02 Jun 2013

GAPS NGO ANTI PAKATAN PUN PUJI EXCO SELANGOR....NAK BUAT U-TURN KUT...




GAPS puji barisan Exco S’gor

NGO yang selama ini mengkritik dan menghentam kerajaan negeri Selangor menghulurkan tangan untuk bekerja sama dengan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.




PETALING JAYA: Buat kali pertama dalam satu keputusan yang luar biasa, sebuah NGO yang selama ini mengkritik dan menghentam kerajaan negeri Selangor hari ini menghulurkan tangan untuk bekerja sama dengan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Malah Presiden Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS) Hamidzun Khairuddin mengatakan barisan Exco kerajaan negeri boleh membawa Selangor maju ke depan.

“Ini barisan kepimpinan yang boleh membawa negeri Selangor maju ke depan, dan GAPS akan mengunjungi Abdul Khalid untuk menjalinkan kerjasama.

“Kerjasama bagi membolehkan 10 aku janjinya boleh dilaksanakan,” katanya.

Menurut Hamidzun, barisan Exco itu menampakkan keinginan dan semangat untuk bekerja dan seterusnya memajukan negeri Selangor.

Mengenai dua tokoh penting Pakatan Rakyat – Azmin Ali (Adun Bukit Antarabangsa) dan Dr Rani Osman (Adu Meru) yang tidak dilantik sebagai Exco., Hamidzun berkata, mereka hanya hebat berpolitik dan bukannya bekerja untuk rakyat.

Azmin merupakan Pengerusi PKR Selangor, manakala Dr Rani adalah Pesuruhjaya PAS negeri.

“Menteri Besar (Tan Sri Abdul Khalid) mahu Exco yang boleh bekerja dan bukannya berpolitik,” katanya.

Semalam 10 Exco mengangkat sumpah di di hadapan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah di Balairung Seri, Istana Alam Shah di Kelang.

Mereka ialah Adun Chempaka Iskandar Samad; Dr Halimah Ali (Selat Klang); Dr Ahmad Yunus Hairi (Sijangkang); Sallehen Mukhyi (Sabak); Datuk Teng Chang Khim (Sungai Pinang); Ean Yong Hian Wah (Seri Kembangan); V Ganabatirau (Kota Alam Shah); Rodziah Ismail (Batu Tiga); Elizabeth Wong Keat Ping (Bukit Lanjan) dan Dr Daroyah Alwi (Sementa).

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...