05 Februari 2015

TERPANAS....MAHFUZ TEMPELAK PEMIMPIN UMNO " JANGAN JADI SEPERTI ORANG YANG MABUK TODI"



Usah sokong membuta tuli seperti orang mabuk minum todi – Mahfuz

Ketua Bahagian UMNO hendaklah sokong berlandaskan fakta




KUALA LUMPUR: Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar menyeru 93 Ketua Bahagian UMNO agar berani menyatakan tuntutan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak supaya kerajaan menunjukkan contoh tauladan menurunkan harga barang kawalan yang di bawah kuasa kerajaan persekutuan.

Beliau mempersoalkan jika 93 ketua Bahagian UMNO yang menyokong Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Ismail Sabri Yaakob akan turut menyeru agar memboikot kerajaan Malaysia yang gagal menurunkan harga barang kawalan.

Ismail Sabri sebelum ini dalam satu kenyataan di Facebooknya menyeru supaya pengguna memboikot peniaga Cina yang enggan menurunkan harga barangan keperluan. Kenyataan beliau telah mencetuskan pelbagai polemik isu harga barang di negara ini.

“Saya menegaskan supaya para pemimpin UMNO bahagian itu menyatakan sokongan berlandaskan fakta. Usahlah menyokong membuta tuli ‘bagaikan oramg yang mabuk meminum todi’,” katanya pada satu sidang media di Ibu Pejabat PAS, di sini hari ini.

Mahfuz juga menyatakan sokongannya terhadap kenyataan Tun Mahathir Mohamad yang berpendapat, Ismail Sabri tidak berhati-hati apabila mengeluarkan kenyataan di laman Facebook.

Tun Mahathir sebelum ini mengakui kurang bersetuju dengan cara Ismail Sabri untuk memboikot peniaga Cina yang enggan menurunkan harga barang.

Mahfuz berkata, kenyataan Ismail Sabri sangat tidak berhati-hati, walaupun beliau telah menafikan bahawa beliau menyeru supaya masyarakat memboikot peniaga Cina.

“Pada waktu dia keluarkan kenyataan itu semua tahu dia berniat pada perniaga Cina.

“Sebab itu saya nasihat pada Ismail Sabri supaya fikir dahulu sebelum keluarkan kenyataan seperti ini,” kata Mahfuz.



Mengulas lanjut, Mahfuz bersetuju untuk menggunakan kaedah “kuasa pengguna” namun biarlah “kena dengan caranya”.

“Bagi saya kalau hendak boikot kita memang setuju tetapi jangan bagi gambaran fakta yang tidak betul,” jelasnya.

“Ini bukan soal Cina (atau) Melayu, ini soal barang. Barang yang harga naik itu bukan sahaja dijual oleh Cina. Barang yang dijual Melayu juga ada yang tidak turun harga,” tambah beliau.

Sebelum ini, Dr Mahathir turut menasihati menteri berkenaan supaya berhati-hati mengeluarkan kenyataan.

“Agaknya dia (Ismail Sabri) tidak terfikir apa yang dia kata, kita mesti berhati-hati,” tegasnya.

SUMBER

1 ulasan:

Unknown berkata...

Awalnya aku hanya mencoba main togel akibat adanya hutang yang sangat banyak dan akhirnya aku buka internet mencari aki yang bisa membantu orang akhirnya di situ lah ak bisa meliat nmor nya AKI NAWE terus aku berpikir aku harus hubungi AKI NAWE meskipun itu dilarang agama ,apa boleh buat nasip sudah jadi bubur,dan akhirnya aku menemukan seorang aki.ternyata alhamdulillah AKI NAWE bisa membantu saya juga dan aku dapat mengubah hidup yang jauh lebih baik berkat bantuan AKI NAWE dgn waktu yang singkat aku sudah membuktikan namanya keajaiban satu hari bisa merubah hidup ,kita yang penting kita tdk boleh putus hasa dan harus berusaha insya allah kita pasti meliat hasil nya sendiri. siapa tau anda berminat silakan hubungi AKI NAWE Di Nmr 085--->"218--->"379--->''259'

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...