01 November 2011

PRU13 KEDAH : KITA AKAN BERTANDING 18 KERUSI


Sungai petani: Kita akan bertanding enam kerusi Parlimen dan 12 negeri di Kedah dalam pilihan raya umum yang akan datang.

Zamil Ibrahim, yang mengetuai parti KITA di Kedah , mendedahkan hari ini pada satu majlis untuk mengumumkan manifesto Kita akan digunakan di negeri ini.

Kerusi perlimen adalah Alor Star, Kuala Kedah, Merbok, Sungai Petani, Padang Serai dan Kulim-Bandar Bahru dan kerusi Dewan Undangan Negeri Derga, Bakar Bata, Kota Darulaman, Gurun, Bukit Selambau, Tanjung Dawai, Pantai Merdeka, Sidam, Bakar Arang , Kuala Ketil, Lunas dan Kulim.
Kedah mempunyai 15 kerusi parlimen dan 36 dun.

Kawasan pilihan raya bahawa Kita telah memilih kawasan kuam bercampur-campur dan tidak kubu kuat tradisi mana-mana pihak, mengikut Zamil. Beliau mendakwa Kita mampu menggantikan PKR dan DAP di Kedah.

"PKR dan DAP menang kali terakhir kerana tsunami politik, bukan kerana kekuatan mereka," katanya. "Mereka tidak pernah mempunyai kehadiran yang kukuh politik di Kedah. Kita mampu mengubah masa depan dan menyelesai banyak perairan masalah. "
Beliau juga mendakwa bahawa Kita telah mengalami lonjakan sokongan tempatan. Di Kedah Kita mempunyai 1,000 ahli.

Zamil berkata Kita telah bersedia untuk bekerjasama dengan mana-mana pihak untuk membentuk kerajaan negeri yang akan datang, tetapi tidak pada perbelanjaan janji-janji pilihan raya.
"Jika kita untuk menyertai kerajaan negeri yang akan datang, kami akan memastikan bahawa janji-janji pilihan raya kami akan dipenuhi dalam tempoh dua tahun. Kita tidak akan berkompromi dalam soal itu. "

Manifesto membawa moto 'sederhana, Demokratik dan liberal "dan berjanji, antara lain, untuk menyediakan elektrik dan air percuma kepada semua rumah-rumah ibadat.

Zamil berkata kepimpinan atas Kita telah bersetuju dengan keputusan untuk bertanding dalam 18 kerusi dan 20 calon telah disenarai pendek walaupun carian untuk calon-calon yang berpotensi adalah berterusan.

Kepimpinan negeri akan mengemukakan antara dua dan enam nama-nama bagi setiap tempat kawasan dipertandingkan kepada pucuk pimpinan.
Zamil berkata Kita tidak mempunyai kuota kaum bagi pencalonan.
"Kami hanya akan membariskan calon-calon winnable," katanya. "Kita mungkin bidang calon-calon Melayu di kerusi yang dipertandingkan oleh calon-calon Cina daripada BN dan Pakatan."
Beliau berkata Kita akan menumpukan kempen di pasar-pasar malam dan melalui sesi dialog dan lawatan pintu ke pintu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...