15 November 2012

TERHOT ! Kakitangan FELDA akan bongkar penyelewengan FGVH!

Kami tunggu Parlimen bubar sahaja. Tau le nasib BN! ~ kakitangan Felda

Faizoull Ahmad

Inilah wajah Pengarah Besar Felda, Faizoull Ahmad, yang sentiasa hidup dalam ketakutan. Maklumlah, 75% staff Felda tidak bersamanya. Saya difahamkan, Wisma Felda Jln Semarak dipasang 40 CCTV khususnya dalam pejabat bagi merakam pergerakan dan perbualan Staff. Ianya bagi mempastikan tiada kebocoran maklumat. Kata mereka, hidup macam dalam penjara!

Esok, Faizoull bersama Ahmad Maslan dan Isa Samad ke London melawat 100 pelajar tajaan Felda. Mereka belajar dari Okt hingga Januari 2013. Kos setiap seorang RM50,000. Salah seorang pelajarnya, anak Faizoull sendiri!

Saya harap Faizoull tangani segera isu pinjaman saham FGVH yang dihadapi Kakitangannya. Mereka ini sebahagian besarnya berkempen kuat agar peneroka sokong penyenaraian FGVH ke Bursa Malaysia. 60% dikalangan mereka tidak menjual saham mereka dengan harapan harga mencanak naik. Pengurus Felda ditawar hingga 21000 unit dengan pinjaman RM115,150. Eksekutif 6100 unit dengan pinjaman RM28,025, Non Eksekutif 3000 unit dengan pinjaman RM13883.


Anggaran kos pinjaman dengan kadar 2.5 % bagi tempoh 6 bulan. Kos ini tidak termasuk bayaran remiser, cukai dll. Sekiranya harga saham RM4.75 sudah mula rugi, bayangkan ketika saham FGVH tinggal RM4.60 sahaja!
Merana mereka, rugi dan kena bayar pinjaman yg tinggi!

Alhamdulillah, Staff Felda yang dulunya percaya bulat2 cakap Isa Samad, sudah sedar sekarang. Mereka terpedaya dengan cerita Transformasi Felda. Mereka lihat sendiri, realiti sebenar transformasi ialah Isa Samad dan Sabri Ahmad dapat 180,000 unit saham!

Ahli Lembaga Pengarah Felda, Anak2 Syarikat dan kroni2 dapat saham dan jual dalam masa singkat; beroleh laba ratus ribu!

Kalau dulu kebanyakan yang buat aduan adalah peneroka dan gen 2; kini staf2 felda pula. Seronoknya, janji mereka pada saya, kami tunggu Parlimen bubar sahaja. Tau le nasib BN!


Mazlan Aliman

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...