07 September 2012

Panas ! Samseng Serang HQ PKR...Rupanya Bekas Calon PKR Gurun





Ada beberapa rakan yang bertanya betulkah 'Elvis' Kalaivanan ini bekas orang kuat PKR. Jadi entri ini aku jawab serba sedikit kepada yang berminat untuk mengenali individu berimej jambang ala Elvis (atau MGR sebenarnya). Pertama sekali aku nak cakap aku pun tak tahu nama sebenar mamat ni. Sebelum 2009 dia lebih dikenali sebagai Kalaivanan. Namun selepas 2009 nama beliau yang sering keluar di dalam media adalah Kalaivanar.

Benar Kalaivanan atau B.Kalaivanan ini pernah dua kali bertanding di DUN Gurun.
Pertama kali dalam PRU 11 (2004) yang menyaksikan pertandingan 3 penjuru yang dimenangi oleh BN.

Datuk Beh Heng Seong - Barisan Nasional, (BN) 10,748
Tan Choy (Dap) 698
B. Kalai Vanan (Keadilan) 3,677

Kali kedua dalam PRU 12 (2008) yang menyaksikan pertandingan 2 penjuru, juga dimenangi oleh BN. Keputusannya macam di bawah ini.



Selepas PRU 12, B.Kalaivanan telah terlibat dalam kes penipuan di Mahkamah Majistret Sg Petani tetapi tidak mengaku bersalah. Hakim telah menetapkan ikat jamin sebanyak RM3,000 dengan satu penjamin bagi setiap kes.


Akhirnya pada 2009, 8 hari sebelum Pilihanraya Kecil Bukit Selambau beliau telah keluar daripada parti PKR bersama penyokong-penyokongnya. Dipercayai tindakan itu dibuat kerana calon yang dicadangkan beliau telah ditolak oleh Anwar.


Selepas berpisah daripada PKR, beliau telah menubuhkan Barisan Bertindak Nambikkai (BBN) dan menjadi Presiden. Di dalam BBN B Kalaivanar lantang mendakwa kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor mengamalkan rasuah selepas PRU tahun 2008. Terbaru semalam, beliau jugalah orangnya yang paling lantang berdemo di hadapan pejabat PKR bersama beberapa ahli BBN 'Melayu' kerana mendakwa Anwar Ibrahim seorang penipu...(kerana merasakan dirinya bukan seorang penipu).


Beliau berasal dari Gurun Kedah... dan yang syoknya beliau pun berbangga dengan Bahasa Malaysia beliau yang baik... tapi Barua Umno/Bn lupa yang beliau tu berasal dari Negeri Kedah... kalau beliau berasal dari Negeri Selangor yang 50 tahun di Perintah Umno/bn... beliau pun tak boleh Berbahasa Malaysia dengan baik beb... sebab itu kot Umno/Bn terpaksa import beliau dari Gurun... kah kah kah !.

Kesian betul dengan puak-puak UMNO Negeri Selangor ni beb... terpaksa import orang Gurun Kedah yang keluar PKR bagi menyelesaikan masalah Penduduk Bangsa India kat Negeri Selangor ni... namun sekarang ni simacya tu bukan sahaja cuba menyelesaikan masalah Penduduk India Negeri Selangor beb... tapi cuba selesaikan pulak masalah Untuk Melayu No Otak (Umno) yang ditipu oleh United Munafikun National Organisations (UMNO)... sebab itu terkeluar perkataan Daulat Tuanku cuma dia belum sebut aje Hidup Melayu dan Hidup UMNO... mungkin lepas ni Barua dan Samseng Melayu seperti Datuk Malaun Jamal Pak Tongkol boleh relek sikit dan tak tak payah susah-susah lagi seperti Datuk Malaun tu belasah Perserta Janji Bersih pada malam 30 Ogos.... kah kah kah
!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...