16 Februari 2014

HOT! GAMBAR DAN LAWATAN ANUAR BERKEMPEN DALAM GEREJA MESTI AKAN DIPUTAR BELIT OLEH MEDIA MACAI...

Kebencian dan keganasan kuasai Putrajaya, kata Anwar
Anwar Ibrahim bercakap di Gereja Holy Family Katolik di Kajang. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 16 Februari, 2014.


 Kehadiran DSAI di gereja Holy Family Klang pagi tadi bakal di putar belit untuk dijadikan bahan serangan fitnah terhadap diri DSAI......sudah pasti perkara ini dimainkan sepanjang prk Kajang

Putrajaya membenarkan suara kebencian, keganasan dan kemusnahan menenggelamkan mesej cinta keamanan dan keharmonian, kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada perhimpunan di gereja hari ini.

Bercakap di Gereja Holy Family di Kajang, Anwar berkata pihak tertentu mengacau konflik agama dan kaum dalam insiden baru-baru ini, sementara penyebab masalah dilepaskan begitu sahaja sementara yang tidak bersalah ditangkap seperti penjenayah.

"Mereka melempar bom ke dalam perkarangan gereja , tidak ada yang ditangkap, mereka menawarkan ganjaran kepada orang ramai untuk menampar orang lain, namun, tiada tindakan diambil oleh pihak polis.‎

"Dan mereka mengancam satu lagi kejadian 13 Mei dan sekali lagi orang-orang ini kebal daripada sebarang tindakan undang-undang," katanya disambut dengan tepukan.

Anwar berkata demikian pada perhimpunan yang dihadiri kira-kira 1,200 orang, bukan sahaja daripada masyarakat Kristian tetapi penganut agama lain termasuk Buddha, Sikh dan Islam.

Sesi bertemu masyarakat dianjurkan Pusat Pembaharuan, Demokrasi dan Inisiatif Masyarakat di bawah kepimpinan Datuk Seri Dr Edmund Santhara, yang juga pemimpin gereja Kajang.

Anwar memetik surah dari Al-Quran, berkata Islam bukan sahaja memerlukan toleransi sebagai standard minimum tetapi lebih daripada itu.

"Ungkapan al-Qur'an 'li ta'arafu' memerlukan standard lebih tinggi yang bermaksud mendekati dan mengenali antara satu sama lain.‎

"Justeru, ia bukan sahaja berkenaan tolak ansur terhadap perbezaan antara satu sama lain tetapi pemahaman dan penghayatan terhadap masyarakat lain," katanya.‎

Anwar juga memuji khutbah oleh pihak berkuasa Islam Jais di Selangor pada Jumaat lepas yang menyeru rakyat mempunyai sikap saling menghormati dan persefahaman dengan masyarakat lain.‎

Bagaimanapun, Anwar tidak setakat memetik ayat daripada Al-Quran malah turut memetik kata-kata daripada Bible dengan membacakan bab 14 daripada Kitab Roman: “You, then, why do you judge your brother or sister? Or why do you treat them with contempt? For we will all stand before God’s judgment seat"‎

"As surely as I live,’ says the Lord, ‘every knee will bow before me ;every tongue will acknowledge God." Anwar membacakannya .

Beliau menambah dengan semua mesej yang disampaikan itu, orang ramai sepatutnya berhenti daripada membuat penghakiman ke atas satu sama lain.

Anwar juga menyebut bahawa beliau melawat Pope Francis pada Oktober tahun lepas, ketika beliau menghadiri dialog antara agama di kalangan orang Islam, Kristian dan ahli-ahli agama lain.

"Pope berkata beliau berdoa untuk keamanan dan untuk kebajikan orang Kristian dan orang Islam di Malaysia dan akan ada keharmonian agama di negara ini," katanya.‎

Menurut beliau, ujian kepimpinan adalah keupayaan untuk mengenepikan kepentingan partisan dan peribadi untuk kebaikan bersama.

Anwar bagaimanapun berkata, di samping menangani masalah sebenar yang dihadapi rakyat, Putrajaya menjalankan kempen media dengan mengatakan harga barangan tidak meningkat.

"Mereka kata ini semua angkara Anwar Ibrahim dan pembangkang, ia sengaja dibesar-besarkan tetapi anda semua pergi ke pasar dan kedai di Kajang dan anda tahu harga telah meningkat," katanya.‎

Beliau juga mengulas penghinaan kerajaan pemerintah yang menasihati rakyat "makan sesuatu jenis sayur-sayuran dan ikan beku", dengan alasan ia adalah alternatif yang lebih murah .

"Maksud saya di sini ialah kita tidak menghina rakyat dengan mengatakan perkara tanpa berfikir; kita berurusan dengan kebajikan rakyat.

"Daripada cuba mengalahkan atau bercakap buruk pihak lain, silalah beri penyelesaian yang mampu meringankan beban rakyat," katanya.

14 ulasan:

Adriala berkata...

Semoga fitnah mereka tida menjadi

Tanpa Nama berkata...

Pjuang murtadin pluralisma mmg selalu akan memanipulasi org ramai dgn memperguna ayat2 suci alquran.khususnya surah alhujerat ayat 13.tiada yg salah pda ayat tersebut.yg x benar hanya si pembawanya yg membaca ayat2 suci itu demi kpentingan ke putrajaya.sejak bila umat islam d negara ini bertelagah dgn umat kristian sprti indonesia.? Manipulasi lagi.hari tu nak pru13 minta sokongan zionis israel.kali ni nak minta dokongan pope pulak.dah puas bertalkin politik d masjid2 kini mahluk yg dasyat ini kembali dgn membawa agenda ke dlm gereja pulak..so sial is ma pluralis senjata dajjal2 kecil.dlm parti pun kucar kacir ade hati nk tadbir negara.Nabi ke die tu? Imam ke? Imam kot...imam yg prnah pinjam duit dgn tokeh magnum masa bulan ramadhan ..memang dasyat lah lu....eh dahi dia mcm dah luas sgt...nak tumbuh tandok kot..so sial..

Tanpa Nama berkata...

Awas jaga belakang...dia tak pilih lobang...

Tanpa Nama berkata...

Astaghfirullahalazim... hantukkanlah kepala mamat atas ni biar dia sedar..

PenganutPAS berkata...

Membawa mesej keamanan ke dalam gereja d Kajang disaat PRK Kajang?

Atau menagih undi dan dana pilihanraya dari pihak gereja dan penganut kristian?

Semoga satu hari nanti kamu bertaubat, insyaallah taubat kamu akan diterima ALLAH SWT

Tanpa Nama berkata...

kepada beberapa ekor macai umngok.. buktikan anwar menyampaikan pluralisma dan kebebasan agama melampau!

Tanpa Nama berkata...

Haha aku bkn penganut agama plural atau umno atau pkr...tapi aku rakyat Malaysia dari kalangan umat Islam yg cintakan kedamaian..tapi x bermakna aku perlu meraih simpati zionis atau pope...cukuplah redho Allah..keciannya Imam org pkr tu? Hehe..x modal da.pas ni.msti knyataan aku ni d anggap macai umno.lantak la korang.pduli apa aku..tp knp klu ada rayat yg x mnyokong khendak nafsu buas anwar ni msti dikatakan macai umno? Pelik la..kita bckp mlalui pndgn pribadi bkn parti? Tp ada yg sgt taksub dgn nabi Anwar tu trus claim.kita macai umno.? Why why why.kini aku dpt jwpn.rupanya macai pkr dgn nabi depa si anwar takut bila ada rayat yg x stuju n x sokong depa.huh! Mcm komunis pulak dah..
Tu jepun pun dah meluat tgk muka nabi palsu depa.hahaha.lawak la mamat bont*ot tu..hahaha


Tanpa Nama berkata...

Sapa yg brganding bahu mnjayakan prhimpunan taik BERSiH brsma ambiga yg melayu tu.yg nak diluluskan IFC? Apa tu IFC ? Bkn pluralisma ke? Ko ni da mcm anwar da ke.derma bontot kat dia ke? X faham2...releven ke nak p putrajaya sgup cabul akidah umat dgn brganding bahu dgn org yg mnyokong murtad dan IFC.bangang nk mampos engkau ni.

Tanpa Nama berkata...

DSAI ni baik tau...
Dia baik sgt dgn istri Azmin ali tau..
Rasa seronok tgk dia mesre merende.
Dia DSAI ni baik tau..
Zionis Israel pun sayangkan die...
DIA DSAI pintar n bijak tau
Dia x macam kita hafiz bible katolik.
Baiknya dia.korang x rasa baik ke..
Kasih sayang dan kelembutannya
Membuatkan saiful bukhori penasaran.
DSAI ni soleh tau...dia bkn playboy..
Pasal tu dia pakai saiful n rest of lembut boy.
OH INDAHNYA AKHLAK DSAI...
Sayang dia..org mcm.dia je blh dpt permission ke pentagon u.s.hebat la DSAI ni..dialah superman kite.yg baik sangat tingkah lakunya...dia pandai bergaya..dia tampan walaupun muka mcm tu dia tetap dpt layanan istimewa kat hotel..aksinya melirik hati yg gundah gulana...wan azizah terkesima sampai x keruan bila ditanya dimana jam omega..oh DSAI...kau lah harapan bangsa.yg terbaik...pijak semut pun x mati.aku pasti kau mampu berjalan atas air.DSAI ni org yg paling baik...tau.selain umno,sebilngan besar negara eropah,dan Jepun pun da mula sedar kebaikannya.Inilah namanya manusia hebat....kan..betul tak.best betul ka DSAI ni..dia bnyak kawan tau..Nalakarupan pun kawan dia..olh krn DSAI ni baik..dia pinjamkan duit utk DSAI ni.oh baiknya hati nala karupan.mudah2 an ada berkat pinjaman duit suci tu utk DSAI tu.krn DSAI ni org suci tau jgn tak tau.tgk muka dia suci kan.hensem x macam mat gagap tu..

Tanpa Nama berkata...

Shemale ke ladyboy? Hehehe

Tanpa Nama berkata...

PenganutPAS...dia mana ada salah wat pe dia nak tobat..dia kan suci maksum..mana awk tau die blm tobat..die kn bnyak Tuhan.tu kan da kempen kat gereja ,msti la pope tu da ampunkan dosa2 dia.kita ni org biasa nk kena beringat la yg kta ni bnyk dosa x mcm dia tu..Tuhan dia x sama dgn kite la..dia bnyk Tuhan.Rasanya Anwar ni layak jd Agong kot...tak pun Imam utk wahdatul adyan

Tanpa Nama berkata...

Kau hantok la burung ko kat bontot dia.hahaha

Tanpa Nama berkata...

Cinta insan bernama Anwar Ibrahim @ CIBAI..

Tanpa Nama berkata...

Blh awk buktikan kenyataan Nabi awk tu yg mnyokong negara haram Israel tak benar?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...