14 Mac 2014

PANAS! KEMUNGKINAN PESAWAT MH370 DIRAMPAS..ADAKAH PESAWAT DISIMPAN DI SEBUAH PULAU LAUTAN HINDI???

File:B-1 Bombers on Diego Garcia.jpg
PENGKALAN TENTERA US DI 
Pulau yang dinamakan 'Diego Garcia'

Kelmarin nafi, hari ini terpaksa akui!

Nampaknya Hishammuddin berbelit belit atau lidahnya terbelit dengan kata-kata sendiri apabila tidak menolak kemungkinan pesawat MAS MH370 kini dalam tawanan perampas.

Katanya:

"Saya tidak boleh menolak kemungkinan itu," kata beliau yang juga merupakan menteri pertahanan dan menambah kesemua maklumat daripada sumber tidak dinamakan dari Amerika Syarikat (AS) sedang dikaji.

"Terdapat banyak komen daripada sumber tidak dinamakan dari AS. Kita tidak akan keluarkan maklumat yang belum disahkan atau disokong pihak berkuasa yang relevan.

"Kita juga tidak mahu memberikan komen yang dilaporkan media memetik sumber tidak dinamakan."

Hishammuddin berkata misi mencari dan menyelamat pesawat itu kini diperluaskan ke sebelah timur Laut China Selatan dan kawasan barat Lautan Hindi.

Ini juga mengesahkan bahawa isyarat 'ping' yang dikesan satelit Amerika Syarikat bahawa pesawat itu terbang menuju Lautan Hindi adalah benar, walaupun sehingga kini menafikannya.

Tak mengapa, tunggu sajalah dua tiga hari lagi pasti akan disahkannya konon setelah menerima data analisis dari Boeing dan Rollys-Royce sebelum itu.

Terdapat satu pulau nun jauh di Lautan Hindi, kira-kira 3,500 kilometer dari titik akhir pesawat hilang hubungan yang dipunyai tentera marin Amerika Syarikat berpuluh tahun lalu.

Pulau yang dinamakan 'Diego Garcia' menempatkan pusat pertahanan kawalan marin dan udara Amerika Syarikat yang terbesar di luar negara itu dengan kekuatan dianggarkan antara 25,000 ke 35,000 anggota pada satu-satu masa.

Jika dilihat menerusi peta di bawah, Diego Garcia terletak di selatan benua kecil India menuju Antartika.

Harus diingat, Diego Garcia juga mempunyai hangar (ruang simpanan pesawat) yang cukup besar sehingga boleh menempatkan 20 pesawat jenis FA-18 Hornet pada satu-satu masa, dan ini cukup luas untuk pesawat Boeing B777-200ER yang panjangnya 64 meter!

Jadi apakah pesawat ini selamat 'mendarat' tanpa diketahui sesiapa dan transponder sengaja dimatikan bagi misi tertentu?

Mengapa CIA sehingga kini seakan membisu tentang pulau ini?


SUMBER BERITA




INI PULA BERITA YANG DITULIS OLEH   John Aravosis

Bagaimana pula Diego Garcia ?

Seperti saya yang dinyatakan sebelum ini , ada " apa-apa" barat Kuala Lumpur dan Indonesia kecuali asas besar AS tentera laut di Diego Garcia, di tengah-tengah Lautan Hindi.

Diego Garcia muncul jatuh berhampiran , tetapi di dalam, had jarak perjalanan yang maksimum pesawat. 

Yang menimbulkan beberapa soalan :

a. Bolehkah Diego Garcia telah menjadi sasaran plot pengganas menggunakan pesawat ini ? Bolehkah anda bayangkan sebuah pangkalan tentera laut Amerika Syarikat terpaksa memilih sama ada untuk menembak jatuh sebuah pesawat awam sepenuhnya dimuatkan dari langit ? Terdapat banyak perbincangan tentang bagaimana tidak ada "sasaran kaya" di kawasan itu. Diego Garcia adalah satu sasaran yang kaya seperti .

b. APAKAH liputan radar di Diego Garcia tidak ada, dan telah ia  diperiksa ?

c. Apa tentang kapal-kapal dan kapal selam kita di kawasan itu, akan radar dan sonar mereka berpotensi telah mengambil sebuah kapal terbang menuju ke arah mereka atau terhempas di laut ?

d. Liputan satelit. Saya hanya melihat seorang pakar di CNN mengatakan tidak ada alasan untuk di sana untuk membuat liputan satelit di Lautan India , kecuali Diego Garcia ada. Jadi kita pasti tidak ada liputan satelit?   ....

BACA LAGI SINI

SUMBER ASAL   : americablog.com/author/john-aravosis



BENARKAH DAKWAN INI.....

Iran Dakwa Amerika Perancang Konspirasi Culik Pesawat MH370


Seorang anggota parlimen Iran yang berpengaruh, Hossein Naghavi Hosseini, menuding Amerika Syarikat sengaja “menculik” pesawat Malaysia Airlines dengan nombor penerbangan MH 370. Menurutnya,Amerika melakukan itu untuk “mensabotaj hubungan baik Iran dengan Cina dan Asia Tenggara.”

Hosseini, yang juga jurucakap Jawatankuasa Parlimen untuk Keselamatan & Polisi Luar Iran , memberi komennya terhadap berita mengenai dua warga negara Iran yang menaiki pesawat MH 370 itu dengan menggunakan paspot curi. Dalam kenyataannya kepada pejabat berita Tasnim, dia menyatakan tuduhan itu merupakan sebuah “plot”.

“Dokumen yang diterbitkan media Barat mengenai dua warga Iran yang naik pesawat tanpa pasport merupakan sebuah perang psikologis. Amerika mengupah beberapa orang untuk operasi semacam itu sehingga mereka dapat menyalahkan negara lain, terutama negara-negara Islam,” katanya.

Soal penumpang yang menggunakan paspot curi di dalam penerbangan MH 370 telah disahkan oleh Interpol pada hari Ahad lalu. Mereka adalah Mohammed Reza Delavar, 29 tahun, dan Pouria Nourmohammadi, 19 tahun. Kedua-duanya menggunakan pasport milik seorang warga Austria dan seorang Itali yang dilaporkan hilang beberapa waktu sebelumnya.

Polis Malaysia pun juga telah mengesahkan adanya kedua penumpang tersebut. Menurut Ketua Polis Negara Malaysia, Khalid Abu Bakar, salah seorang penumpang itu, seorang pemuda Iran berusia 19 tahun mencari suaka yang hendak berlindung di Jerman. "Kami yakin dia tidak mungkin menjadi anggota mana-mana kumpulan pengganas," kata Khalid, seperti disiarkan oleh Associated Press.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bincang x abis lgi tu yg cerrete tu je pusing2. Iran ckp kena colek betulke. Iran ni hebat leh tau wayang2 dunia ni

Tanpa Nama berkata...

mungkin juga pulau yang disebut jika pesawat pusing balik ...tapi memang amerika itu tak puas hati dengan kita di malaysia ini..dajal dibuatnya ..semoga Allah yang Maha mengetahui...Aamiin

Tanpa Nama berkata...

Iran ramai yang hebat2 walaupun most of them adalah Syiah, jika ianya berkonspirasikan perang, maka Msia sgt perlu hati hati

Unknown berkata...

Semoga mh370 di temui

Unknown berkata...

Entah lh bingung juga mana yg betul ne

Diego Maradona berkata...

dua watak dajjal iran dan US sedang bermain2 di tanah umat islam asia tenggara. satu zon umat sunni yg masih tidak diusik lagi.

bgtau iran kalau nk konflik dgn US, jgn babitkan kita. dan kalau perang biar samada di US atau iran sendiri. jgn jadikan bumi umat sunni gelanggang mereka bersandiwara dan kita mangsanya.

Tanpa Nama berkata...

politik dunia hebat mainannya.kta daokn smoga smua kru pnerbngan serta pnumpng mh370 slmat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...