11 November 2012

Panas ! Kisah Sedih di Sibu " Emak, Gaji saya cuma RM280 sebulan !


Antara dua darjat...........

Biarlah Gambar ini menjadi bukti bertapa meskin Pedihnya Dan susahnya Hidup kami iban Rumah panjang. Raut wajah ini menceritakan kesedihan kami yang terus Diperbodohkan oleh mereka yang sombong dan ego seperti anak gadis iban bernama Debora Zeanling. 

Mungkin Dia malu dengan kemiskinan kami iban Didalam Rumah panjang bangsanya sendiri. "emak bulan ni saya kirim wang RM40 ringit sahaja,gaji saya disibu cuma RM280 ringit sahaja sebulan" 
saudara ku, ini lah kenyataan yang Harus kita terima. 

kita sudah Diperbodohkan macam lembu oleh Barisan Taib melanau sial....



Kemiskinan kami sedaya upaya cuba hendak Disembunyikan oleh Barisan menteri BN Taib melanau sial dari masyarakat luar. Hati ini terus menangis melihatkan keadaan Rumah panjang kami iban tak ubah kami ini bukan keturunan Rentap bujang Berani. kami terus Diperbodohkan dengan cara yang cukup Hina sekali oleh mereka yang sombong.

 saudara ku, Bangsa ku. ingat ! keegowan kamu yang akan membiar kan kami iban rumah panjang terus hidup dalam kegelap kemiskinan. undi kamu amat kami perlukan untuk keluar dari kemelut kemiskinan yang tak bekersudahan ini. tolong la, terima la kenyataan ini yang kita sudah diperbodohkan macam lembu. ini bukan reban ayam. ini rumah panjang kami iban. Biarlah gambar ini menjadi saksi kepada mata-mata sang pengasih kedapa penciptanya. jom kita ubah sarawak.
Entalai Manggat/ kedahkini

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...