18 Jun 2012

Suara Katak mabuk laut " Kelantan sunyi menjelang 2020 "



PASIR MAS – Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) yakin dalam masa 10 tahun akan datang, Kelantan akan kehilangan anak muda sebaliknya dipenuhi oleh warga emas.

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, keadaan ini berlaku kerana kurangnya usaha Kerajaan Pas, membangunkan Kelantan sepertimana negeri lain di Malaysia.Menurutnya, ramai belia di sini, terpaksa mencari pekerjaan di luar dan tidak dapat pulang kerana kurangnya penawaran bidang pekerjaan kepada mereka di sini.

“Tidak mustahil, 10 tahun akan datang kampung-kampung sunyi sebaliknya akan dipenuhi warga emas,” katanya. Beliau meletakkan kesalahan ini di bahu pemerintahan Pas, kerana terlalu mementingkan politik sehingga mengabaikan keperluan belia di Kelantan.

Sedangkan katanya, Kelantan boleh menjadi negeri tersohor di Malaysia malah popular hingga ke peringkat antarabangsa.Menurutnya, Kerajaan Negeri sepatutnya membangunkan Kelantan dengan menarik pelabur, seperti membina hotel lima bintang di pusat peranginan, di Pantai Tujuh, Pantai Bachok dan Pantai Cahaya Bulan.



Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas, turut mencadangkan Pas mengubah suasana negeri dengan pembinaan tambatan banjir, lapangan terbang dan banyak lagi. Beliau turut menyokong usaha Pas untuk membina lebuh raya, namun memohon derma daripada rakyat adalah tidak adil, kerana ia adalah tanggungjawab pemerintahKerajaan Negeri.

“Belia perlu sedar, kerana jika keadaan ini berterusan, saya risau keadaan ini akan membawa Kelantan ke arah negeri mundur menjelang 2020,” katanya ketika berucap di Perhimpunan Pemuda 1Malaysia, di Pertubuhan Peladang Kangkong.

Dalam majlis ini, seramai 100 belia hadir bagi mendengar amanat Ibrahim, bersama Exco Pemuda Umno Malaysia, Lokman Noor Adam, seterusnya menonton perlawanan bola sepak, Euro semalam.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...