23 Jun 2013

GEMPAR ! PEJABAT SPR KENA SAMAN DENGAN DBKL....


PEJABAT SPR KENA SAMAN DGN DBKL


UNTUK ELAK DARI DISAMAN.......PANDAI-PANDAI NAK HIDUP...

HANGPA DAH KAUTIM....PENCACAI UMNO DAH MENGAMUK SAKAN ?

LEMBIK, LEMBAB DAN TERLALU BAGI MUKA, BUATKAN LEMBU-LEMBU DI PADANG MERBOK NAIK LEMAK DAN BESAR KEPALA!!!


Dari awal lagi kita mendengar cerita tentang perlanggaran undang-undang, perhimpunan tanpa permit, perarakan tanpa kebenaran, melanggar akta perhimpunan aman dan sebagainya... tapi sekadar dengar sajalah. Tiada tindakan dan cakap sahaja lebih, kekal menjadi sajian halwa telinga.

Apa masalah pihak berkuasa Malaysia?

Kalau sudah dari awal lagi diketahui bahawa perhimpunan berkenaan melanggar undang-undang, mengapa masih ada juga perhimpunan? Kalau dikatakan berkhemah di Padang Merbok adalah satu kesalahan, mengapa pula terpacak lebih 50 khemah di Padang Merbok?

Setakat bagi amaran, setakat cakap depan kamera televisyen dan mikrofon wartawan, tapi kalau tiada tindakan yang dilakukan, samalah tahap mereka dengan Jabatan Peguam Negara.

Kalau bab UMNO-BN, tak cukup matahari, dah terpacak depan rumah. Tak cukup malam, dah berada depan tangga. Tak cukup anggota, menjadi ekor dan mata. Dan tak cukup akta dan undang-undang sampaikan Akta Kanak-Kanak pun boleh digunapakai. Yang penting boleh disabitkan kesalahan. Kalau bercakap saja, Peguam Negara akan bagi amaran dan suruh tutup mulut.

Tapi kalau bab Pakatan Rakyat, dah rupa macam Malaysia ini negara yang berundang-undangkan koboi ler plak. Nak berarak, nak berkhemah, nak berak tengah padang, malah nak bersetubuh tengah padang dengan dikelilingi orang ramai pun, tak mengapa. Ianya tidak akan menjadi kesalahan, asalkan mereka adalah penyokong Pakatan Rakyat. Masa ni, Peguam Negara pun tak kelihatan dan tak bersuara.

Nampak macam kelakar apabila penguatkuasa DBKL sekadar pergi acah untuk runtuhkan khemah. Siap boleh berunding lagi nak runtuh ke tidak. Anggota kena belasah pun, tak apa. Penunjuk perasaan nampak lebih berkuasa dan macam ada tangan ghaib yang arahkan agar penguatkuasa bersikap lemah-lembut dan penuh kasih sayang.

Yang paling kelakar ialah apabila Haris Ibrahim pula dihubungi untuk mengetahui rancangan mereka. Dan Haris Ibrahim pun memberikan jadual aktiviti mereka!!!

Alahai Malaysia...

WOOII....BILA NAK BERAMBUS ?

Kedahkini

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...