01 April 2009



BUKIT SELAMBAU : BEBAS edisi selongkak - Md Radzi Md.Lazim
Md Radzi Md.Lazim akhirnya jadi Calon.

Oleh:werek@ganal


Hari ini menjelaskan bahawa dua calon bebas yang yang bertanding dalam pilihanraya kecil Bukit Selambau 7 April ini, bukan lagi ahli parti tersebut.Menurut Timbalan Presiden PKR, Dr Syed Ali, mereka adalah A Jayagopal dan Md Radzi Md Lazim.Beliau menegaskan demikian dalam satu kenyataan hari ini mengenai kedudukan sebenar dua calon bebas tersebut, yang nama mereka dikaitkan dengan PKR.


Lanjutan itu latarbelakang ….."Md Radzi pernah memimpin bahagian Baling tak silap ahli bahagian baling masa tu tidak lebih dari 20 orang. Setahun dahulu, beliau dipecat dari PKR berikutan kenyataannya dalam media memburukkan parti dan mengisytiharkan dirinya keluar parti."Beliau kemudian cuba memohon menjadi ahli baru, akan tetapi permohonannya ditolak.

Tapi tidak dinafikan beliau begitu komited dengan perjuangan sebelum ini, semenjak 2006 telah disisihkan oleh PKR Kedah kerana termasuk dalam geng Ezam dan Zamil Ibrahim. Semasa pemilihan 2007 beliau tidak lagi aktif dengan PKR kerana dihalang untuk bertanding di bahagian Baling juga beliau gagal mengukuhkan Bahagian baling. Daripada itu beliau mula membuat hal-hal untuk sebotaj parti. Dan beliau ada menyatakan untuk berjumpa dengan CHE DET bagi mendapatkan dana untuk mensabotaj PKR.

Hari ini beliau dapat bertanding sebagai calon bebas, ini tidak mengejutkan kerana soal wang semua ada orang beliau yang sponser tentu anda boleh mengagaknya kalau bukan AMNO melalui Mahadir kalid, Ezam & zamil. Sebenarnya ini satu stratigi yang baik bagi memecahkan undi PR silap haribulan Md.Radzi boleh menang. Silap haribulan BN boleh kalah besar…ini tak menjadi soal yang penting Zamil ada banyak UNTONG….lepas ini boleh buat banglow lekat Danok dan berniaga ayam….Hangpa Orang UMNO kelapak nak menang kena main dengan zamil dan Ezam. Md radzi Cuma ayam tambatan depa…..tapi zamil dan Ezam lagi silap kerana tak taruh calon Sdr.Zuaraidi Rahim, bekas ketua pemuda PKN dulu , diani lagi hebat kalau bertanding boleh tarik orang Melayu dan india bukit selambau.




Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...