbiran kerajaan negeri.

"Saya telah beri notis letak jawatan dari Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor. Sebarang pertanyaan mengenai ekonomi Selangor dan lain-lain (sila) rujuk kerajaan Negeri atau Anwar Ibrahim," tulis Rafizi di laman Twitter miliknya.

Keadilankini difahamkan perletakan jawatan Rafizi ini dipercayai mempunyai kaitan dengan krisis politik negeri Selangor yang membabitkan Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Selangor, Faekah Husin yang sebelum ini bertindak memperlekehkan Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali.

Sejak dilantik secara kontroversi sebagai Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor pada tahun 2010, Faekah dilihat sebagai terlalu berkuasa dan mempunyai pengaruh luar biasa di atas keputusan-keputusan kerajaan negeri sehingga mengundang kemarahan ramai. Beliau disifatkan sebagai penghalang kepada program-program yang ingin dilaksanakan oleh parti di Selangor sehingga wakil rakyat KEADILAN bimbang ianya boleh menjejaskan peluang parti itu dalam
pilihanraya umum akan datang.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...