07 September 2012

Kantoi ! Mad Bashah Spin...Bloger Amno lagi Spin..


Mad Bashah kata Anwar jejas keharmonian Masjid bukannya PERKASA?

Antara kata-kata Ahmad Bashah ialah "Penduduk menyuarakan bantahan mereka kerana mahu mempertahankan kerukunan masyarakat serta tidak mahu masjid mereka dicemari dengan ceramah politik,"

Bukankah penduduk setempat yang hadir dan tentu dengan kebenaran jawatankuasa Masjid tazkirah diadakan. siapakah yang memenuhi Masjid pada hari PERKASA menyerang Masjid itu jika yang membantah adalah penduduk setempat, sedangkan ketika Anwar menyampaikan tazkirah Masjid dipenuhi oleh jemaah?

Kesan serangan Perkasa akan memarahkan lagi rakyat Kedah kepada Umno dengan kelaku hangpa menganggu ketenangan rumah suci Allah, sampai dalam Masjid hangpa buat perangai loglag lebih dari pihak yang berkuasa. Bila Imam jemput ahli perkasa sembahyang berjemaah mengapa depa tolak...kalau hangpa nak jaga keharmonian institusi Masjid kan lebih afdal berjemaah bersama.

Cuba hangpa tengok video ni.. agak-agak hangpa yang mana satu penduduk setempat?.. yang menyalak diluar Masjid atau yang mendengar tazkirah di dalam Masjid?




Laporan berkaitan..

ALOR SETAR - Tindakan pemimpin pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadikan masjid sebagai medan politik telah menganggu keharmonian institusi masjid, kata Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Kedah Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah.

Beliau berkata masjid tidak harus dicemari dengan aktiviti berpolitik dan perkara itu perlu dihormati oleh semua pihak.

"Di Kedah, jemaah telah ada kesepakatan tidak rasmi bahawa masjid tidak harus dicemari dengan aktiviti berpolitik dan kesepakatan itu dihormati oleh semua pihak," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas kekecohan di Masjid Al-Hussin, Kampung Seberang Pumpong di sini Sabtu lepas ekoran bantahan khariah masjid berkenaan yang tidak bersetuju dengan tindakan Anwar menyampaikan tazkirah di situ.

"Saya difahamkan imam masjid telah berjanji dengan penduduk kampung bahawa Anwar hanya datang untuk sembahyang sahaja tanpa tazkirah tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya.

"Penduduk menyuarakan bantahan mereka kerana mahu mempertahankan kerukunan masyarakat serta tidak mahu masjid mereka dicemari dengan ceramah politik," katanya.

Beliau berkata kejadian di Masjid Al-Hussin itu harus menjadi pengajaran bahawa masjid tidak boleh dijadikan pentas politik mana-mana pihak. - Bernama

Itu kata Ahmad Bashah.. kenyataan yang jelas cuba memburukkan Anwar..



Kat Bawah ini aku ambik dari Blog Amno -The Flying Kick
Hangpa tengok depa punya SPIN...

KESIAN! MAT BASHAH DIBALUN PUAK-PUAK BENGONG!!!

Author: CUCU TOK WAN | Posted at: 8:54 PM | Filed Under: Ahmad Bashah Hanifah |


Apabila Pengerusi Perhubungan UMNO Kedah membuat kenyataan, kekecohan di Masjid Al-Husain berpunca daripada Anwar Ibrahim dan keharamanjadahannya, para penyokong Anwar Ibrahim menyakau-nyakau marah.

Kata mereka, Mat Bashah buta kayu kerana tidak dapat melihat, punca sebenar kekecohan tersebut adalah disebabkan oleh PERKASA, bukannya Anwar Ibrahim.

Malangnya, perkataan-perkataan cela yang dibaling kepada Pengerusi Perhubungan UMNO Kedah itu sebenarnya hanya terpalit ke kepala mereka sendiri. Berbeza daripada persepsi yang mereka cuba timbulkan, Mat Bashah tahu apa yang diucapkannya. Bahkan cakap-cakapnya adalah betul!

Sememangnya walaupun Kedah diperintah oleh PAS, tetapi di bawah Azizan Abdul Razak, hukum rimba yang seringkali menjadi pakaian PAS selama ini, mulai dikurangkan secara beransur-ansur. Hubungan antara orang PAS dan UMNO, mulai terjalin sekalipun masih ada saki-baki PARASIT dan IBLIS PAS yang kekal dengan dunia pentakfiran mereka.

Pentadbiran Azizan Abdul Razak yang menggalakkan hubungan baik sesama Islam, selain memastikan institusi masjid mematuhi titah baginda Sultan Kedah agar tidak dipolitikkan, ternyata tidak menyenangkan golongan PARASIT dan IBLIS PAS.

Begitulah yang berlaku. Ketenangan yang dinikmati oleh Melayu-Islam Kedah tidak disenangi oleh Anwar Ibrahim dan konco-konconya, termasuklah yang berpakaian PAS. Bukan mereka tidak tahu, sebarang usaha membawa Anwar Ibrahim memberikan ucapan, bertazkirah dan mengajar agama, pasti akan mengundang kemarahan orang ramai, termasuklah dari kalangan orang PAS sendiri. Apatah lagi, ramai orang PAS yang sangat sedar, Anwar Ibrahim sedang berusaha memecah belahkan PAS Kedah dengan pelbagai kerenah dan ulahnya, termasuklah menaja proksi-proksinya seperti Mahfuz Omar dan Mat Sabu.

Dari awal lagi, Anwar Ibrahim dan gerombolannya cuba membuat kacau di Kedah. Siapa yang menaja penentangan terhadap Azizan Abdul Razak? Siapa yang menggerakkan kempen agar Azizan Abdul Razak melepaskan jawatan? Bahkan, siapa yang selama ini memburuk-burukkan pentadbiran Azizan Abdul Razak?

Anwar dan gerombolannya boleh menuduh UMNO dan PERKASA empunya angkara tetapi ia bukan rahsia lagi apabila semua kekecohan di Kedah dan dalam PAS Kedah adalah perbuatan Anwar Ibrahim dan konco-konconya. Apa perlu Anwar Ibrahim memberikan tazkirah selepas Maghrib kepada jemaah setempat sedangkan dia sendiri memerlukan tazkirah untuk memperbaiki keperibadiannya?

Justeru apabila Pengerusi Perhubungan UMNO Kedah membuat kenyataan bahawa kekecohan tersebut berlaku disebabkan oleh kedegilan Anwar Ibrahim untuk memberikan tazkirah sekaligus menimbulkan kebencian dan kekacauan, ia sebenarnya adalah tepat.

Apatah lagi, di mana sahaja Anwar berada, pastinya kekacauanlah yang menjadi pilihan utamanya!


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...