02 Mac 2013

PANAS ! KEADAAN LAHAD DATU..KETIKA KEJADIAN TEMBAK MENEMBAK..!!! ( + VIDEO )

LAHAD DATU LENGANG, KEDAI TUTUP

EKORAN kejadian tembak menembak di Kampung Tanduo, Tungku, pihak berkuasa mengambil langkah berjaga-jaga kerana bimbang serpihan Kumpulan Tentera Mat Bom yang berada di Lahad Datu sebelum dikepung pihak berkuasa akan bertindak balas ketika kumpulan mereka diserang.

Warga Lahad Datu dalam keadaan panik sejak mendapat berita bahawa empat pasukan keselamatan cedera sekalipun setakat ini hanya dua dimasukkan ke Hospital Lahad Datu; menyebabkan kebanyakan kedai dan sekolah ditutup awal.




Berita angin yang disebarkan lebih cepat daripada siber menyebabkan Lahad Datu lengang dan dipenuhi tentera sebagai langkah pengawasan; seolah-olah Darurat.

Hanya sebuah restoran sahaja yang dibuka iaitu Restoran Auliah kerana sebelum ini sudah berpengalaman dengan serangan lanun pada 1989.

Mengikut maklumat tidak rasmi daripada koresponden di FELDA, 10 tentera Mat Bom meninggal dunia dan empat cedera parah, namun agak mengejutkan 30 orang daripada mereka dapat melepaskan diri daripada kepungan pasukan berkuasa Malaysia.

Manakala di pihak berkuasa Malaysia, dimaklumkan dua mati dan dua cedera; namun belum dapat disahkan berita sebenar sekalipun dua mayat baru tiba yang dipercayai berpangkat Sarjan dan Inspektor.



SUNYI...... Kawasan Pasar Rakyat yang selama ini penuh sesak tiba-tiba lengang. 


LENGANG.....Kawasan Taman Fajar juga turut lengang sehingga semua kedai ditutup.

~ sabahkini.net

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...