28 Ogos 2013

HOT ! KERAJAAN KEDAH DIDAKWA KEJAM SEPERTI ISRAEL....


'Cadangan sekat air ke PP rupa sebenar Umno'

PKR Pulau Pinang hari ini menyelar kenyataan ADUN Bakar Bata, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah yang mencadangkan agar kerajaan Kedah menyekat laluan air ke Pulau Pinang.

Ketua Pemudanya, Amir Ghazali berkata, cadangan Ahmad Bashah yang dibuat dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah semalam seperti ingin menghukum rakyat Pulau Pinang kerana tidak memilih BN.

Katanya lagi, beliau turut meminta agar Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir tidak melaksanakan tuntutan Ahmad Bashah yang disifatkan sebagai tidak berasas, zalim dan tidak berperikemanusiaan.

"Kenyataan YB Datuk Ahmad Bashah adalah satu kenyataan yang dangkal, tetapi turut sama mencerminkan rupa sebenar pemimpin Umno. Mereka rela untuk menghukum rakyat semata-mata kepentingan politik sempit mereka," kata Amir dalam kenyataan hari ini.


Semalam, Sinar Harian melaporkan, Ahmad Bashah mencadangkan agar sekatan laluan air ke Pulau Pinang perlu memandangkan kerajaan Kedah mempunyai hak ke atas air mentah.

Sehubungan itu, mengulas kenyataan Ahmad Bashah, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata, cadangan Timbalan Pengerusi Perhubungan Umno Kedah itu juga seperti kekejaman Israel terhadap Palestin.

Lim berkata, aliran sungai merupakan anugerah Tuhan dan tidak boleh diubah sewenang-wenangnya mengikut kehendak pihak tertentu. ~MK


Menurut LGE mereka tidak perlu membayar apa2 kepada kerajaan negeri Kedah kerana air tersebut mengalir secara semulajadi. Jika ia di Kedah maka ia sungai di Kedah, jika air tersebut memasuki sungai dan empangan di Penang ia adalah sungai di Penang. Kenapa pula Penang kena bayar sesuatu yang seperti itu? Sebab itu LGE tidak melayan sebarang tuntutan yang di anggap karut berhubung hal tersebut.

Oleh kerana tidak berpuas ahti dengan tindakan LGE yang mengabaikan tuntutan Kedah berhubung air di sungai tersebut, maka nya seorang timbalan menteri mencadangkan mari la kita sekat laluan air tersebut dari memasuki Penang.

Laluan air semulajadi tue Allah yang cipta. Allah beri kepada penduduk di kawasan tersebut. Allah bagi secara percuma. Sepatutnya kongsi dan gunakan la ia secara bersama. Ini apa barang nak jadi tamak sampai anggap macam aku yang punya? Siap nak jual beli bagai? Kat SG ko jual air bersih 3 sen jek then beli balik air yang dah guna 7 sen takpe pula?


Apa macam gampang sangat layan rakyat sendiri neh oiii? Jangan sampai Allah keringkan sungai2 kat Kedah tue oi. Ini bukan cara yang sepatutnya layan rakyat sendiri oiii.




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini baghal punya kerja dan idea......
Allah pun tak pernah sekat air walaupun menusia merasua, berzina, menipu dan mencuri....
Ini BAGHAL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...