09 November 2012

PANAS ! Pengarah Imigresen Sabah dikawal Mafia India...?

PENGARAH IMIGRESEN SAYANGKAN PANDIKUTTY?



SAYA, Javier Benson, kali ini ingin menjelaskan bahawa Pengarah Imigresen Sabah, Datuk Mohamad Mentek terlalu sayangkan Pandikutty (Keling) bernama Nasir @ Latiff. Saya tampikan fakta ini atas kegagalan beliau memastikan Imigresen Sabah benar-benar bersih dan bebas rasuah. Logiknya, jika pihak atasan tidak terima rasuah, pihak bawahan pun tidak berani.
Sebelum bercerita panjang, sila baca artikel 'Skandal IC Projek Terbaru Di Sabah?' dan mari kita saksikan video 'Kuch-Kuch Hota Hai Malaysia?' yang senikatanya seperti berikut;

Terjemahan Percakapan Kamaruddin;

Vanakam, Nama saya Kamaruddin, saya warganegara Malaysia. Ramai orang INDIA datang ke sini untuk mencari kerja. Untuk masuk ke Sabah, kamu menggunakan Pas Lawatan. Sesudah datang ke negeri ini, tolong hormati undang-undang negara ini!

Segelintir kamu tidak menghormati undang-undang negara ini. Kamu sanggup buang passport kamu untuk mendapatkan status warganegara (melalui IC-Projek) dan MYKAD palsu. Semua ini kamu lakukan secara salah disisi undang undang. Selepas itu kamu menjadi warganegara Malaysia mengikut 'pintu belakang'. Bagaimana kalau perkara ini terjadi di negara kamu?

Saya pernah pergi ke India. Kamu tidak percaya? Ini buktinya! Tengok sini! Saya buat pembedahan 'Spinal-cord'. Saya pergi ke Madras, Tripple Canny, Seefa Medical Centre. Selepas pembedahan, saya tinggal di hospital selama 2 bulan. Satu hari sahaja VISA saya tamat tempoh, kerajaan kamu telah beri amaran kepada saya. Lalu saya pergi ke imigresen INDIA untuk menyambung VISA.

Walaupun saya berketurunan India, tetapi saya warganegara Malaysia. Apabila saya datang ke India, tidak ada kelebihan sedikit pun. Malah jika berada di sana melebihi satu hari sahaja, saya kena bayar denda. Saya di layan seperti pelancong dan saya menghormati undang-undang negara kamu.

Walaupun pada awalnya kamu datang ke negara ini mengikut undang-undang, tetapi kamu tinggal di Malaysia melebihi had VISA! kamu tinggal secara haram dan kamu juga mendapatkan IC-Palsu secara HARAM! 

Adilkah ini? Kamu tidak tahu malu kah?



PANAS, PANAS SAMBUNG......SINI 


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...