11 Mei 2012

FACEBOOK SEDANG MENGUJI " ALAT PEMBUAT DUIT "


'Menggalakkan suatu sistem pos setakat ini hanya diuji di New Zealand

Facebook melancarkan kedai app. dan Selamat datang ke revolusi sosial

Nilai facebook sehingga kini $ 95bilion ,Facebook telah mula menguji sistem yang membolehkan pengguna membayar untuk menonjolkan atau mempromosikan posts.

Dengan membayar bayaran yang kecil pengguna boleh memastikan bahawa maklumat yang mereka siarkan pada rangkaian sosial adalah lebih dilihat kepada rakan-rakan, keluarga dan rakan-rakan sekerja.

Ujian sedang dijalankan di kalangan pengguna rangkaian sosial di New Zealand.

Facebook berkata matlamat ini adalah untuk melihat jika pengguna tidak berminat untuk membayar untuk flag maklumat mereka.

Pembuat wang


Ujian sistem "membayar untuk menggalakkan" telah ditemui oleh pengguna Facebook di Whangarei, melaporkan berita majalah Stuff New Zealand. Pada mulanya, kata Stuff, pengguna fikir tawaran untuk membayar untuk mempromosikan pos adalah helah atau penipuan sahaja.

Seorang jurucakap Facebook mengesahkan kepada BBC tawaran itu adalah tulen.

"Kami sentiasa menguji ciri-ciri baru di seluruh tapak," kata jurucakap itu. "Ini ujian tertentu semata-mata untuk mengukur minat masyarakat pada kaedah ini berkongsi dengan rakan-rakan mereka."

Kaedah yang berbeza jawatan menonjolkan sedang diuji, kata jurucakap itu. Ini akan melihat pelbagai caj yang dikenakan ke untuk membuat jawatan yang lebih kelihatan. Comments on ujian mencadangkan harga yang paling tinggi yang dikenakan adalah £ 1.25 ($ 2) manakala yang lain berharga 25p atau 50p.

Pembayaran boleh dibuat melalui kad kredit atau PayPal.

Jurucakap itu berkata beberapa kaedah yang telah mencuba akan menanggung suatu pertuduhan tetapi yang lain akan mengetengahkan pos secara percuma. Jurucakap tidak akan dilukis pada bila ujian itu akan berakhir atau jika ia akan dibicarakan di wilayah lain.

"Kami akan melihat banyak lagi idea-idea seperti ini di mana mereka sedang menguji cara yang berbeza untuk cuba untuk membuat wang," kata Ian Maude, internet penganalisis di Analisis Enders.

Kedua-dua saham akan berlaku Facebook pasaran pengapungan dan kelembapan terkini dalam pertumbuhan hasil telah membantu untuk menumpukan perhatian pada cara untuk membuat wang, katanya.

"Dalam beberapa tahun kebelakangan ini hasil mereka secara keseluruhan telah berkembang lebih cepat daripada penonton mereka," katanya. Bagaimanapun, beliau berkata, bahawa pertumbuhan pesat telah menjadi perlahan dalam tempoh enam bulan yang lalu dan mungkin telah mendorong kepada eksperimen.

Pengapungan akan menambah lebih banyak tekanan, kata Encik Maude tetapi beliau berkata bahawa cara stok akan berpecah dapat meringankan beban yang sedikit Mark Zuckerberg akan meninggalkan 57% saham.

"Dia selalu berkata beliau mahu membuat wang untuk menjalankan syarikat itu tidak menjalankan syarikat itu untuk membuat wang," kata Encik Maude.

disediakan oleh unit INFO TECHNOLOGY Kedah.kini
Sumber BBC Technology

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...