06 September 2012

Kalut ! Pasai Wayang Kulit ....Hangpa goyang telok ke ?



Dah nak jadi Isu dan hangpa tak setuju ...Hangpa duduk pejabat MB takkan nak tengok saja...panggil le SUK bincang la dengan dia. Kata dasar kerajaan kurang bersetuju dengan program yang nak dijalankan awat lembab sangat....Ooi takan tu tak reti-reti lagi takkan DO buleh buat suka hati dia kut....

Nie kalau hangpa tak reti, takut nak tegurk hangpa letak jawatan....banyak isu-isu depa dok buli kerajaan Pakatan bila depa spin hangpa kantoi....jenuh nanggoi-nangoi pro pakatan di FB dan blog kena jawab.

Lagi satu pejabat MB, Setiausaha-setiausaha berkenaan kerajaan,politik dan pesonal hangpa buat le akaun Twitter macam MB Kelantan senang la kita Bloger & Media baru nak dapat berita. Hangpa tau bloger Umno-apco dok spin berita pasai Kedah....48jam sehari.

Cuba hangpa tengok Kes Serang Masjid....Tak nampak pun parti-parti pakatan rakyat Kedah buat sidang media mengutuk serangan Perkasa yang memalukan rakyat Kedah. Yang dengak hangpa kalut dok lobi biro politik nak jadi calon Dun dan Parlimen.

Tambah PKR Kedah lagi kalut nak cari berita dari depa Blog pun takdak tambah akaun Twitter...haram satu tak boleh harap....Dok tunggu kot ada sidang media dari PKR sampai lanie tak keluark-keluark.......


Oleh : Warekganal (emel)




DO Pendang nak sabotaj Kerajaan Negeri dengan wayang kulit di malam Jumaat?


Oleh Mat Kering Bakaq Bata -Kedah La


Mat Kering baru terima panggilan telefon dari wakil Kedah La di Pendang. Ceritanya malam esok adalah majlis Merdeka Raya yang akan diadakan di Pejabat Daerah Pendang. Baguihla tu program raya + merdeka, bukan ada masalah apa.

Cuma menurut cerita yang tak sedapnya sewaktu mesyuarat mengenai program tu.. mengikut tentatif asalnya program dimulakan dengan Solat Maghrib Berjamaah, bacaan Yasin, Tahlil dan semua yang molek2. Maka selepas tu DO Pendang Nordin Yahaya, orang kuat UMNO berkarat yang merupakan kroni Datuk Rasli SUK minta supaya diadakan persembahan wayang kulit Seri Asoon.

Maka membantahlah sebahagian ahli mesyuarat tak setuju sebab pertunjukan wayang kulit adalah persembahan hiburan, siap dengan bunyi serunai popee popee tak sesuailah buat malam Jumaat lepas baca Yasiin pulak tu. Maka demi menolak hujah tak moleknya untuk mencampuradukkan program keagamaan (Solat, Yasin, Tahlil) dengan wayang kulit maka DO dengan kuasa yang ada membatalkan semua program keagamaan tadi sebaliknya tetap berdegil untuk mengadakan persembahan wayang kulit. Akai depa lebih kurang macam niilah kot... alang2 nampak hudoh bercampug dengan baca Yasin, toksah dok buat teruihlaa baca Yasin, kira bada wayang kulit cukuplah.

Berkilat ikan dalam ayaq acaq pun kata orang tua-tua sudah tahu jantan ke betina, maka mudah sangatlah difahami oleh orang yang berakal bahawa DO Pendang yang tebal dengan fikrah UMNO tu supaya rakyat Pendang yang kuat pegangan agamanya akan marah kepada kerajaan PAS kerana tak reti nak hormat malam Jumaat? Lepaih ni pahlawan maya UMNO pun, termasuk TV3 suku dan Utusex Meloya akan main isu tu tujuh hari tujuh malam.

Tetamu kehormat yang diundang ke program Merdeka Raya malam esok tak lain dan tak bukan kroni besaq Nordin Yahya jugak iaitu Datuk Rasli Basir yang telah ditolak oleh majoriti KCS kerana tiga kali sign kontrak sambung jawatan, tak bagi chance langsung dekat KCS lain nak naik pangkat.

Oleh yang demikian sukalah MK ingatkan kepada seluruh YB, Ahli majlis dan MKK di Pendang tu supaya pastikan program wayang kulit Asoon yang tok dalangnya pun UMNO berkarat jugak tu. Mokalau tidak, jenuhlaa jentera penerangan kita nak bertepis dengan isu konspirasi yang dibuat oleh pegawai kerajaan negeri yang berwalak kepada UMNO.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...