24 Jun 2013

TERHOT ! PUNCA KEKECOHAN DEMO DEPAN PARLIMEN TERBONGKAR...SIAPA AMBIL KESEMPATAN ?

Ini sebabnya kenapa demo depan Parlimen menjadi kecoh...


Menurut Aduka Taruna, sebenarnya para aktivis yang berhimpun di hadapan Parlimen itu hanyalah mempertahankan diri sebelum menyerahkan diri kepada Polis lantaran mereka telah dilayan secara kasar tanpa sebab.

SPR diselamatkan oleh polis yang tiada pengalaman.

1. Pihak NGO Royalti kecewa apabila objektif perhimpunan menentang penipuan SPR dan JPN telah menjadi acara permusuhan antara peserta dengan pihak polis.

2. Keadaan awalnya berjalan baik. Polis mengatakan pihaknya membenarkan 10 wakil gabungan aktivis untuk masuk ke parlimen bagi menyerahkan memorandum.

3. Tetapi keadaan menjadi curiga apabila terlalu lama. Apabila wakil gabungan aktivis cuba mendapatkan penjelasan, kumpulan polis muda yang membentengi jalan masuk menjawab dalam keadaan mengejek.

4. Gabungan aktivis memutuskan untuk menyusun peserta sehingga 5 meter dari sempadan benteng polis. Ini bagi menunjukkan objektif aktivis adalah serius. 



5. Apabila gabungan aktivis mara, polis muda yang menjadi benteng menjadi cemas dan menyerang aktivis.

6. Keadaan menjadi buruk apabila terlalu ramai orang tidak beruniform memukul aktivis atas nama polis. Ini menyebabkan aktivis melawan mempertahankan diri kerana tidak wujud tanda rasmi polis.

7. Yang direkodkan, seramai 37 aktivis cedera termasuk aktivis Royalti bernama pena Lan Cass. Beliau mendapat kecederaan patah kaki akibat dipukul 'polis berpakaian biasa'.

8. NGO Royalti menyeru semua pihak berhimpun di Lokap Bersepadu Jinjang bagi menyatakan solidariti kepada aktivis yang cedera dan ditahan.

AdukaTaruna
Koordinator Program


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Biasalah tu,
Media perdana akan highlightkan kecederaan polis, mungkin dia tercalar dawai atau ranting kayu.... Dah di kira cedera, tercabut gigi palsu dikira patah gigi.... Pemberita arus perdana semua jenis lembu dicucuk hidung.
Kalau orang awam dibelasah patah, kaki, tangan, buta mata, lebam mata itu disebut 'self inflected wound'. Berita ini akan terus berkemundang selama 44 hari.......
Kan polis pasukan kompoen BN.......

Tanpa Nama berkata...

Bila sebelah pihak saja yang diberikan penghebohan, percaya lah, keadaan akan menjurus kepada ketidak-adilan. Bukan semua tindakan polis tu betul dan bukan semua tindakan aktivis tu salah. Yang salahnya ialah olahan daripada media untuk mengolah sokongan daripada pembaca. Yang ini lah celakanya perangai pengamal media!!

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum wr.wb,saya ibu ade dari kupang ingin mengucapkan banyak terimah kasih kepada Aki atas bantuanya
kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan Aki penyelamat hidupku yang selama ini dari kemiskinang, pula yang telah memberikan
angka ritual kepada saya, yaitu 4 angka dan alhamdulillah itu bener-bener tembus. Sekali lagi makasih ya aki karna
waktu itu saya cuma bermodalkan uang 200 ribu dan akhirnya saya menang. berkat angka gaib hasil ritual AKI SUPALA.
saya sudah bisa membuka usaha yaitu Toko Sembako dan Jual Alat Bangunan, kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari
sebelumnya, Bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hub/sms AKI SUPALA.di nomor hp: 085-334-171-115-Ramalan AKI memang memiliki ramalan gaib” yang dijamin tembus.dan angka gaib,

Kami Berani Bersumpah Bahwa Ini Kisah Nyata Dari Kami Demih Allah Demi Tuhan.
Cuma AKI SUPALA.Yg Bisa Membuktikan Angkanya,
Karna Sudah Banyak Dukun2 Yg Kami Hubungi Tidak Ada Satupun Yg Membawakan Hasil.
Jika Anda Ingin Merasakan Kemenangan Dalam Permainan Angka Togel 2D,3D,4D 5D, 6D,di Jamin Tembus 100%.
Bilah Ada Waktu Silahkan Tlpon AKI SUPALA.Nomor Hp: : 085-334-171-115-DISINI JUGA ADA JUAL BELI TUYUL-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...