13 Ogos 2014

PANAS! BEBERAPA ADUN PR DIKATAKAN AKAN LOMPAT PARTI?





Apa lagi la propaganda PKR dan DAP yang asyik2 nak mengatakan kerajaan perpaduan UG dah terbentuk di Selangor. Benda belum berlaku sembang macam dah berlaku. Aku tak nafikan ia mungkin berlaku ataupun mungkin usaha2 ke arah itu sedang giat dijalankan. Tapi antara sentap dengan geng2 UG neh aku cadangkan baik PKR dan DAP perhatikan adun masing2.

Pagi semalam, member aku call. Dia cakap sudah berlaku pergerakkan wang dari sebelah sini untuk sebelah sana.

Petang tue pula. Si LKS bagitau media, ada cubaan BN untuk beli adun dari PR. Alah, cakap terus terang sahaja. PKR ataupun DAP kan. Ikut sejarah adun2 PKR dan DAP memang ada nilai dari segi wang ringgit. Amanah tak penting. Amanah tak boleh beli rumah dan kereta. Duit penting. Betul tak?


Aku bukan apa. Aku tak kisah kalau pun geng2 PKR dan DAP neh marah sangat untuk pastikan PAS tak terjebak dengan UG. Aku bahkan sokong. Tapi jangan bagi point yang melalut. Cakap pasal fakta sudah. Tak berlaku maka ia tak berlaku. Korang ada masa untuk singkirkan Khalid pada bulan 11 nanti. Untuk 3 bulan yang mendatang ini, bukan PAS yang korang kena perhatikan semata2. Adun korang. Dari PKR. 

Dengar kata ada 5 calon yang berisiko. Maka, jaga orang dari parti masing2. 

Apa2 pun, peperangan di Selangor sekarang neh ialah dalam situasi rakyat sedang membantu mereka menyelesaikan masalah mereka. Ketika ini mereka tengah makan gaji buta. ~AW



PAS Keluar Jika UMNO Dilantik Exco!



Exco PAS Sallehen Mukhyi berkata, PAS akan keluar daripada barisan exco sekiranya kerajaan Selangor memilih ADUN daripada Umno untuk menjadi exco.

Beliau turut menambah, soal sama ada untuk memilih exco daripada Umno tidak timbul memandangkan parti itu merupakan pembangkang di Selangor.

"Soal Umno tak timbul. Tidak akan ada dalam kerajaan. Tak ada Umno. Tidak akan jadi kalau Umno ada dalam exco. PAS akan keluar.

"Umno tidak ada dalam senarai ini. Dia bukan kerajaan dan dia ada pembangkang," katanya kepada pemberita ketika ditemui di lobi bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam. -Mkini-

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...