28 Mei 2013

WA HORMAT ! PRESIDEN ANAK SEDIA BERTANGGUNG JAWAB ATAS KEKALAHAN PAS !

Mazlan bertanggungjawab kekalahan PAS di kawasan Felda

Akan tiba masanya, saya perlu berundur untuk memberi ruang kepada pemimpin lain yang lebih berwibawa, katanya.


“Biar bagaimana sekalipun layanan rakyat kepada kita; cemuhan, fitnah, maki hamun dan lain-lain, mereka adalah mad’u dan pengundi kita.




PETALING JAYA: Presiden Persatuan Anak-anak Peneroka Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman berkata beliau bertanggungjawab di atas kemerosotan pengundi di kalangan peneroka Felda dalam pilihan raya umum 5 Mei lalu.

Berikutan itu, 18 Mei lalu pimpinan Anak mengadakan perbincangan panjang mengenai halatuju dan proses penjenamaan semula Anak.

“Saya sedang merangka proses peralihan kepada pemimpin pelapis Anak, suatu nafas baru dari pemimpin sedia ada.”Akan tiba masanya, saya perlu berundur untuk memberi ruang kepada pemimpin lain yang lebih berwibawa,” katanya.

Mazlan berkata, Anak mesti diperkasa seperti NGO-NGO lain.

“Biar bagaimana sekalipun layanan rakyat kepada kita; cemuhan, fitnah, maki hamun dan lain-lain, mereka adalah mad’u dan pengundi kita.

“Anggaplah kita yang silap, semak pendekatan, kekuatan akar umbi dan kedudukan kita di tengah masyarakat,” tambah Mazlan lagi.


Dalam pilihan raya tahun ini, PAS mengalami kemerosotan, apabila hanya memperolehi 21 kerusi parlimen tersasar dari 54 parlimen seperti sasaran awal.


Punca kekalahan teruk di sesetengah kawasan Melayu seperti di kawasan luar bandar dan Felda.



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak salahkan dia..bukan senang nk sedarkan peneroka dan tarik mereka menyokong pr..dh terlampau byk gula2 diterima oleh peneroka..mereka ni boleh la d umpamakan perempuan simpanan..yg penting duit..betul ke salah belakang cerita..

Tanpa Nama berkata...

Gua masih ingat speech dia masa dia step down naib ketua pas 2007 di PUTIK, Kelantan, dia memang humble punya olang, gua harap in future dia jadi leader kita masa depan hoo......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...