30 Januari 2012

Lagi Bukti MAIS Tidak Layak Mentadbir Zakat

Ini bukan laporan Harakah atau Suara Keadilan atau pun Sinar Harian. Ini laporan yang datang dari Berita Harian, suara rasmi UMNO.

Bayangkan sebidang tanah telah dibina rumah bagi orang2 Islam yang miskin dan fakir oleh seorang doktor bernama Kamarulzaman Hajar.

Perumahan tersebut diberikan kepada MAIS untuk ditadbir-urus. Sudah tentulah MAIS akan menggunakan wang zakat untuk mentadbirurus perumahan orang miskin dan fakir ini.

Bagi Tulang Besi, tidak hairanlah MAIS tidak mahu pentadbiran zakat Selangor diaudit oleh sebuah badan bebas serta laporan audit dibentang secara terbuka dan telus.

Sudahlah orang2 ISlam di Selangor terpaksa mengemis dari gereja untuk bantuan asas, rumah untuk mereka pun MAIS tak boleh tadbir.

Pengerusi MAIS pula sebuk mencari jalan menghalang Khalid Samad dari memberi tazkirah di surau2 dan masjid dari berusaha menyelamatkan umat Islam Selangor dari kemiskinan dan kepapaan.

JAIS pula sedang membantu HAsan Ali untuk melancarkan kempen akidah padahal yang sangat diperlukan oleh umat Islam Selangor dalam mempertahankan akidah mereka adalah bantuan kewangan, perumahan dan pelajaran dari Zakat Selangor.

Dengan kata lain:

Umat Islam SELANGOR perlukan bantuan kewangan, perumahan dan pelajaran untuk PERTAHAN AKIDAH MEREKA.


Umat Islam tak perlu kempen akidah, broshur, buku2 dsbya. Mereka perlu makanan, buku sekolah, wang saku, makan tengahari dsbnya untuk mempertahankan akidah mereka.

Boleh tak MAIS paham benda senang ni ataupun mereka masih duduk bodoh dalam minda UMNO mereka?

Pengerusi MAIS lebih layak dijadikan tukun tiruan untuk tangkap ikan kerana beliau tidak lebih hanyalah AGEN UMNO semata-mata
.

-MV

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...