19 Ogos 2014

RAHSIA TENTERA ISRAEL BOCOR : “Kami Melawan Pejuang Gaza yang Tidak Terlihat”




Pengakuan Tentera Israel: "Kami Melawan Pejuang Gaza yang Tidak Kelihatan" 

Israel soldiers Pengakuan Tentera Israel: "Kami Melawan Pejuang Gaza yang Tidak Kelihatan" CERITA ini datang dari Serdadu Zionis dari brigade Golani saat melakukan pertempuran di Syujaeyah, sebelah timur bandar Gaza. 

Dalam laporan yang disiarkan oleh media Israel Ma'arev, tentera itu mula menghuraikan apa yang mereka alami selama di Syujaeya. 

"Mereka melihat semua yang kami lihat di Syujaeyah adalah neraka jahanam," ujarnya. 

Dalam peperangan itu, para pejuang Gaza telah menunggu di Syujaeyah. 

"Mereka menembak kami. pertempuran pun terjadi dalam waktu yang cukup lama. Dalam pertempuran itu, kami kehilangan 16 anggotanya termasuk seorang komander tempurnya, "tambahnya. 

Pada malam pertama operasi, mereka menyerbu sebelah timur Syujaeyah, khususnya wilayah yang sudah ditentukan sebelumnya. 

"Namun mereka mendapat perlawanan dari para pejuang Gaza yang menembak kami dengan senjata ringan tapi masiv juga ada senjata automatik dan roket RGB," terangnya. 

Sejumlah perwira Zionis berkata, mereka memerangi pasukan perlawanan yang tidak kelihatan. Para askar Gaza datang dan pergi dari tempat dan ke tempat yang mereka tidak tahu. Mereka masuk satu terowong dan keluar dari terowong yang lain.

Tentera  yang lain mengatakan, "kami beserta teman teman yang lain, suatu ketika akan menyebu ke salah satu rumah yang kami anggap telah kosong. Namun ternyata di dalamya dipenuhi kumpulan bersenjata hingga terjadilah baku tembak dengan mereka. 

Akhirnya kami melarikan, sementara yang lainnya mati terbunuh. Pendek cerita kami selamat dari neraka jahanam di Syujaeyah, "ungkapnya seperti dilansir Pusat Maklumat Palestin. 

[Pz / Islampos]


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mungkin ini juga alasan mereka untuk memusnahkan tempat awam secara sewenang-wenangnya disebabkan musuh mereka tidak kelihatan... heeee..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...