17 Jun 2012

FACEBOOK: KEGAGALAN SAHAM HANYA SPEKULASI!



Facebook: bos Morgan Stanley "amat bangga" kerja-kerja yang dilakukan

Masalah teknikal yang dihadapi oleh platform elektronik Nasdaq, yang disenaraikan di Facebook, telah menyebabkan kekeliruan dan kekacauan yang tidak pernah berlaku sebelum ini, menyebabkan permulaan yang sukar

James Gorman Tinggi terhadap kritikan bank, dan percaya bahawa IPO Facebook telah dibuat dalam kaedah-kaedah seni. Walau bagaimanapun, bank-bank yang telah membawa IPO dituduh rahsia menurunkan ramalan pendapatan mereka.

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Morgan Stanley, James Gorman, mempertahankan di tempat kerja mesyuarat di atas bank pelaburan IPO Facebook katanya hari Rabu sumber yang menghadiri mesyuarat itu.

Encik Gorman berkata semasa mesyuarat mingguan bahawa, bertentangan dengan pengkritik yang telah dibangkitkan sejak bank itu telah "diikuti kaedah-kaedah yang 100%" tentang operasi dan bahawa "spekulasi mengenai aktiviti terkenal" sejurus sebelum pengenalan pasaran adalah palsu, menurut sumber ini yang tidak mahu dikenali.

Minggu lepas, laporan berita mendakwa bahawa tiga bank utama mengetuai pengenalan pasaran, Morgan Stanley, Goldman Sachs dan JPMorgan, telah menurunkan ramalan pendapatan mereka untuk Facebook beberapa hari sebelum IPO itu dalam mencegah beberapa pemegang saham besar.

Encik Gorman mengakui bahawa prestasi tindakan itu adalah "mengecewakan". Ia telah merosot 26% dan ditutup pada 28.19 dolar Rabu dalam kurang daripada dua minggu penyenaraian. Beliau juga menegaskan bahawa masalah teknikal yang dihadapi oleh platform elektronik Nasdaq, yang disenaraikan di Facebook, telah menyebabkan kekeliruan dan kekacauan yang tidak pernah berlaku sebelum ini, menyebabkan permulaan yang sukar "untuk tajuk, mengikut komen yang dilaporkan oleh sumber ini.

Bagaimanapun, beliau berkata "sangat bangga dengan pasukan (Morgan Stanley) dan bagaimana dia berjaya" operasi, dan menyeru untuk nilai dinilai keselamatan bukan sekarang, tetapi dalam masa setahun. Sumber yang sama, Encik Gorman juga berkata, pengarah operasi untuk Facebook dan salah satu penyumbang terdekat Ketua Pegawai Eksekutif Mark Zuckerberg, Sheryl Sandberg telah "dipanggil malam Jumaat dan memberitahunya bahawa Facebook adalah sangat berpuas hati dengan bagaimana Morgan Stanley telah dijalankan dirinya dan pasukannya adalah sangat profesional. "

"Anda tidak mengawal Nasdaq, anda tidak mengawal Greece dan alam sekitar," Cik Sandberg memberitahu beliau, sambil menambah bahawa "Facebook adalah sebuah syarikat yang hebat dan akan sekali lagi dalam beberapa bulan," kata Encik Gorman , mengikut komen yang dilaporkan oleh sumber ini.

REUTERS / Robert Galbraith

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...