28 Ogos 2013

Kita Sokong Kerajaan Kedah Lapor SPRM Dalam Penyelewengan GLC? ...JANGAN DOK MUNGKIN-MUNGKIN


Kedah jamin kerjasama SPRM siasat GLC pecah amanah



Kerajaan Kedah akan memberi kerjasama penuh kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang dilaporkan menyiasat kes pecah amanah wang lebih RM2 juta milik syarikat kerajaan negeri (GLC) untuk menaja dana politik pada PRU13 lalu.

Menteri Besar, Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir (gambar) yang terkejut dengan perkara itu berkata, jaminan kerjasama itu bagi membolehkan SPRM menjalankan siasatan menyeluruh dan menghadapkan mereka yang terbabit ke muka pengadilan.

"Tindakan ini bertujuan menjaga nama baik Kedah," katanya ketika menggulung perbahasan usul menjujung kasih atas titah Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah, Tan Sri Tunku Annuar Sultan Badlishah merasmikan Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah ke-13 di Wisma Darul Aman.

Sebuah GLC di Kedah dilaporkan disiasat oleh SPRM berhubung kes pecah amanah wang berjumlah lebih RM2 juta untuk menaja dana politik pada PRU13 membabitkan tiga individu termasuk Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) dan Pengarah Urusannya berusia antara 45 tahun hingga 50 tahun.

Mukhriz berkata, kerajaan negeri memandang serius kes pecah amanah dan tidak akan berfikir dua kali untuk mengambil tindakan terhadap sesiapa sahaja yang terbabit dan berharap pendekatan itu disokong semua pihak termasuk pembangkang.

Di luar dewan selepas itu, beliau memberitahu pemberita kerajaan negeri tidak dimaklumkan oleh SPRM mengenai siasatan itu.

"Saya terkejut dengan perkembangan itu namun akan memberi sokongan penuh kepada SPRM dalam menyiasat kes ini, dan kerajaan negeri tidak bercadang membuat siasatan sendiri," katanya.

Menurutnya, siasatan itu mungkin membabitkan kes pelaburan syarikat Menteri Besar diPerbadankan (MBI) dalam industri pembalakan di Papua new Guinea yang dilaporkan mengalami kerugian berjuta ringgit selepas 2008.


Dewan tamat kira-kira pukul 11 malam dan ditangguhkan selepas persidangan bermula Ahad lalu.


SEMENTARA ITU PESURUHJAYA PAS MENCABAR MUKHRIZ SUPAYA MEMBUAT LAPORAN

“Dia boleh dedah, kata banyak berlaku penyelewengan, di mana penyelewengan itu? Perincikan butiran penyelewengan itu dan mereka yang terlibat? Berapa banyak yang diseleweng? Lapor kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), lapor polis. Supaya tindakan siasatan diambil. Kalau ada pertuduhan, boleh buat prosiding untuk pendakwaan, hadapkan ke mahkamah,” aju beliau.

HANGAT ! MUHKRIZ DICABAR DEDAH PENYELEWENGAN KERAJAAN PR....!!!



MUKHRIZ TAK PERLU UGUT PAS

ALOR SETAR: Pesuruhjaya PAS Kedah, Dato’ Mahfuz Omar menyifatkan Menteri Besar, Dato’ Mukhriz Mahathir cuba mengugut PAS Kedah apabila meminta tidak terus membangkitkan isu mengenai Kolej Universiti Insaniah (Kuin) dengan alasan kononnya tidak mahu mengaibkan PAS Kedah.

Ujarnya, Mukhriz jangan mengharap PAS akan mendiamkan diri dalam membangkitkan perkara dan isu yang berkaitan Kuin dan lain-lain hal berkaitan kepentingan masyarakat dan rakyat di negeri Kedah.

“Saya nak bagi tahu Dato’ Mukhriz, dia jangan menutup kelemahan dan kebodohan dia dengan mengugut PAS. Kalau dia nak aibkan dalam ertikata dedah kononnya berlaku penyelewengan zaman PAS menerajui kerajaan, sila buat laporan.  BERITA LANJUT SINI

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

UMNO haramjadah ni main bantai tuduh saja...sebiji mcm yahudi!! Tapi takut nak buat laporan sebab yg terlibat depa juga...masyukkkk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...