23 Februari 2015

PAGE MUHKRIZ MAHATIR FC MENGHINA RAKYAT KEDAH



Ok. Admin nak sentuh kembali tentang isu cas pelarasan deposit yg pernah dibangkitkan di dalam posting page Kedah Darul Peace pada 10 Februari lepas. Setelah Dato Mahfuz Omar Ahli Parlimen Pokok Sena memberi respon terhadap isu ini dengan mengeluarkan kenyataan media berhubung isu ini. Barulah pihak EXCO Air YB Badrol Hisham dan pihak SADA kelam kabut buat sidang media bagi memberi penjelasan terhadap isu rakyat ini.

Malangnya, apa pihak kami kesali adalah apabila page Mukhriz Mahathir FC telah mengeluarkan kenyataan pihak SADA itu tapi pada perenggan atas, admin MMFC secara jelas menghina rakyat yg mempertikai dan mempersoalkan tentang cas yg dikenakan kepada mereka di dalam bil air.

Ayat yg digunakan seolah-olah memperlekehkan rakyat Kedah dengan mengatakan bahawa ramai orang tidak tahu situasi sebenar. Ya. Memang rakyat langsung tak tahu kenapa mereka dibebankan oleh cas tambahan di dalam bil air mereka. Sedangkan perkara ini belum pernah terjadi. Selepas itu admin MMFC sekali lagi menghina dengan mengatakan bahawa ada individu yg berlagak pandai mengulas isu air SADA sedangkan dia sendiri pun tak tahu. Kami tak pasti pihak MMFC rujuk kepada individu mana. Sama ada kepada Dato Mahfuz atau individu lain, itu kami tak pasti. Yg pasti ianya sangat mengjengkelkan bila FB MMFC yg dibiayai oleh MBI digunakan untuk menghina pihak yg membangkitkan isu rakyat.


Sepatutnya pihak MMFC yg memainkan peranan membangkitkan isu rakyat Kedah untuk disampaikan kepada MB Kedah. Sebaliknya, MMFC hanya bertindak menjadi pengampu saja sehingga sanggup memperlekehkan pihak yg bersuara membangkitkan isu yg menjadi persoalan rakyat Kedah. Bayangkan, tanpa sebarang memo atau pengumuman rasmi daripada pihak Kerajaan Negeri atau SADA, tiba-tiba bil air rumah anda dikenakan cas tambahan yg dipanggil cas pelarasan deposit. Sudah pasti rakyat terpinga-pinga kehairanan. 


Sebab itu pihak kami merasa terpanggil untuk membangkitkan isu ini kerana ianya sudah menjadi perbualan rakyat Kedah. Mujurlah ada Ahli Parlimen Pokok Sena Dato Mahfuz Omar yg tampil ke depan membangkitkan isu ini sehingga mendapat respon daripada EXCO dan SADA.

Kelakuan mengampu dan membodek yg diamalkan oleh pihak MMFC seperti inilah yg membuatkan rakyat menjadi meluat kepada kerajaan dan pimpinan negeri. Sudahlah wang rakyat digunakan bagi membiayai mereka, lepas itu dihina pulak pihak yg cuba membangkitkan isu rakyat Kedah. Adakah MB Kedah Dato Seri Mukhriz Mahathir bersetuju dengan tindakan memperlekehkan isu rakyat seperti ini?

Admin : The Bulan

SUMBER

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...