18 Februari 2014

KISAH PEMBODEK SULTAN DENGAN PENARI GELEK LUBNAN!!!

Gambar sekadar khiasan

Semua sultan ada cerita negatifnya!!


Ada seorang Pembodek Sultan telah menulis di Facebook Kesultanan Johor, bahawa "MUSUH NO 1 SULTAN JOHOR ADALAH LAWYER KAMAL". Saya hendak memberi komen semula namun mereka sudah blocked saya di Facebook mereka (takut agaknya) . Jadi saya hendak menjawap isu itu di sini.

"MEMANG BETUL SAYA ADALAH N0 1, TETAPI SAYA ADALAH ORANG YANG NO 1 YANG SENTIASA MENDOAKAN SULTAN JOHOR BERUBAH MENJADI SULTAN YANG MENGIKUT PERINTAH DAN TAAT KEPADA ALLAH DAN MEMPERTAHANKAN DAN MENYAYANGI RAKYAT TERUTAMA ORANG MELAYU"

Mungkin Pembodek Sultan itu tidak mengetahui bahawa hampir 17 tahun saya bersama mereka selepas dari Pindaan Perlembagaan tahun 1994. Saya mengenali luar dan dalam perjalanan keluarga ini dan apa yang telah dan pernah dilakukan mereka. (Bahasa Mudahnya Banyaklah perkara-perkara Rahsia di dalam simpanan dan Pengetahuan saya)

Berbagai usaha dalaman saya telah dibuat untuk membawa Sultan agar menjadi seorang manusia yang taat kepada ALLAH. Sebagai menerangkan kepada Pembodek Sultan, sayalah yang mula-mula berjaya meminta Sultan dan anaknya mula membayar zakat yang tidak pernah dibuat sebelum itu (Pembodek Sultan boleh semak dengan MAIJ, sekarang masih bayar lagi atau tidak saya tidak tahu dan tidak mahu tahu).

Saya juga telah mengadakan Program Kembara Mahkota Johor dari tahun 2001-2010 bagi mengubah sifat dan perangai Keluarga diraja Johor supaya lebih menyayangi rakyat. Kalau sebelum itu, imej mereka sebagai kaki perempuan , pemabuk , kaki pukul dan lain-lain lagi, itulah yang dikenali rakyat. Saya hanya mahu Rakyat Johor mendapat Hak sebagai Rakyat dan dilayan secara Adil dan Saksama tanpa mengira kaum. Untuk pengetahuan Pembodek Sultan kali terakhir Sultan ke Tanah Suci pada tahun 1981 dan berbagai usaha memujuk agar dia dekat dengan Allah tetapi gagal.

Alhamdulillah, pada tahun 2010 selepas berjaya memujuknya membayar zakat , saya berjaya membawanya ke Mekah. Saya sangat gembira pada awalnya.

Namun sewaktu duduk di Hotel sambil minum petang mengadap Kaabah, seorang Pembodek telah memberi idea agar...." Tuanku Dari Mekah kita pergi Lubnan, kita tengok Perempuan Gelek" Itulah kata-kata Pembodek .

Saya terus menegur " Hey Dato", kalau hendak bawa Tuanku enjoy pun janganlah disebut di hadapan Kaabah, biar Tuanku balik Johor dahulu bertemu Rakyat dan bawa barakh dari Tanah Suci, kita ke sini hendak mohon keampunan Allah dan dekatkan hati dengan NYA"

Saya kecewa kerana Tuanku memilih untuk terus ke Lubnan bagi melihat Perempuan Gelek dari Mekah ....dan Tuanku terus mamanggil Raja Zarith Sofiah sambil berkata ..." Alin, nanti balik Alin naik Comersial Flight kerana Yem nak ke Lubnan dulu ada Meeting" Isteri yang taat hanya akur dan terus masuk ke bilik. Saya masih cuba menggagalkan niat nya dengan berkata " Kalau Tuanku balik terus dari Mekah ke Johor dapatlah Rakyat Tuanku menunggu Tuanku dan mencium tangan Tuanku sambil mendapat barakh Tanah Suci, TETAPI jika Tuanku Pergi ke Lubnan Tuanku hanya akan bawa "barakh" Perempuan Gelek untuk dicium tangan oleh Rakyat"...

Saya hanya manusia biasa dah penat mencuba menjadikan Pemerintahan Beraja Mengikut Landasan Islam seberapa daya dan saya sangat kecewa tetapi tidak pernah putus asa untuk berdoa kehadrat Allah, agar memberi Hidayah dan Petunjuk kepada Sultan Johor. Saya semakin lebih kecewa apabila sebaik sahaja mendapat kuasa "Sultan" ianya menjadi lebih teruk dan sangat menakutkan.

Bacalah Blog saya (dari Msia tukar bahagian belakang dari .com kepada .jp)http://www.peguamkamalmenulis.blogspot.jp/2012/10/dari-baik-jadi-musuh-part-1.html

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

I cadangkan kamal tulis buku semua mengenai apa yg rakyat perlu tahu mengenai mereka itu.

tp jgn diedarkan. simpan dulu kot2 anda diapa2kan baru suruh pihak lain sebar.

itu akan jadi sumbangan anda yg bermakna dikemudian hari.

Tanpa Nama berkata...

JIKA ANDA INGIN MERASAKAN KEMENANGAN DI DALAM BERMAIN TOGEL TLP AKI DARMO DI NMR (_082-310-142-255_) JIKA INGIN MENGUBAH NASIB KAMI SUDAH 5 X TERBUKTI DAN KAMI SUADH PUNYA USAHA,ATAU BERMINAT MEMBELI TUYUL MENDATANG KAN UANG BANYAK.ATAU KTIK,http//suhacay.bogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...