19 Mei 2013

TERHOT! PUNCA ADAM ADLI DITAHAN POLIS TERBONGKAR..-SAKSIKAN


Ini Kenyataan Yang Membuatkan Adam Adli Ditahan POLIS.

Menurut PDRM, kenyataan Adam Adli di dalam video ini berbaur hasutan sehingga membolehkan dia di dakwa di bawah akta hasutan.

Adam Adli ingin mempertahankan keadilan. Sepatutnya penipuan2 yang dilaporkan oleh rakyat biasa berhubung isu pilihanraya diambilpeduli oleh PDRM terlebih dahulu berbanding menyiasat kenyataan Adam Adli.

Adam Adli mengeluarkan kenyataan ini kerana dirasakan PDRM tidak mengadili laporan2 berkaitan penipuan oleh SPR dengan adil dan saksama.



Adam Adli direman 5 hari bermula hari ini

SHAH ALAM - Aktivis mahasiswa, Adam Adli Abdul Halim ditahan reman selama lima hari di bawah Kanun Keseksaan 124 B dan Seksyen 4 (1) C Akta Hasutan bermula hari ini.


Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Indipenden (Kami), Khalid Mohd Ismath berkata, sehubungan dengan penahanan Adam Adli, kumpulan aktivis akan terus 'berkampung' di hadapan lokap tersebut bagi membantah penahan rakan mereka itu.

"Kita juga akan bermalam di sini dan menyalakan lilin sepanjang lima hari penahanan Adam Adli.

“Malahan, Adam Adli juga sempat berpesan kepada rakan aktivis di luar supaya terus berjuang melalui bapanya, Abdul Halim yang hadir di lokap Balai Polis Jinjang pada jam 11.30 pagi tadi," katanya kepada Sinar Harian Online.

Menurutnya lagi, Adam Adli diwakili peguam Latheefa Koya dan Eric Paulsen untuk kes ini.

Semalam, Adam Adli yang digantung tiga semester pengajian dari Universiti Pendidikan Sultan Idris (Upsi) ditangkap berhubung kenyataan beliau yang dibuat semasa forum selepas pilihan raya anjuran Suara Anak Muda Malaysia (SAMM) pada 13 Mei lalu.

Dalam forum itu, Adam Adli bersama beberapa badan bukan kerajaan (NGO) anti kerajaan memanggil satu perhimpunan jalanan besar-besaran untuk meluahkan rasa tidak puas hati terhadap proses Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) pada 5 Mei lalu.


[Kenyataan SAMM]Kenyataan Media
19 Mei 2013

PENANGKAPAN ADAM CETUS KEBANGKITAN ANAK MUDA

Ekoran penahanan Adam Adli, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) akan memastikan kebangkitan anak muda berada di kemuncaknya. SAMM menyifatkan penangkapan Adam sebagai pencetus terbaik memandangkan mood rakyat yang marah dengan penafian demokrasi melampau oleh kerajaan pemerintah.

Ucapan berapi Adam Adli di pentas anjuran SAMM dan SMM 13 Mei lalu telah membawa kepada penahanan beliau semalam di Bangsar Utama. Adam Adli telah dibawa ke Balai Polis Jinjang atas dakwaan akta hasutan dan kemudian disumbat ke dalam lokap di Lokap Berpusat Kuala Lumpur di Jinjang. SAMM bersama hampir 100 aktivis rakyat telah berkumpul dan menunjukkan solidariti terhadap Adam Adli di hadapan lokap yang dihuni oleh beliau sepanjang malam tadi.

Hari ini, pihak polis dengan pantas mendapatkan perintah reman ke atas Adam Adli selama 5 hari. Ini satu penindasan terhadap anak muda yang bersuara bagi pihak rakyat majoriti. Kemarahan Adam terhadap penipuan PRU-13 telah mempengaruhi ucapan beliau untuk menyeru orang ramai menyuarakan bantahan secara aman di jalanraya. Seruan Adam Adli telah disambut dengan gegak gempita oleh hampir 3 ribu hadirin di KLSCAH yang juga didengari oleh 250 ribu pendengar radio secara live.

Telah berulang kali diungkap dalam kenyataan SAMM sebelum ini bahawa ucapan berbaur perkauman dan kebencian antara agama yang dilontar oleh proksi Umno tidak dikenakan sebarang tindakan walaupun ratusan laporan polis dibuat. Malah pemimpin Umno, proksi Umno dan pemimpin mesra BN ini juga telah dilindungi dan kebal dari hukuman, menjelaskan lagi betapa negara ini mempunyai dua set undang-undang.

SAMM juga membidas sikap sombong bongkak Menteri Dalam Negeri yang baru apabila memilih untuk mula berkasar terhadap rakyat. Sedangkan ucapan Zahid Hamidi sendiri harus mengundang hasutan apabila mengarahkan rakyat meninggalkan negara ini sekiranya tidak setuju dengan ‘demokrasi yang mati’.

SAMM yakin dan percaya walaupun Adam Adli ditangkap, ia tidak langsung melemahkan gerakan yang diseru oleh Adam Adli iaitu gerakan ke jalanraya, malah tindakan ala-penjajah pihak KDN ini pasti memacu jutaan rakyat untuk hadir ke Kuala Lumpur dalam masa terdekat. Makin kamu menekan rakyat, makin menggunung keberanian rakyat.

SAMM memberi peringatan kepada regim, majoriti rakyat mahukan kerajaan yang baru tetapi malang bagi negara ini apabila kemenangan rakyat dicuri atas nama demokrasi palsu. Tiba masanya rakyat bangkit untuk tidak menunggu 5 tahun lagi, kerana penantian 55 tahun itu sudah terlalu lama, inilah masanya kebangkitan rakyat. Suara Rakyat Suara Keramat!! Kamu tangkap Adam Adli, akan lahir seribu lagi Adam Adli yang membuat seruan yang sama – Jalanraya.

Sekian
CHE’GUBARD
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia
[Kenyataan SAMM]Kenyataan Media
19 Mei 2013

PENANGKAPAN ADAM CETUS KEBANGKITAN ANAK MUDA

Ekoran penahanan Adam Adli, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) akan memastikan kebangkitan anak muda berada di kemuncaknya. SAMM menyifatkan penangkapan Adam sebagai pencetus terbaik memandangkan mood rakyat yang marah dengan penafian demokrasi melampau oleh kerajaan pemerintah.

Ucapan berapi Adam Adli di pentas anjuran SAMM dan SMM 13 Mei lalu telah membawa kepada penahanan beliau semalam di Bangsar Utama. Adam Adli telah dibawa ke Balai Polis Jinjang atas dakwaan akta hasutan dan kemudian disumbat ke dalam lokap di Lokap Berpusat Kuala Lumpur di Jinjang. SAMM bersama hampir 100 aktivis rakyat telah berkumpul dan menunjukkan solidariti terhadap Adam Adli di hadapan lokap yang dihuni oleh beliau sepanjang malam tadi.

Hari ini, pihak polis dengan pantas mendapatkan perintah reman ke atas Adam Adli selama 5 hari. Ini satu penindasan terhadap anak muda yang bersuara bagi pihak rakyat majoriti. Kemarahan Adam terhadap penipuan PRU-13 telah mempengaruhi ucapan beliau untuk menyeru orang ramai menyuarakan bantahan secara aman di jalanraya. Seruan Adam Adli telah disambut dengan gegak gempita oleh hampir 3 ribu hadirin di KLSCAH yang juga didengari oleh 250 ribu pendengar radio secara live.

Telah berulang kali diungkap dalam kenyataan SAMM sebelum ini bahawa ucapan berbaur perkauman dan kebencian antara agama yang dilontar oleh proksi Umno tidak dikenakan sebarang tindakan walaupun ratusan laporan polis dibuat. Malah pemimpin Umno, proksi Umno dan pemimpin mesra BN ini juga telah dilindungi dan kebal dari hukuman, menjelaskan lagi betapa negara ini mempunyai dua set undang-undang.

SAMM juga membidas sikap sombong bongkak Menteri Dalam Negeri yang baru apabila memilih untuk mula berkasar terhadap rakyat. Sedangkan ucapan Zahid Hamidi sendiri harus mengundang hasutan apabila mengarahkan rakyat meninggalkan negara ini sekiranya tidak setuju dengan ‘demokrasi yang mati’.

SAMM yakin dan percaya walaupun Adam Adli ditangkap, ia tidak langsung melemahkan gerakan yang diseru oleh Adam Adli iaitu gerakan ke jalanraya, malah tindakan ala-penjajah pihak KDN ini pasti memacu jutaan rakyat untuk hadir ke Kuala Lumpur dalam masa terdekat. Makin kamu menekan rakyat, makin menggunung keberanian rakyat.

SAMM memberi peringatan kepada regim, majoriti rakyat mahukan kerajaan yang baru tetapi malang bagi negara ini apabila kemenangan rakyat dicuri atas nama demokrasi palsu. Tiba masanya rakyat bangkit untuk tidak menunggu 5 tahun lagi, kerana penantian 55 tahun itu sudah terlalu lama, inilah masanya kebangkitan rakyat. Suara Rakyat Suara Keramat!! Kamu tangkap Adam Adli, akan lahir seribu lagi Adam Adli yang membuat seruan yang sama – Jalanraya.

Sekian

CHE’GUBARD
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia











PERKEMBANGAN TERKINI :


as'salam .. ayah malas nak post .. nnt ada yang komen agak sumbang sampai bertengkar lagi kat sini .. tapi bila ramai yg tak henti2 tanya ayah .. ayah cuba puaskan hati setakat yang mampu ..

**sedang cuba2 rehat2 diruang tempat Adam baring2, ayah cuba jawab beberapa pertanyaan FB, SMS dan call .. Tiba-tiba ...

Adam Adli muncul dipintu .. sambil ada yang beri salam .. "assalammualaikum ...!!"

Mula ingat anak ayah ini dah bebas ... Rupanya Mr Polis seramai 10 orang bersama adam mahu memeriksa dan mencari sesuatu ditempat adam lepak2 ni ...

Dalam tangan bergari kebelakang (merah tangannya) .. sempat rakan2 Adam suapkan sedikit Laksa .. juadah yang akan mereka edar petang ini untuk "Homeless" sekitar KL ... sempat sesudu-dua ..

"Be strong ayah, sambil cuba angkat jari ibu dalam keadaan bergari " bisik Adam kat ayah yg berdiri belakang dia sebelum dimasukan kekereta ... **terbalik, patut ayah yg cakap gitu kat dia ... kah2..!...!..

walaupun dia masih mampu senyum, ada riak keletihan sikit .. almaklum .. dah 24 ditahan .. sabarlah abg .. dua tiga hari lagi clear la tu ...

Lepas selongkar kereta .. mereka bawa Adam kembali ke LOKAP .. sempat ayah rakam gambar dia ...sumber

7 ulasan:

chuta chaiyoh berkata...

Teruskan perjuangan wahai anak muda. Perjuangan yang mulia ini menuntut pergorbanan. Itulah kemanisan dalam perjuangan.

Tanpa Nama berkata...

kasihan chegubard.. dah la diturun pangkat dari bertanding di parlimen ke dun (sungai acheh). curi kerusi yang telah dijanjikan nak bagi kepada PAS. lepas tu kempen punya kempen, last2 kalah jugak. skrg baru nak bersuara. aduhai chegubard...

pendekar berkata...

m mmnmmmmmm

pendekar berkata...

SUDAH LA MELAYU ...ASYIK BERSORAK KAMPUNG TERGADAI..BANGSA LAIN SEDANG SENYUM MEMERHATIKAN BANGSA MELAYU DOK MERAYAU D JALANAN..HA HA..APA PUNYA BODOH !!

Tanpa Nama berkata...

heran benarlah kat semenanjong nun.dah kalah masih agik nak buat huru hara.harap2 x ada kat swk tuk org kedak ya aminnnnnnn.. tobat la oiiiiii

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya melayu,aku ada anak 2 0rang anak buat engineering,Belajar di ipta yag mana kaum lain sangat terhad peluang untuk mendapat tempat. Sebagai bapa,aku selalu berpesan, pergi universiti adalah untuk belajar,jadi yang terbaik,score,tak payah menyalak pasal ptpn.Jadi mahasiswa cemerlang dan bersaing dgn orang cina.Jadi cemerlang atas nama bagsa dan agama...lepas habis belajar ....dapat ijazah kelas pertama...barulah boleh cakap pasal politik.Budak macam adli ni, kau tanya dia punya keputusan spm,agaknya kalau bukan kerana dasar kerajaan,utamakan melayu.....entah kemana dia dapat pergi,setakat menyalak.....apa kebaikan kepada orang melayu.

Siti Aisyah berkata...

peluang perniagaan Dalam bisnes top up semakin meluas dan berpotensi berkembang maju dari masa ke semasa. Peluang perniagaan nie terbuka kepada siapa sahaja tanpa mengira had umur, kedudukan status, tidak kira anda bekerja tetap atau tidak. Ianya terbuka kepada sesiapa yang ingin mencari pendapatan secara kecil-kecilan atau besar-besaran. Boleh jadi suatu hari bisnes topup menjadi pekerjaan tetap anda.. dengan income yang anda puas hati.. IN SHAA ALLAH.. dengan usaha anda..Daftarlah sekarang !

sesuai untuk :
# pelajar IPT. Sebab apa ?. saya juga pernah menjadi seorang student IPT. Duit PTPTN memang tak cukup. Kita sebagai student juga mempunya keinginan untuk berbelanja . BETUL ATAU TIDAK ?
# peniaga kedai runcit(TAK PERLU CHARGE RM 0.50 KEPADA PELANGGAN SEBAB DARI TOPUP YANG ANDA RELOADKAN KEPADA PELANGGAN ANDA SUDAH DIBERI KOMISYEN) disini anda mungkin mempunyai kelebihan. sebab apa ?. dari apa yang saya perhati dan telah saya survey. kebanyakkan penjual topup dari kedai2 runcit mengenakan charge tambahan 0.40/0.50 dan sebagainya kepada setiap pelanggan yang membeli topup sedangkan anda tidak.
# penjawat sektor kerajaan dan swasta yang menginginkan income tambahan
# penganggur terhormat yang tidak mempunyai sebarang income/pendapatan

MEMPERKENALKAN !!!
Part Time Bisnes (Topup) - Pakej Agen..

Pakej Agen Topup Paling GEMPAK..
Yuran Terendah, Profit @ Keuntungan Tertinggi Di Pasaran..
YURAN PAKEJ

AGENT (RM30.00)
Produk Yang Disediakan :-
* Maxis
* Digi
* Celcom
* Umobile
* Tunetalk
* Xox
* Merchantrade
* Digissocial
* Digisidd
* Digibroadband
* Molpin
* Tron
* Italk
* Cib-Mall Pin
* A-Cash Pin
* Mcoins Pin
* Njoi Flexi
* Celcom Bill
* Maxis Bill
* Digi Bill
* Umobile Bill

Utility Bill :-
* Telekom Bill
* Astro Bill
* Syabas Bill
* Tnb Bill
* Water Bill (Johor, Kelantan, Kuching, Melaka, Pulau Pinang, Pahang, Perak, Sibu)
* Electricity Bill (Sabah & Sarawak)
* Indah Water Bill
* Unifi Bill
* Sada Bill

UNTUK INFO LANJUT BOLEH SMS/WECHAT/WHATSAPP 0177259260 24 JAM. PANGGILAN TELEFON TIDAK DI GALAKKAN KERANA TERIKAT DENGAN KERJA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...