26 Ogos 2013

Pentadbiran Sekolah Yang Bangang...Halang Murid Guna Komputer

Pentadbiran sekolah halang murid guna komputer sumbangan Pakatan


SHAH ALAM 26 OGOS: Pentadbiran sebuah sekolah di sini dikatakan menghalang muridnya menggunakan komputer sumbangan kerajaan Selangor berikutan perbezaan fahaman politik.

Hal itu didedahkan seorang Yang Dipertua (YDP) Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG), R Panner Selvam kepada TV Selangor selepas dimaklumkan guru besar sekolah berkenaan.

“Tindakan tidak masuk akal itu merugikan murid kerana kita ada makmal komputer yang lengkap tetapi tidak digunakan hanya disebabkan alasan politik,” katanya.

Beliau berkata, larangan itu bermula kira-kira lapan bulan lalu sejak pelantikan muka baru PIBG atas alasan makmal itu didakwa beroperasi haram.

Katanya, pentadbiran sekolah itu dikatakan mengenakan yuran RM70 setahun terhadap murid bagi menampung kos penyelenggaraan makmal komputer itu.

“Yuran dikutip dari Januari atau Februari tetapi kelas tak jalan,” katanya yang turut mendakwa kelas komputer itu tidak mengikut jadual.

Timbalan YDP PIBG, Selvarajah Palaniappan, pula berkata PIBG sudah membawa bantahan kepada pentadbiran sekolah.

Mengulas isu itu, Penyelaras Pusat Khidmat Masyarakat DUN Bukit Melawati, S Manikavasagam, berkata kerajaan Selangor pada 2010 berbelanja RM85,000 untuk membeli 45 komputer bagi pembelajaran murid SJKT Ladang Rasak, Subang .

“Ini tidak patut berlaku sebab tidak kiralah siapa yang beri komputer, sekolah harus manfaatkan untuk masyarakat kita,” kata Pengarah Biro Aduan Rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sikap busuk hati UMNO dan pengikut nya hingga murid sekolah menjadi mangsa....

Tanpa Nama berkata...

GURU BESAR DAN GURU IT MANA YANG BANGANG BAGHAL NI....
JANGAN-JANGAN DIGREE DIA PAKAI PRINTSHOP....
BANGANG PUNYA PENGURUSAN SEKOLAH

air gunung berkata...

Dia ada kad ahli tuh.kad umngok or be end.itu pasallah.mesti taat.nanti kena duduk dlm hutan noh omar kasi desyumm.x pon kem.dlm ngri antar luar negara sbb kerakyatan kena tarik.kah kah kah kah kah.guru besar cangkol.cangkol ppn cangkolllahhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...