16 Februari 2014

ISU BANTUAN UMNO UNTUK MANGSA BANJIR TENOM, TV3 SAH KANTOI MENIPU

Pautan kekal imej terbenam


Apa nk jadi media Malaysia ni.. TIGA-SUKU betol la...
Nak tipu pun agak-agaklah tahun 2007 punya video pun ko nak sumbatkan kpd penonton... Mcm ni pon boleh ka?.. kah! kah! kah!..

Ada yg kata kesilapan teknikal. Tak kanlah TV3 dah berpuluh tahun pengalaman tak reti2 nak setting TARIKH & MASA. DI MANA tugas EDITOR!!! Makan gaji buta ka!!!


Bila dah terdesak main belasah berita lama....dah 4 hari banjir dan semakin buruk baru nak LAPOR.....

VIDEO TV3  SILA LIHAT SINI


BANJIR BESAR YANG MELANDA DI SABAH INI

Beginilah keadaan banjir yang berlaku di Beaufort. Keadaan ini Juga tidak disiarkan di mana-mana stesen TV . Tidak ada tabung bantuan bencana untuk orang awam menderma sepertimana negeri-negeri lain.

Kejadian banjir ini patut mendapat perhatian daripada pihak-pihak yang berwajib bagi membantu mangsa-mangsa yang terlibat. Mohon dapat disebarkan info ini..




LAPORAN 16 FEB 2014:  Mangsa banjir Sabah berkurangan

KOTA KINABALU: Mangsa banjir yang ditempatkan di pusat pemindahan banjir di daerah Beaufort dan Tenom berkurangan kepada kira-kira 3,000 orang setakat 12 tengah hari ini.

Menurut jurucakap bilik gerakan di kedua-dua daerah, masih terdapat 2,278 mangsa daripada 685 keluarga di enam pusat pemindahan di Beaufort, manakala di Tenom pula 706 mangsa membabitkan 129 keluarga di lima pusat pemindahan.

Sebanyak 17 pusat pemindahan di Tenom telah ditutup sejak tengah malam tadi, kata jurucakap bilik gerakan banjir daerah Tenom ketika dihubungi.

Sementara itu Pengerusi Jawatankuasa Bencana Alam Daerah Beaufort Mohd Sahid Othman pula memberitahu paras air Sungai Padas masih melebihi paras bahaya pada 9.17 meter.
Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman serta Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dijangka melawat mangsa banjir di Beaufort hari ini.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...