27 Disember 2014

KETUA KAMPUNG HALAU PIHAK MEMBERI BANTUAN BANJIR....MACAM NIE PUN ADA.....

Pihak berkuasa Johor halang ADUN DAP serah bantuan banjir



Gambar: Liew Chin Tong (kiri) dan Tan Hong Pin berbual bersama mangsa banjir di pusat pemindahan

KLUANG, 27 DIS: ADUN Mengkibol, Tan Hong Pin kecewa apabia pihak berkuasa tempatan di Johor menghalangnya dan rombongan Pusat Komuniti Kluang untuk menyerahkan bantuan banjir.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam tadi, Hong Pin dan Ahli Parlimen Kluang Liew Chin Tong dihalang dan dihalau keluar dari Pusat Pemindahan Bencana di Kampung Bentong Dalam oleh ketua kampung dikenali dengan nama ‘Sugiman’.

“Beliau memberi alasan bahawa rombongan kami tidak diundang, lantas kami telah dihalau keluar. Kami terpaksa membawa balik barangan yang dibawa itu dan diedarkan ke pusat-pusat pemindahan yang lain,” kata Hong Pin dalam satu kenyataan.


Menurut Hong Pin beberapa kawasan kampung di sekitar daerah Kluang dilanda banjir dan enam Pusat Pemindahan Bencana Alam dibuka untuk menempatkan mangsa banjir sejak Khamis lalu.

Tinjauannya mendapati antaranya kawasan teruk dilanda banjir adalah di Kampung Mengkibol dan Kampung Bentong Dalam yang ditempatkan di balai raya kampung masing-masing.

Antara inisiatif dilakukan Pusat Komuniti Kluang termasuk kutipan bantuan dari masyarakat awam sumbangan bagi membantu mangsa banjir. termasuk air mineral, roti dan biskut.

Justeru itu beliau menggesa kerajaan di peringkat Persekutuan, negeri dan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) mengenepikan perbezaan fahaman politk dan bekerjasama dalam usaha membantu mangsa-mangsa banjir.

“Saya amat kesal dengan sikap tidak profesional dan tidak mesra oleh pihak berkuasa. Dalam situasi banjir yang genting ini, saya menyeru kerajaan mengenepikan perbezaan fahaman politk dan bekerja dalam misi membantu mangsa banjir.

“Pusat Komuniti Kluang tidak akan berputus asa untuk memantau keadaan banjir di sekitar kawasan Kluang dan sentiasa bersiap sedia untuk menghulurkan bantuan kepada mereka yangmemerlukan,” kata Hong Pin. – Roketkini.com

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sokong 100% halau spesis BABI DAP dr masuk Kg Melayu.
Hantar bantuan sambil menyebarkan dakyah babi DAP.

Pencacai PKR bertepuk gembira..

Tanpa Nama berkata...

Tahap org BODOH, cina S'pore dah banyak beli hartanah di Johor kerja org DAP ke??????? Org S'gor cerdik n hebat!!!!!!. Duit rakyat selamat tak kena rembat........ HIDUP PR!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

inilah pemikiran yg msh kolot, orthodoks dan taksub , msh x berubah racist ketrlaluan, mcm mne nk jd ngra maju mnjelang 2020, jika ade rkyat befikir dan bersikap demikian,,,,

Tanpa Nama berkata...

dia tu melayu tapi bukan Islam. Islam tak ajar cakap macam tu. hanya Melayu saja cakap macam tu. cara cakap macam tu, hanya nak bagi malukan Islam.

Tanpa Nama berkata...

Jgn rasis sangat..anak2 dari kampung tu mungkin ramai yg bekerja dengan tauke2 cina x kira di jb atau kl..harapkan melayu nk tolong melayu jer x mungkin..ubahlah sedikit cara berfikir..jgn kolot sgt..

Tanpa Nama berkata...

Mangkok jamban punya melayu...apa agama dia ni...bahasa dia pun mcm jamban !

Tanpa Nama berkata...

Rakyat Johor masih take sedar diri yg mana tanah Johor banyak dh KENA JUAL olih UMNGok.Sedikit hari lagi Rakyat JOHOR akan MEREMPAT dinegeri sendiri

Tanpa Nama berkata...

ni ler pemikiran melayu bodoh yg buat memalukan org melayu..eh sugiman jawa..bukan melayu nasib baik...hi hi hi

Tanpa Nama berkata...

ha ha DAP spisis babi..MCA spisis apa pulak yer...bodo tu tlg cover ler yer..malu kat org nuuu... bodo punyer statement...aku nak tanya..Sugiman tu spisis apa pulak? spisis mangkuk jamban ke spisis kandang babi? cer citer...

Saidi berkata...

Ketua kg impot Indonesia. Bkn melayu sebab islam tak larang bangsa lain tolong..ada solat ka..

Tanpa Nama berkata...

Org kampung juga yang bodoh lantik sugiman jd ketua kampung. Org mcm tu patut dihumban je dlm sungai. Time banjir pun nak politik. Bongok

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...