25 April 2013

TERHANGAT ! BEKAS MENTERI BENGANG GILA DENGAN MAT TAIB...APA SEBABNYA.....




BLOGGER ZAM MAIDIN KETERLALUAN

Blogger Zam Maidin agak keterlaluan apabila menyindir tajam penyertaan bekas MB Selangor Tan Sri Muhammad Taib yang menyertai Parti Islam Se Malaysia @PAS. (Blog Zamkata)


Apa maksud apabila Zam menyatakan Muhd Taib memburu syurga, Puteri Raja dan wang berjuta dengan menyertai PAS? Tidak lain dan tidak bukan satu penghinaan oleh Zam kepada tokoh yang pernah berjasa pada orang Melayu Selangor. 

Zam selaku bekas menteri seharusnya seimbang di dalam hal ini di dalam memberi peluang kepada TS Muhammad Mohd Taib untuk mencari roh di dalam PAS. Di dalam maksud yang lain ulama yang di luar sana yang tidak menyertai PAS malah ada yang menghentam PAS sebenarnya mereka tidak ada roh.



Kini Muhd Taib telah insaf bahawa BN dan UMNO yang beliau pergundikkan selama ini hebat fizikalnya sahaja tetapi gagal dari segi pengisian rohaninya.
Muhd Taib bukan lah tergolong di dalam peribahasa Melayu sudah terantuk baru tengadah kerana dulu pun beliau sudah terantuk tapi masih tidak mahu tengadah kerana dibuai kemanisan kuasa dan harta. 

Adalah biasa bagi orang dihujung usia untuk mencari roh baru apabila roh lama sudah lapuk penuh dengan parut-parut luka dibebani muflis politik. 

Ramai ilmuan dan guru-guru pondok berpendapat penghijrahan tokoh-tokoh yang pernah mengotori UMNO ke dunia pembangkang seperti Tamrin Ghaffar, Muhd Taib, Kadir Shiekh Fadzir dan beberapa kerat lagi ialah satu proses pembersihan di dalam UMNO itu sendiri. Begitu juga sebaliknya sokongan tokoh-tokoh bersih dari pembangkang yang berhijrah menyokong UMNO dilihat sebagai mencari kebatilan di dalam UMNO setelah melihat begitu banyak noda dan kemungkaran akidah di dalam pembangkang. 

Saya masih terkenang kenang puisi kerohanian “Mencari Damai Abadi” nukilan Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi bekas PM Malaysia “Aku cari bukan harta bertimbun-timbun, Untuk hidup kaya, Aku cari bukan wang berjuta-juta, Untuk hidup bergaya, Aku cari bukan kawan-kawan, Untuk hidup sekadar berfoya-foya, Aku cari mana dia Al-Ghazali, Aku cari mana dia Al-Shafie, Kita bongkar rahsia kitab suci, Cari panduan, Kita bongkar rahsia sunah Nabi, Cari pedoman, Aku hidup kerana Dia Rabbi, Dialah teman, Dialah wali, Dia mencukupi, Aku hidup bererti, Menikmati damai abadi”.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...