03 September 2014

RAHSIA DIBOCORKAN....KERAJAAN UG GAGAL LAGI DI SELANGOR!!!

 Kerjasama Dengan UMNO Gagal Disebabkan 2 Adun PAS Lari !!!!


Krik krik krik.

Haji hadi diam. Sudah sangat lama. Semalam Husam Musa hentam Haji Hadi. Nampak macam dia balon UMNO. Tapi hakikatnya dia berkias balon TGHH. Sapa yang tahu, tahu la. Selepas TMI dedahkan yang TGHH mahu berkerjasama dengan UMNO di Selangor dengan membentuk kerajaan perpaduan, TGHH diam sampai sekarang. Apa sudah jadi?


 Takan lari kot? Dan terkini, salah seorang geng2 ulama dalam PAS pula mendedahkan bahawa larinya dua adun dari PAS kepada PKR telah menyebabkan runtuhnya kerjasama yang ingin dibuat oleh PAS bersama UMNO bagi membentuk kerajaan campuran di Selangor.

Pehhhh..

Baca jap ;


Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Datuk Dr Mohd Khairudin Aman Razali mengakui tindakan dua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) parti itu menyokong pencalonan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai menteri besar Selangor menggagalkan usaha mereka untuk mengekalkan Tan Sri Khalid Ibrahim melalui kerjasama dengan Umno.

Melalui satu tulisannya yang disiarkan dalam laman Facebook rasmi PAS semalam, Khairudin yang juga ahli Parlimen Kuala Nerus berkata tindakan dua Adun itu secara teknikalnya menyebabkan Khalid tidak boleh lagi dikekalkan sebagai menteri besar kerana bilangan majoriti Adun tidak memihak kepadanya.

"PKR dan DAP yang hanya mempunyai 28 Adun menyokong bertambah menjadi 30 Adun, hasil sokongan 2 Adun PAS.

"Secara teknikalnya Khalid hanya mempunyai sokongan 26 Adun termasuk 13 Adun PAS dan 12 Adun Umno yang menyokong tanpa syarat. Beliau tidak boleh lagi dikekalkan sebagai MB dalam situasi dan realiti ini.

"Ia mentafsirkan kenapa mesyuarat jawatankuasa PAS Pusat memutuskan untuk menghantar 2 nama sebagai calon MB menggantikan Khalid," tulis beliau yang lebih dikenali dengan nama Takiri, sempena tempat kelahirannya di Seberang Takir, Kuala Terengganu.

Pengakuan Khairudin ini selari dengan apa yang dilaporkan The Malaysian Insider sebelum ini terdapat usaha daripada PAS untuk bekerjasama dengan Adun Umno bagi membentuk kerajaan di Selangor. -TMI-


Cakap banyak takmao TGHH. Sekarang cepat saman TMI. Nafikan bahawa PAS memang tiada niat untuk bersatu dan membentuk kerajaan campuran di Selangor dengan UMNO.

 Adakah TGHH takut disebabkan saksi ramai dalam bilik mesyuarat yang boleh mengesahkan TGHH berbohong?

7 ulasan:

bat8 berkata...

Tuan

Satu persoalan yang timbul dari p3ndedahan Dato Dr Khairudin iaitu tidakkah usaha menubuhkan kerajaan perpaduang di selangor ini melanggar keputusan Muktamar Ipoh 2008 dimana keputusan dibuat pertama, menolak sebarang kerjasama dalam apa jua b3ntuk dengan UMNO. K3dua, PAS komited untuk bersama Pakatan Rakyat.

K3putusan Muktamar.Ipoh 2008 itu masih kekal sehingga hari ini m3njadi dasar PAS.

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya ada beberapa pemimpin Pas yg menjadi duri dlm daging parti... Mereka perlu disingkirkan dan dipecat... Menyimpan mereka akan merosakkan imej pas... Sedarlah PKR, kamulah penyebab utama hal ini berlaku. Kerana tersilap percaturan, isu besar tercetus. Kerana ingin membersihkan nama, tuduhan buruk dilemparkan kpd parti lain... Indah kata2 PR sebelum pru, namum x sprti perlakuan mereka hari ini...

Tanpa Nama berkata...

Ramai yg keliru. Banyak sangat percanggahan berita. Yg mengesahkan dan yg menafikan PAS nak bergabung dgn Umno sama banyak.
Walau apa pun adalah menjadi harapan saya PAS kekal dgn PR. Jgn masuk lagi perangkap UMNO.
Jika PAS keluar PR, alamat PAS, PKR & DAP jadi pembangkanglah selamanya. Ketiga2 parti ini tak akan kemana.

waksegan berkata...

Ramai yg keliru. Banyak sangat percanggahan berita. Yg mengesahkan dan yg menafikan PAS nak bergabung dgn Umno sama banyak.
Walau apa pun adalah menjadi harapan saya PAS kekal dgn PR. Jgn masuk lagi perangkap UMNO.
Jika PAS keluar PR, alamat PAS, PKR & DAP jadi pembangkanglah selamanya. Ketiga2 parti ini tak akan kemana.

IbnAbdHalim berkata...

Puak Enam Jahanam Pas kantoi sebab 2 Adun. Sysbas kepada penentang UG.

Tanpa Nama berkata...

Salam TGHH HANG TAK NAK BUAT AMANAT BARU KE? SENYAP TU TANDANYE BETUL LAH APA YANG HANG KATAKAN...TAK GITU TGHH?

Tanpa Nama berkata...

Sokongan pas dan pkr di kawasan melayu sekitar 40% sahaja...nk berpecah ,ibarat serah kuasa kpd BN 50 tahun lg....bila org melayu pakatan berpecah pengundi cina dan India tiada pilihan selain BN.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...