03 Disember 2012

Terkini ! Najib Akan Dihumban Oleh Rakyat atau Mahathir..!!!



Mahathir arah pemimpin UMNO gulingkan Najib selepas PRU..

Dr Mahathir Mohamad telah mengarahkan pemimpin-pemimpin UMNO negeri supaya menangguhkan rancangan mereka untuk membunuh karrier politik dan menggulingkan Najib.

Buat sementara waktu segala perancangan tersebut ditangguhkan sehingga selepas Pilihanraya Umum 13 berlangsung.

Mahathir telah mengarahkan semua pemimpin-pemimpin UMNO negeri untuk memberikan sokongan kepada UMNO dan Barisan Nasional dan dalam masa yang sama memberitahu mereka boleh menggulingkan Najib selepas Pilihanraya..

Semua yang di atas itu dinyatakan oleh DS Anwar Ibrahim...

Ini laporannya...

PETALING JAYA: Dr Mahathir Mohamad is asking Umno state leaders to postpone their plan to kill off Prime Minister Najib Tun Razak until after the general election, according to Anwar Ibrahim.

The opposition leader said he “knew for a fact” that Mahathir had been asking state leaders to lend their support to Umno and Barisan Nasional while suggesting that they could “topple the leader after the election”.

“This message has gone to almost all state leaders. I think that is why because of this fear, Najib feels that his personal position is rather insecure,” he told a press conference here.

Anwar was responding to Najib’s sudden move to thank Mahathir for voluntarily campaigning for Umno towards the end of the party’s AGM on Saturday and congratulating the former premier for his Vision 2020 yesterday.

“Najib has displayed very little courage as a leader, he cannot deal with [Wanita Umno chief] Shahrizat [Abdul Jalil] firmly, can’t imagine he can deal with Mahathir firmly. That is why he is trying to appease everyone,” he said.

Asked if he thought Najib now realised that he needed Mahathir in the run-up to the 13th general election, Anwar said: “Knowing Najib he will need to cling to everyone, his personality of seemingly [appearing] confident was never Najib’s style.” ~ Free Malaysia Today
 Keputusan Undi Sinar Harian selepas PAU 2012  membuat  Najib tersandar ...

Hari ini buka Sinar harian online ada perkara menarik yang dilihat iaitu keputusan undi yang di buat oleh Sinar Online diantara BN dan Pakatan Rakyat dan hasil yang di perolehi dari pengundian pembaca memihak kepada Pakatan Rakyat didalam semua jenis soalan pengundian.

Walaupun ini hanya bancian dari Akhbar Sinar harian dan bukan mewakili dari pengundi sebenar tetapi sedikit sebanyak membuat kepala Najib Tun Razak pusing dan pening .

Terbukti satu contoh ketara kepala najib pusing dan pening ialah belum pernah dalam sejarah pilihanraya di Malaysia tarikh pembubaran parlimen menghampiri keakhir mandat pemerentahan, mandat kerajaan BN hanya berbaki 4 bulan sahaja tetapi masih belum kedengaran tarik keramat pembubaran dewan rakyat yang sangat di tunggu tunggu oleh orang ramai.

Selepas kejutan pada PRU12 yang di gelar 'Tsunami politk " suwasana politik Malaysia dilihat agak panas dan bergelora. Dari pembentukan kerajaan oleh kompenan BN sehingga la kesaat ini senario politik sentiasa panas.Saban hari ada sahaja isu isu yang timbul dari semua parti politik.

Kepada penyokong PR Jangan syok sangat akan keputusan pengundian ini,Biarkan Najib dan grombolannya pening kepala yang penting kita semua terusukan perjuangan dengan mempertingkatkan lagi keazaman dan gerak kerja parti untuk menghadapi hari pengundian yang sebenar.

Kepada penyokong PR Ayuh jangan kita toleh kebelakang , gerakan kerja parti anda semaksima yang boleh dengan tujuan yang satu iaitu untuk menjatuhkan Umno/BN Kerana pada pru 13 ini peluang dan pontensi untuk Pakatan Rakyat menawan Putra Jaya di lihat bergitu cerah.

Akhir sekali jangan sekali kali kita alpa akan permainan licik musuh dan menganggap Umno/Bn itu lemah.Sesungguhnya Umno itu sungguh licik dan pandai dalam permaian politik. mereka mempunyai segalanya dari kewangan,media,penggunaan jentera kerajaan dan sebagainya yang akan di gunakan untuk memanupulasikan PRU13 ini.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...