07 Februari 2015

CERAMAH ANWAR DAH TIADA SAMBUTAN?


“Jika saya ke penjara, kita menang lebih 60 peratus undi PRU14,” kata Anwar



Anwar Ibrahim memberikan ucapan yang mendapat tepukan gemuruh pada satu perhimpunan di tapak pasar malam di Sungai Dua di sini, hari ini. - Foto TRP/Zalinah Noordin

GEORGE TOWN, 7 Februari:

Pakatan Rakyat akan mendapat 60 peratus undi selamat dan lebih undi popular dalam pilihan raya umum akan datang jika dia dikenakan hukuman penjara pada Selasa ini.

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak akan takut dengan ancaman daripada sabitan kesalahan dan hukuman penjara.

“Saya tidak akan lari. Saya akan tinggal dan berjuang untuk rakyat Pulau Pinang, rakyat Malaysia dan negara ini. Tak ada jumlah wang yang boleh beli saya keluar.

“Jangan ancam saya dengan penjara dan hukuman. Saya tidak akan berkompromi mahupun menyerah.

“Jika saya ke penjara sekali lagi, kita menang lebih 60 peratus (undi),” katanya yang mendapat tepukan gemuruh pada satu perhimpunan di tapak pasar malam di Sungai Dua di sini, hari ini.

Pada Pilihan Raya Umum ke-13 lalu, Pakatan Rakyat memperolehi hampir 52 peratus atau 5,489,000 undi popular berbanding dengan BN yang hampir 48 peratus atau 5,220,000 undi.

Walau bagaimanapun dalam keputusan akhir PRU13, BN menang 133 kerusi manakala Pakatan Rakyat memenangi 89 daripada 222 kerusi parlimen.

Sambil mempertahankan dirinya tidak bersalah terhadap tuduhan liwat itu, Anwar berkata beliau patut menang dalam rayuannya dan bebas pada 10 Februari ini jika Mahkamah Persekutuan mempertimbangkan kesnya berasaskan undang-undang, fakta-fakta, kebenaran dan bukti.

“Tetapi, saya masih didapati bersalah sekiranya undang-undang itu tidak dipatuhi,” kata Anwar dengan laungan keramat ‘lawan tetap lawan’.

Anwar juga turut mempersoalkan jika dirinya didapati bersalah dan dipenjarakan, adakah BN mampu menyelesaikan isu-isu rasuah, kronisme, nepotisme, kemiskinan, kejatuhan nilai mata wang dan krisis ekonomi.

Read more: SUMBER

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...