IKLAN

IKLAN
Klik gambar

06 Jun 2009

APA DAH JADI MALAM LAIN SIANG LAIN KEPUTUSANNYA!!!!

Oleh: MSK
Keputusan siapa Timbalan Presiden Pas sudah keluar dan Ustaz Nasha terpilih sebagai pemenang dalam pertandingan tersebut. Terkejut?

Memang terkejut. Ada banyak yang berlaku dibelakang tabir sehingga mengejutkan orang ramai.
Dalam mana-mana pilihanraya…petugas-petugas Pas dikenali sebagai petugas yang paling berdedikasi dan pandai membuat kerja…terutama dalam membuat culaan pengundi. dan petugas-petugas inilah juga yang membuat culaan dalam pemilihan jawatan Timbalan Presiden.
Sebaik sahaja tamat waktu mengundi…mereka sudah dapat membuat jangkaan siapa yang menang.

Dan pemenangnya ialah Husam Musa..diikuti dengan Ustaz Nasha dan Mat Sabu.
Pada pukul 7.30…pengiraan undi dimulakan dan menjelang jam 9.30 malam…pengiraan tamat, dan keputusan tak rasmi sudah bocor kepada pemimpin dan wartawan.
Dan sekitar jam 9.55 malam…Malaysiakini sudah dapat membuat laporan.
They see Husam garnering about 45 percent of the votes, with Nasharuddin trailing at 35 percent while Mohammad Sabu finishing third with 20 percent.

Keputusan tak rasmi pada malam semalam sudah diketahui bukan sahaja pemimpin Pas malah pemimpin PKR juga sudah mendapat maklumat. Husam mendapat 453 undi (44.1%), Nasha 388 (37.8%) dan Mat Sabu 188 (18.3%).

Mstar juga melaporkan perkara yang sama.
Datuk Paduka Husam Musa dipercayai menang tipis jawatan Timbalan Presiden PAS dalam persaingan tiga penjuru.
Berdasarkan maklumat keputusan tidak rasmi yang diperoleh setakat 9 pagi tadi, Naib Presiden PAS itu mendapat 543 undi sekaligus menewaskan penyandang jawatan tersebut iaitu Nasharudin Mat Isa yang memperoleh 388 undi dan juga Mohamad Sabu yang hanya memperoleh 188 undi.
Husam menang dengan perbezaan 65 undi.

(Cuma disini Mstar tersilap menulis jumlah undi yang diperolehi oleh Husam..543 undi..sepatutnya 453 undi. perbezaan undi antara Husam dan Nasha ialah 65.( 388+65=453. Bukan 543)
Tetapi mengapa perlu keputusan ditangguhkan sehingga pagi ini?
Dan kalau mengikut laporan Malaysiakini..Mustafa Ali mengatakan pengiraan undi berlaku sehingga jam 2.30 pagi!! Apakah Jawatankuasa Pemilihan memerlukan ENAM jam setengah untuk mengira seribu undi?

Ada sesuatu yang tak kena dalam pemilihan Pas kali ini.Apakah taktik Mahathir semasa menentang Tengku Razaleigh sudah diimpot oleh Pas?
Dan apabila keputusan rasmi diumumkan pagi tadi…memang ramai yang terkejut. Macam mana keputusan tak rasmi dan rasmi begitu jauh berbeza?
Keputusan rasmi.. Husam 281 (27.4%), Nasha 480 (46.8%) dan Mat Sabu 261 (25.5%)
Ada apa-apa yang berlaku dalam gelap lagi?
Ha.ha..ada perwakilan ke muktamar SMS kat aku..bezanya sekarang…Pas pakai kopiah/Umno pakai songkok

KOMEN : akupun pening pagini malam tengok blog keputusan lagu lain...apa dah jadi intergriti dalam PAS yang kita hormati sebelum ini....

02 Jun 2009

SILA JAWAB..KALAU INI SATU FITNAH

BONGKAR : Hasil Balak di Telan Masuk dalam perut Sendiri..

Hasil bumi Kedah (balak) dah ditelan masuk dlm perut sanggup sebuah syarikat milik Pegawai MB Kedah jolok kerongkong ambik balik…..

Relau.

Ku sangka panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengahari…..
Apa nak jagi dgn manusia yg bertopengkan PAS sekoq ni. Menjatuhkan maruah saja. Kerja dia tak ada lain kikis harta rakyat yg kononnya apa yg dia buat utk membantu parti PAS.
MB Kedah yg tahu akan perkara ni buat tak tahu saja. Bila ditanya “Saya tak tahu…” itulah jawapan yg selalu dia sebut.
Boleh aku katakan PAS menghalalkan pendapatan dari kerja kotor ini sebagai dana pergerakan parti. Wahai sekelian rakyat Kedah, ketahuilah pembongkaran ini…..

15 September 2008 - Sebuah syarikat “AY TRADING” pengurusnya Aziz bin Ahmad telah membuat permohonan bersurat kepada YAB Tuan Pengarah Perhutanan Kedah atas tajuk “Permohonan untuk mengeluarkan saki baki kayu balak dalam tanah kerajaan lot 1771 dan lot 1805 Bukit Kaci Pelanduk, Mukim Temin, Daerah Kubang Pasu, Kedah Darul Aman”. Keluasan kawasan yg dipohon lebih kurang 254 ekar.

18 September 2009 – Bayaran memproses permohonan (RM200.00) dan bayaran pertaruhan permohonan (RM10,000.00) telah dibuat kepada Jabatan Perhutanan Negeri Kedah.

19 September 2008 – AY Trading telah membuat perjanjian dgn org perseorangan CH Lim. Perjanjian disedikan oleh Tetuan Sharifah, CP Yeap & Co. Ditanda tangani di hadapan MURSHIDAH MUSTAFA (Peguambela & Pweguamcara).
Antaranya perjanjian itu berbunyi:

Pihak Pertama (AY Trading) adalah sebuah syarikat mempunyai lessen balak kelas B.
Pihak Kedua (CH Lim) akan menggunakan lessen balak kelas B Pihak Pertama utk membuat permohonan membalak.
Pihak Pertama bersetuju member sepenuh kerjasama kepada Pihak Kedua dlm segala urusan berkaitan permohonan tersebut.
Pihak Kedua telah menyediakan RM10,000.00 bayaran atas nama Pengarah Perhutanan Negeri Kedah sebagai deposit kpd Permohonan Membalak.
Sebagai balasan pengunaan balasan menggunakan lesen pembalak kelas B Pihak Pertama, Pihak Kedua bersetuju membayar kpd Pihak Pertama sebanyak RM25,000.00.
Segala kos memproses permohonan, kos urusan pembalakan urusan pentadbiran, perjalanan perniagaan pembalakan dijalankan sepenuhnya oleh Pihak Kedua.
Pihak Pertama setuju tidak akan membuat sebarang perjanjian, perkiraan atau apa-apa urusan dgn mana-mana pihak ketiga selepas perjanjian ditanda tangani.
Perjanjian dibuat mengikat waris-waris peribadi, wakil-wakil peribadi, waris-waris dan wasi-wasi kedua-dua pihak.

24 Septembar 2008 – Pemungut Hasil Hutan Sarinah binti Said, mengirim surat kpd AY Trading makluman resit bayaran (RM200.00) dan resit pertaruhan (RM10,000.00).

15 Febuari 2009 – Pengarah Perhutanan Negeri Kedah Kasim bin Osman telah meluluskan permohonan yg dibuat oleh “AY Trading” dgn bayaran yg dikenakan :

Harga premium RM1,454,184.002Deposit jaminan lesan RM 10,000.00Bayaran menyediakan lesan RM 100.00Bayaran menyediakan plan RM 20.00

Tetapi durian rutuh yg bakal dikecapi oleh CH Lim keputusannya amat mengecewakan. Beliau mendapati bahawa AY Trading iaitu Aziz bin Ahmad telah membuat satu lagi perjanjian atas tanah yg sama kpd syarikat “METRO SUNVIEW SDN BHD”. AY Trading telah melanggar perjanjian.

Aku korek punya korek…..
AY Trading diarahkan oleh Metro Sunview (yg tak ada RM yg cukup) mempergunakan RM CH Lim bagi mendapatkan projek pembalakan. Alasannya hasil balak tersebut dapat membayar balik kos yg dikeluarkan oleh CH Lim. Malah lebih lagi apa yg CH Lim keluarkan boleh dibayar balik.

Metro Sunview mengugut AY trading, dgn kuasa yg ada pada beliau boleh membatalkan permohonan tersebut atas alasan PROJEK ALI BABA.

Metro Sunview menegaskan bahawa sedikit hasil balak tersebut dapat disumbangkan kpd PAS Kedah persediaan memperkukuhkan parti.

Siapa DALANG dlm METRO SUNVIEW…..?
Nama syarikat : Metro Sunview

No. syarikat : 828477-V
Alamat berdaftar : No. 66B, Damai Komplex, Kuala Lumpur
Tarikh penubuhan : 8 September 2008
Direktor 1 : Che Had bin Dhali
Direktor 2 : Akashah bin Ismail
Direktor 3 : Roslizan bin Zakaria
Direktor 4 : Jamal Akma bin Ibrahim
Setiausaha : Noorma binti Mohd Zain
Pemegang syer 1 : Zatizam binti Zahari
Pemegang syer 2 : Faridah binti Ghazali
Oooooooooo patut la Metro Sunview kata kuasa ada dlm tangan dia…..
Baru aku tau:
Che Had bin Dali adalah Pegawai Khas Ekonomi MB Kedah
Roslizan bin Zakaria adalah Pegawai Khas Kanan MB Kedah

Patut la dua ekoq ni begitu riak, bangga, besar diri dan bermegah di Wisma Negeri. Selalu menjadi kebanggaan MB Kedah kata depa ni pandai cari duit tak semacam exco Kedah yg lain.Ini yg kita nampak.
Yg kita tak nampak entah la berapa banyak…..
Patut la Batu 9 Kota Sarang Semut markas utama PAS Kedah berapa puluh tahun tak siap-siap, mai dari hasil yg tak ketahuan punca…..
Dengar kata report polis dah dibuat…..
Aku akan guna kebodohan aku ni utk dapatkan semua dokumen sebagai bukti kalau tak org kata aku cakap kosong…..
TUNGGU……………………AKU AKAN TERJAH……………………

ADMIN KEDAHLANIE - Kami angkat artikal nie dari satu blog sahabat.. memandangkan apa yg dituliskan oleh penulis merupakan satu PERTUDUHAN YG BESAR jadi dimintak PIHAK YG BERKENAAN silalah mengambil tindakan susulan akan HAL ini.. dan jika ianya fitnah jawablah dan bersihkanlah nama-nama yg tertuduh itu... dan sekiranya benar PIHAK-PIHAK berkenaan harus mengambil tindakan yg sewajarnya kepada golongan2 ini....

ADMIN - KedahLaNie TIME - 11:10 AM

CERITA MANOHARA DARI INDON.


Manohara Berniat Seret Suaminya ke Jalur Hukum


JAKARTA - Bebas dari suami yang menyiksanya, bagi Manohara Odelia Pinot belumlah cukup. Mantan model berumur 17 tahun itu berniat menyeret suaminya, pangeran dari Kesultanan Kelantan, Tengku Muhammad Fakhry, ke jalur hukum. Manohara dan keluarga kini menyiapkan sejumlah data dan bukti yang memperkuat laporannya bahwa sang suami telah melakukan kekerasan dalam rumah tangga. Dia tak segan-segan membeber keburukan suaminya yang dianggap melanggar hak asasi manusia, melalui penyekapan dan penganiayaan secara fisik. "Rencana membawa ke jalur hukum pasti kita lakukan.


Tetapi, semua harus melewati prosedur yang berlaku. Kita tidak mau gegabah mengambil keputusan," kata Yuli Andre Darmas, kuasa hukum Daisy Fajarina, ibunda Manohara. Seperti diberitakan, setelah dua bulan lebih "dikurung" suaminya, Manohara akhirnya bebas. Drama bebasnya Manohara terjadi di Singapura Sabtu lalu (30/5). Saat itu dia dan suaminya bersama keluarga dari Kesultanan Kelantan berada di sana untuk menjenguk Sultan Kelantan yang sedang sakit. Mereka menginap di Hotel Royal Plaza.Dalam waktu bersamaan, ibunda Manohara juga berada di hotel tersebut setelah diberi tahu orang dalam di Kesultanan Kelantan. Kedatangan ibunda Mano segera diketahui pihak kesultanan. Karena itu, Mano pun cepat-cepat diajak pulang. Tapi, Mano terus berupaya mengulur waktu.Akhirnya Mano dipaksa dievakuasi dari kamarnya oleh pihak kesultanan. Bahkan, saat itu dia nyaris disuntik bius. Ketika di dalam lift, Mano nekat memencet tombol darurat sehingga menarik perhatian petugas keamanan dan polisi di hotel tersebut. Selanjutnya, Mano diselamatkan dan dipertemukan dengan ibunya. Ibu dan anak itu tiba di tanah air Minggu lalu (31/5) sekitar pukul 07.30.


Dalam waktu dekat, Mano akan melakukan medical check up untuk melengkapi laporannya. Cara ini ditempuh karena dia merasa telah mengalami kekerasan secara fisik yang dilakukan suaminya. "Dalam satu atau dua hari ini kami upayakan tuntas penyiapan berkas-berkasnya. Selanjutnya kami ke Malaysia untuk melaporkan kasus ini dan diteruskan ke Kesultanan Kelantan," papar Yuli. Laporan yang dimaksud, terang Yuli, tidak hanya kekerasan dalam rumah tangga yang bersifat fisik. Tetapi, kekerasan yang berdampak pada tekanan mental dan kejiwaan Mano secara langsung. "Saya tidak tahu hukum di Malaysia seperti apa. Kalau di Indonesia, kekerasan fisik dan mental itu sama saja dan ini jelas-jelas kekerasan," jelasnya.Bagaimana jika nanti menemui kendala ketika menempuh jalur hukum di Malaysia? "Kalau ada kendala dalam pelaporan jalur hukum ke Malaysia, kami bisa mengajukan persoalan tersebut ke Interpol. Karena kalau kami lihat subjeknya, Manohara, kekerasan ini terjadi di Malaysia, sehingga jalur Interpol bisa kami lakukan. Yang penting, setiap jalan akan terus kami upayakan," tuturnya.Dia juga menyatakan kesiapannya jika pihak kesultanan berniat menuntut balik. "Memang dalilnya apa mereka mau menggugat balik? Ini bukan penculikan atau membawa kabur Manohara. Saya tegaskan lagi, ini adalah kemauan Manohara untuk berkumpul dengan keluarganya di Indonesia. Sebab, Manohara tidak tahan hidup dengan Fakhry dan keluarga Kesultanan Kelantan," jelasnya.Di bagian lain, Manohara mengatakan memiliki sejumlah bukti kekerasan yang dilakukan suaminya. Termasuk, dokumentasi fotonya yang mengalami penganiayaan dari keluarga Kesultanan Kelantan. Kadiv Humas Mabes Polri Irjen Pol Abu Bakar Nataprawira menuturkan, karena kejadiannya di Malaysia, yang bisa menangani maupun menyelidiki kasusnya langsung adalah Kepolisian Malaysia. "Jadi, kami tidak menangani kasusnya," ujarnya kepada Indopos (Jawa Pos Group). (ibl/jpnn/kum)

1 MALAYSIA -RUNTUH LAGI...


Kejadian bumbung Stadium runtuh memalukan negara????



KUALA TERENGGANU: Kejadian bumbung utama Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak dekat sini, yang runtuh pagi ini amat memalukan negara, kata Menteri Kerja Raya Datuk Shaziman Abu Mansor.
Beliau berkata walaupun kejadian itu tidak melibatkan kemalangan jiwa, ia menjejaskan imej negara kerana runtuhan itu membabitkan stadium baru yang belum sampai setahun digunakan.
"Walaupun daripada segi membaikpulihnya ditanggung oleh kontraktor dengan memasang bumbung baru, ia memberi gambaran yang tidak baik kepada negara, seolah-olah kontraktor kita tidak berkemampuan untuk melakukan kerja (membina) bangunan sedemikian rupa," katanya selepas meninjau stadium itu bersama Menteri Besar Datuk Ahmad Said hari ini.
Dalam kejadian pada kirakira pukul 9.30 pagi itu, hampir 60 peratus struktur bumbung bahagian hadapan kiri dan kanan stadium berkenaan sepanjang 400 meter runtuh menyebabkan besi serta serpihan bumbung jatuh ke bahagian tempat duduk.
Shaziman berharap Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan (CIDB) dan Jabatan Kerja Raya (JKR) akan membuat kajian terperinci bagi mengenalpasti punca runtuhan itu. "Saya minta satu juru perunding yang mempunyai kepakaran dan berkualiti dilantik bagi menilai dan mengkaji mengapa bumbung stadium baru itu boleh runtuh.
"Saya tidak mahu menuding jari kepada manamana pihak. Apa yang saya mahu ialah satu laporan terperinci kerana kejadian ini memalukan negara walaupun kesilapannya mungkin bukan berpunca daripada kita," katanya.
Beliau berkata kejadian itu akan menyebabkan masyarakat luar menganggap kontraktor tempatan tidak berkemampuan untuk membina bangunanbangunan besar.
"Saya juga ingin tekankan kepada CIDB supaya lihat dengan terperinci jika hendak membina satu-satu struktur bangunan di negara ini daripada perancangannya, reka bentuknya, juruperunding, pembinaannya sehinggalah kalau bangunan itu hendak diruntuh pun kita sudah ada piawaian amalan kerja. Kita tidak akan bertolakansur dalam perkara ini.
"Pemilihan kontraktor hendaklah berdasarkan kemampuan dan kalau projek besar, pastikan konsultan itu ada kapasiti. Begitu juga dengan kontraktor mesti ada pengalaman dan pengetahuan teknikal yang tinggi," katanya.
Sementara itu, Ahmad berkata kerajaan negeri akan melantik konsultan bebas yang benar-benar berkemampuan dan mendapatkan maklumat dari Jabatan Kerja Raya bagi mengenalpasti punca kejadian.
"Siasatan awal mendapati kerugian dianggar RM25 juta," kata menteri besar itu yang jelas sedih dan kecewa dengan insiden yang berlaku itu.
Beliau berkata stadium utama itu akan ditutup sehingga kerja membaikpulih dilakukan sepenuhnya dan ia akan dibuka setelah mendapat jaminan keselamatan daripada kontraktor yang akan dilantik kelak.
Berikutan kejadian itu, beliau berkata stadium tertutup dan beberapa bangunan baru yang terletak berhampiran stadium utama itu akan diperiksa bagi memastikan ia berada dalam keadaan baik dan selamat untuk digunakan.
Sementara itu, tinjauan Bernama mendapati polis, bomba dan penyelamat serta Jabatan Pertahanan Awam (JPA3) masih mengawal keadaan sekitar stadium berkenaan bagi mengelak kejadian yang tidak diingini.
Stadium berharga RM292 juta itu baru siap setahun lepas dan dirasmikan oleh Yang diPertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin pada 10 Mei tahun lepas.
Ia menjadi mercu tanda Terengganu dan gelanggang bagi beberapa acara utama pada Sukan Malaysia (Sukma) 2008. BERNAMA
Komen: Perlu disiasat kepada projek yang lain dibawah kendalian syarikat Perunding & kontraktor yang sama ini bagi mengelak kegagalan projek dibawah kendalian mereka dan akan menyebabkan kemalangan jiwa dan harta.

BERILAH SOKONGAN KEPADA EXCO KITA NI!!!!



Assalamu'alaikum...,

Kepada semua penduduk Lunas.Terlebih dahulu saya menyusun kemaafan di atas kesibukan kerja, saya tidak dapat tumpu sepenuh perhatian di Lunas.


Hampir setahun lebih saya lebih menumpu perhatian sepenuhnya tugas-tugas exco, alhamdulillah kestabilan Kerajaan Negeri Kedah bertambah baik dan stabil.Kini saya akan cuba meluangkan masa lebih di Lunas bagi memastikan Lunas akan lebih berkembang maju dalam apa jua bentuk dari segi ekonomi, sosial dan pembangunan.Antara program yang akan saya susun adalah :


1.Saya akan berada di Lunas pada hari Khamis, Jumaat dan Sabtu.


2.Melakukan lawatan ke setiap daerah DUN Lunas.


3.Mengadakan perjumpaan bersama Ketua Komoniti dan Ahli Majlis.

4.Cuba mendapatkan peluang-peluang pembangunan, pertanian dan perniagan.

5.Menaikkan taraf hidup miskin tegar.


Saya merayu serta memohon daripada semua, sama-samalah kita berusaha memajukan Lunas.Sekian, terima kasih


MAKCIK WANITA UMNO JADI BLOGGER!!!

ALAM SIBER UCAP SELAMAT DATANG !

WANITA BN KEDAH DILATIH TULIS BLOG – berita hairanAnggota wanita parti komponen Barisan Nasional (BN) di Kedah akan dilatih untuk menulis blog sebagai satu cara mendekati pengundi bagi mendapatkan maklumat balas dan bertukar-tukar pendapat. Ketua Wanita Umno Kedah, Maznah Hamid, berkata ahli pergerakan wanita komponen BN akan dilatih menggunakan kemudahan teknologi maklumat dengan lebih mahir walaupun bagi mereka berusia 50 tahun ke atas.

"Apabila rakyat membaca blog, dari situlah ahli-ahli wanita BN akan tahu komen, reaksi serta kemahuan rakyat," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat pergerakan wanita komponen BN di sini, hari ini.kah kah kah… INI BERITA BAIK… kah kah kah…kah kah kah… TAPI … KURANG BAIK UNTUK UTUSAN DAN BERITA HARIAN… kah kah kah…kah kah kah… BILA MAK CIK INI JADI CYBER WORRIOR…. MEREKA TAK BACA AKHBAR MELAYU LAGI…. kah kah kah…kah kah kah… MAK CIK KEDAH MAK CIK COOL… MAK CIK ROCK…kah kah kah..kah kah kah.. SELAMAT DATANG KE ALAM SIBER… kah kah kah...

HEBAT ADA PERUBAHAN DRASTIK... BUKAN SENANG JADI BLOGGER NI BOLEHLAH KALAU NAK CEPAT MATI TERKEJUT.....??????

SAMPAI HATI..RAKYAT PERAK TOLAK MB!!!!!!

Oleh Mat Saman Kati

Selesai sudah lagi satu episod pilihanraya…selepas Bukit Gantang, Bukit Selambau dan sebelum Manek Urai. Kalau ikut perancangan…selepas Manek Urai akan ada lagi satu pilihanraya kecil…kerana itu sudah dirancang lebih awal. Satu PRK setiap dua bulan.
Mungkin ada yang merasakan bahawa pilihanraya kecil hanya menyusahkan rakyat..tetapi hanya itulah saja yang dapat menyedarkan rakyat tentang kebobrokan Umno dan Barisan Nasional.
Setiap kali pilihanraya..kita boleh tengok perangai UBN. Makin ramai rakyat yang nampak…makin cepat UBN dapat ditalkinkan. UBN tak kan mampu menyembunyikan perangai jahat mereka…sebaliknya…apa saja yang dilakukan akan menaikkan api kemarahan rakyat.
DiPenanti..UBN cabut lari sampai putih tapak kaki. Tetapi disebaliknya..UBN menggunakan pihak lain untuk meneruskan tabiat jahat mereka.
Mereka menggunakan polis untuk menghalang perjalanan pilihanraya. Bermacam-macam peraturan dikenakan untuk mengekang pengaruh Pakatan Rakyat. Peraturan-peraturan baru diperkenalkan oleh polis…tak boleh cakap pasal Altantuya…tak boleh cakap pasal sidang DUN Perak…tak boleh gunakan video..sehinggalah dalam satu ceramah, apabila diberitahu kepada Chegu Bard tentang peraturan-peraturan ini..Chegu Bard jawab..”habih…nak cakap apa?”
Ledakan maklumat menyebabkan UBN kelamkabut. Rakyat dah tak percaya apa yang ditulis oleh Utusan atau yang disiarkan oleh TV3.Rakyat lebih percaya kepada penceramah, blog dan laman web untuk mendapatkan maklumat. Bukan kerana apa yang dicakapkan oleh penceramah itu semua betul, bukan kerana apa yang ditulis diblog-blog itu semua betul. Tapi kerana rakyat sudah tak percaya kepada TV3 dan Utusan.
Umno menggunakan Amina Dola sebagai proksi didalam pilihanraya Penanti. Amina Dola pula membenarkan dirinya ditunggang oleh Umno..macam Ezam and the gang.Mungkin Amina Dola bertanding untuk membalas dendam kepada PKR, tetapi apabila dia mendapat liputan sensasi dari Utusan dan TV3 yang dimiliki oleh Umno…rakyat menolak Amina Dola kerana mereka merasakan Amina ditaja oleh Umno. Rakyat menolak Amina kerana mereka marah kepada Umno.
Lokman Adam berceramah dalam ceramah Umno…walaupun apa yang dicakapkannya itu ada yang benar…tapi orang dah tak percaya kerana mereka tak percaya kepada Umno. Kalau Lokman Adam bercakap dipentas PKR, kemungkinan orang akan percaya. Tetapi kerana dia bercakap dipentas Umno…orang tak percaya. Kerana UBN sudah sinonim dengan penipuan.
Amina hanya menang undi pos. Memperolehi sebanyak 12 undi berbanding PKR yang hanya mendapat 2 undi. Undi pos ni undi sapa?
Rakyat dah tahu bahawa undi pos adalah undi yang dimanipulasi oleh UBN. Dan apabila undi pos diPenanti diberikan kepada Amina Dola…UBN sebenarnya menimbulkan kebencian rakyat kepada pemberi undi…disini diketahui merupakan undi polis. Dan anggota polis yang mengundi Amina Dola ini juga perlu dikutuk kerana membiarkan mereka dipergunakan oleh UBN untuk kerja-kerja manipulasi undi.
Kehadiran polis yang siap bersenjata dan dalam kumpulan yang ramai juga sebenarnya cuba menakut-nakutkan pengundi. Disetiap tempat mengundi..SB-SB siap dengan kamera video merakam kehadiran pengundi.
Kalau jumlah peratus yang keluar mengundi berkurangan..polis sepatutnya dipersalahkan kerana menjadi barua UBN. Kakitangan kerajaan dan mereka yang mempunyai kepentingan perniagaan sudah semestinya merasa takut untuk mengundi kerana Umno telah mengarahkan supaya PRK Penanti ini diboikot. Dan siapa yang berani mengundi?…kerana kehadiran mereka akan dirakamkan oleh polis. UBN tahu siapa yang pergi mengundi…dan tindakan sudah semestinya diambil kepada mereka yang keluar mengundi.
SPR lagi satu…macam lembu dicucuk hidung. Membuat arahan-arahan yang mengekang kebebasan pilihanraya. Mengangkut pengundi pakai kereta yang mempunyai lambang parti tidak dibenarkan. Cuma boleh pakai sticker SPR. Tapi pada hari terakhir, SPR gagal mengeluarkan sticker.
Tunggu di Manek Urai..semua arahan-arahan yang dikeluarkan di Penanti akan ditukar lagi..untuk memastikan kemenangan Umno.
Umno semakin tidak relevan dihati rakyat. UBN tidak akan berjaya dalam pilihanraya kerana mereka sudah ditolak oleh rakyat. Itu sebabnya UBN hanya mampu bertahan dengan pertolongan mahkamah.
Zambry Kadir boleh menjadi Menteri Besar…dengan bantuan mahkamah. Tetapi dihati rakyat..taraf Zambry sama seperti penjenayah yang lain…perampas kuasa rakyat. Kemana saja Zambry pergi..dia bukan dilayan seperti Menteri Besar tetapi dilayan seperti penjenayah.
Ketika dia melawat pasar Batu Gajah baru-baru ini, dia dimaki hamun oleh rakyat Batu Gajah. Ketika melawat Pasir Panjang di Manjung…dia dihalau oleh tuan rumah kerana meletak kenderaan dikawasan rumahnya.
Tiada siapa lagi yang hormat kepada Menteri Besar Umno yang naik dengan merampas kuasa.
UBN tidak lagi boleh berlindung disebalik Utusan dan TV3. Tiada siapa yang mampu menidakkan kebenaran, mengabui pandangan, dan mengalih pemikiran rakyat untuk mempercayaai propaganda mereka.
Kebenaran akan tiba juga akhirnya.

31 Mei 2009

SIARAN LANSUNG DARI PENANTI





SIARAN LANSUNG DARI JDM 03 TELUK WANG PENANTI



11.00 PAGI KEHADIRAN 28%


11.25 KEHADIRAN PENGARAH PR YB SAIFUDIN
KEADAAN AMAN DAN TENANG

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...