18 Mac 2011

Badut Kulim BB buat lawak, Badut Padang Serai kena tempias

Badut yang sentiasa berusaha mencari publisiti murahan muncul lagi. Kali ini muncul dengan idea yang bernas dan jika dilaksanakan, PM DS Rosmah dan protégénya Najib, pasti tidak senang duduk, tak lelap tidur.

Menurut Badut Kulim BB ini, Dato' Seri Anwar Ibrahim sebenarnya mempunyai laluan yang cukup mudah untuk menjadi Perdana Menteri. Serahkan saja sampel DNA supaya dapat dibereskan proses perundangan bagi menentukan siapakah Lelaki 'Y'.

Jika DNA DS Anwar membuktikan tiada persamaan dengan DNA Lelaki 'Y', tumbang Barisan Nasional dan ESOK DS Anwar boleh jadi Perdana Menteri! Woi Badut. Budak tadika zaman sekarang ni pun lebih cerdik dan tidak akan termakan umpan bodo semacam itu.



KUALA LUMPUR 16 Mac – Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Noordin berkata, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berada pada kedudukan terbaik dan jalan singkat yang sebenarnya dalam merealisasikan ‘hajat’ beliau menjadi Perdana Menteri dan menawan Putrajaya.

Menurut beliau, jalan berkenaan adalah dengan memberikan DNAnya berhubung kes liwat yang dihadapi oleh Ketua Umum PKR itu bagi mencari kebenaran dan keadilan untuk kedua-dua pihak.“Anwar menyatakan perkara itu dirancang, tetapi oleh siapa kita pun tidak tahu. Keduanya, kalau Anwar dakwa yang DNA ‘lelaki Y’ bukan dia, senang sahaja jawapannya... berilah.

“Sebenarnya, ini peluang terbaik Anwar membuktikan kesuciannya, jadi beri sahaja DNA, apa yang masalah besar sangat. Ini soal mahu menentukan bersalah atau tidak,” katanya kepada UMNO-Online hari ini.

Zulkifli seterusnya berpendapat, kalau terbukti yang DNA Anwar tidak sama dengan DNA lelaki Y, ia boleh menumbangkan Barisan Nasional (BN). bla.. bla.. bla.. Utusan Meloya


Kepada anda yang terlepas membaca tulisan Mi Itik yang pernah disiarkan di Laman M@RHAEN lebih setahun yang lalu berhubung si Badut Kulim BB, kita siarkan semula untuk bacaan anda. Artikel Mi Itik ini bolehlah diibaratkan sebagai 'Dua Dalam Satu' kerana turut menyentuh seorang lagi Badut RM1.4 juta yang berjiran dengan Kulim BB. Baca, jangan tak baca!

Sedikit Kisah YB Zulkipeliarq & YB Sekufunya

Rasa serba salah juga kita bila menyentuh bab YB yang seorang ni. Bukan apa, ia ibarat membuka pekung di dada. Sekali pandang macam kerugian menimpa kita, namun bila difikir-fikir lebih baik membuka pekung dari esok jatuh terlopong!

Pertamanya, saya ingin menegaskan betapa apa yang ditulis ini adalah fakta semata-mata. Ia bukannya kelentong atau lebong. Bahkan ia adalah kesinambungan kisah lalu. Memahaminya berarti anda akan lebih kenal tentang susuk tubuh dan dalaman seorang yang sesetengah pengkagumnya memanggil beliau sebagai ustaz atau zuhud.

Keduanya, kita mahu hikayat Zulkifli ini menjadi pengajaran dan panduan kepada mana-mana individu serta polan yang mahu aktif politik, mestilah bersih dari berkelakuan yang tidak senonoh ini. Dan lagi, kita mahu pemimpin atas menapis dengan baik pemimpin yang mahu dihantar sebagai calon. Itu sahaja.

Seperti yang pernah diberitahu dahulu, Zul bermasalah dari mula sebagai calon dengan sikap kedekut, kaki pau orang sekeliling serta bodoh sombong. Setelah menang mangkuk ini meneruskan tradisi kelas felarq apatah lagi selepas petisyen SPR ditarik balik. Zul tiada pilihan dan ia perlu akur dan patuh kepada perjanjian syaitan yang dibuatnya dengan Najib. Tidak turun ke padang serta membuat kenyataan sensasi dalam sesuatu isu adalah tugas wajibnya untuk merosakkan imej Pakatan Rakyat. (tentunya dengan imej zuhud dan jiwa Melayu!)

Ekoran sikapnya yang haprak itu, aktivis bawahan serta pemimpin pertengahan menjadi nanar kerana Wakil Rakyat mereka seolah-olah pemimpin politik Umno! Permohonan bantuan kewangan yang ringan serta lawatan ke kawasan parlimen seolah-olah satu rasuah. Zul akan segera menjauhi dirinya. Jangan tidak, dia akan menghantar sms yang ‘zuhud’ sebagai pengganti diri serta jawapan kepada permintaan orang. Memang Zul amat kedekut. Yang seronoknya, hak orang lain dia kebas!

Bayangkan kunci rumah orang yang biarkan dia guna sepanjang tempoh kempen telah dibuat pendua tanpa keizinan tuan rumah! Dah la tu, pengotor pula seolah-olah ada pecacai yang akan membersihkannya untuk YB yang dihormati.

Keburukan perangai serta sikap Zul memang menggoncang riak yang kuat di bawah permukaan arus politik setempat. Dari aktivis PAS, PKR sehinggalah kepada pengundi biasa. YB ini dilihat sebagai barua kepada rejim Najib atau kerajaan Kelambu. jelas dia menuruti sahaja skrip yang ditulis Najib sebagai balasan kepada petisyen SPR yang ditarik balik tempohari.

Bagi mengatasi masalah perangai buruknya yang enggan turun ke padang selain memberi ceramah atau khutbah, pengurusan Negeri serta keputusan kolektif telah dibuat dengan mengarahkan Ahli Majlis Bandar Baru supaya turun padang mengambil peranan pengganti YB. Maka berkejaran lah Mamat ni sehingga disalahanggap sebagai cuba menonjolkan diri. Beliau bersilih ganti dengan Aziz Sheikh Fadzir meladeni masalah penduduk serta pengundi di situ.

Ini tentu sahaja mendatangkan masalah kepada perjanjian syaitan yang dibuat dengan pemuka Gerombolan. Lantaran itu Zulkipeliarq telah cuba mengganggu perlantikan semula saudara Ismail sebagai Ahli Majlis MDB..... Jahat kan? Alasan bantahan yang diberikannya memang menarik. Tetapi ianya siut sahaja. Yang penting ialah matlamat untuk memberi laluan kerja lapangan kepada Penyelia Parlimen si mulut celupar perkauman. Itu sahaja.

Teruk nya Zul ini sehinggakan pemimpin setempat malas dan muak melihatkan kehadirannya tatkala acara parti dilangsungkan sehinggakan mereka enggan bersalam dengannya. Zul akan celapak datang jika untuk kepentingan peribadi contohnya jika DS Anwar Ibrahim hadhir majlis yang tak memerlukan sumbangan walau satu sen pun darinya. Satu ketika dahulu, semasa ceramah diadakan di Kampong Baru Bagan Samak, dia juga kalut untuk berceramah tetapi telah ditahan Dato Seri. Ada seorang dua aktivis parti yang telah menempelak Zul, tetapi si siut ni memang jenis kulit b*b*. Dia buat dek muka toya macam Muhammad Ali sahaja. Quack..quack..

Bebaru ini saya dengar khabar terjadi satu peristiwa yang melucukan setelah habis ceramah perdana yang dibuat di Stadium Mini Keladi Kulim. Sebaik habis jamuan makan, ada orang (rasanya Zulkipeliarq) bertanya DS, “Dato Seri kemana selepas ini?” sambil berseloroh Anwar menjawab, “kemana lagi? Aku kan Ahli Parlimen Permatang Pauh.... melawat kawasan la.....!!!” begitu sekali sindiran tajam yang dibuat oleh Ketua Umum terhadap manusia mangkuk seperti Zul......

Bab kedekut, memang dia nombor wahid. Apa salahnya dari elaun belasan ribu RM, sebahagian kecilnya diberi untuk kegunaan jentera bawah. Sudah la pejabat ditutup, setiap kali memohon sumbangan dari jentera (bukan selalu pun), dia akan menjawab sms bertaraf wali-wali yang makanannya hanya bertih jagung. Sentiasa minta ahli bawah berkorban jiwa raga yang diiringi dengan doa yang tentunya percuma sahaja.

Seolah-olahnya dia sendiri bekerja tanpa elaun dengan mengharap redha Allah semata-mata. Bayangkan hati perut manusia sebegini yang dibantu orang kiri dan kanan (termasuk aku juga) semasa pilihanraya. Bawa mai kepala botak berketayap semata-mata dengan telor dua biji, ingatkan zuhud rupanya kedekut! Begitulah jati dirinya di Kulim. Apa salahnya kita berkorban balik sedikit membalas jasa orang bawah yang berhabisan semasa pilihanraya dulu ketika sudah berjawatan dan berelaun sakan?

Mungkin ada juga beberapa kerat Wakil Rakyat Pakatan Rakyat yang kedekut lagi bakhil macam Zul. Namun kita ada beberapa orang yang baik seperti YB Manickavasagam, Tse Zim dan YB Kuala Ketil.

Saya ada terdengar, sumber-sumber dari Padang Serai yang bercerita tentang kedekutnya YB Gobalakrishnan serta sikapnya yang sering mengena para aktivis parti dari sudut kewangan. Ada yang terkena sehingga RM10 ribu, ada yang beribu-ribu dan yang beratus-ratus ringgit. Kita mulanya tak percaya, tetapi selepas risikan yang dibuat rupa-rupanya ia satu yang benar-benar berlaku. Semua kerja haprak itu digunakan untuk menjungkit namanya sebagai unggulan dengan impaian menjadi Ketua Cabang. Antaranya ialah projek membina sebuah rumah orang susah. Dia senang menggilap nama, tetapi aktivis yang membantunya menjadi susah merana.

Salah seorang aktivis namanya, Johary Teh terkena RM10 ribu kerana membekalkan perabut rumah kepada pembantu pejabat YB Gobala untuk majlis kahwin atas arahannya. Setelah dua kali Johari bertanya tentang bayarannya YB Gobala asyik mengelak mengatakan tidak ada wang (tetapi mampu membeli rumah RM300 ribu dan berkereta Mercedes!!) sehingga sahabat ini terpaksa menutup bisnes perabutnya. Beberapa aktivis lain dari kaum Tionghua dan India turut terkena. Dahsyatnya YB Gobala dalam bab kedekut ini boleh dilihat dari contoh berikutnya.

Menurut pembawa cerita, YB Gobala telah buat-buat tak tahu mengelak semasa petugas pilihanraya dalam PRK Permatang Pauh meminta beliau belanja makan beberapa batang aiskrim. Sedangkan beliau mempamirkan sikap lagak hebat kembang dada semasa turun dari kereta Mercedes Mata Belalang KCL 1111, tetapi berlagak macam lelaki sengket tahi hidung masin seluar bertampung apabila mengelak dari belanja beberapa puluh RM. Adoiih!

Lebih dahsyat lagi dalam satu kejadian apabila YB Gobala yang tidak mahu membayar harga makanan pemimpin tertinggi setempat parti kawan atas urusan dia sendiri dengan memberi alasan terlupa membawa dompet duit! Sedangkan orang pergi memotong getah pun bawa beg duit!! Kemuncaknya ialah apabila YB Gobal meminta sahabat tersebut membayar tiket parking keretanya yang bernilai RM1!!!!! Aparaaaaa........................................ QUACK!!

Anda juga mungkin mempunyai cerita serupa, tetapi masih cuba menutup dan melindungi. Bagi saya ia satu kerja bodoh dan sia-sia. Masih ingat pepatah kaum Kikuyu yang pernah ditulis oleh Dr. Nologareng dahulu? Orang yang selalu mencuci bontot kaldai satu hari pasti akan kena tendangannya. Walau apa pun kita tak kira jawatan, sila perhatikan senario yang sebegini. Kita mesti mempunyai deria rasa dan sensitiviti yang tinggi dan ampuh. Jika tidak, kesannya amat buruk bukan setakat mereka yang menjadi mangsa malahan juga kepada arus politik era baru yang cuba kita gapai. Inilah contoh pemimpin lahabau!

Saya rasa cukup setakat ini dahulu, nanti kita akan berkongsi lebih banyak cerita tentang keikhlasan, konsep Pakatan Rakyat, perpaduan serta halatuju yang kita mahu untuk Malaysia Baru.

InshaAllah.

Quaacckkkk………

MERDEKA RAKYAT NEGARA PERKASA

- Mi Itik- 20.01.2010

Artikel asal: Sedikit Kisah YB Zulkipeliarq & YB Sekufunya

Berkaitan:

Retro: Pepatah Kikuyu yang amat berharga

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...