15 September 2014

BEKAS MENTERI GELAR UMNO BODOH!!!

Seorang pimpinan Pemuda Umno berang dengan kenyataan bekas Menteri Penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin yang secara sinis menggelar Umno sebagai "bodoh".

Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Mohd Razlan Muhammad Rafii (bawah) berkata perkataan "Umno bodoh" tidak boleh diutarakan, walaupun ia bertujuan memperli pihak lain.

"Zam (Zainuddin) berhutang dengan saya kerana menggelar Umno bodoh kerana saya ahli Umno!

"Sama ada Zam bersetuju, memperli ataupun membantah keputusan kerajaan Persekutuan hari ini, perkataan ini tidak boleh diterima oleh saya," tulis beliau di laman Facebooknya hari ini.

Zainuddin hari ini dengan sinis meminta Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tidak mendengar pandangan Umno mengenai Akta Hasutan.

Dalam tulisan blognya hari ini beliau meminta Najib mendengar cakap Datuk Seri Idris Jala yang secara sinis dikatakan sebagai menteri kabinet yang "berpengaruh".

Zainuddin – yang kecewa kerana pentadbiran Najib memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri dan kini menilai pemansuhan Akta Hasutan – meminta Najib tidak menghiraukan suara semua orang Melayu, orang Umno, Perkasa, Isma dan suara NGO Melayu lain.

"Ini semua suara ekstremis, bigot, bodoh, sempit dan tidak setaraf dengan pemikiran Western Liberalisme Datuk," kata beliau secara sinis.

Razlan menyatakan Zainuddin sebagai penulis yang berpengalaman dan agak berumur, seharusnya tidak hilang kawalan apabila menulis dan membuat kenyataan dengan memperlihatkan rasa amarah seperti seseorang yang pendek akal.

"Seharusnya beliau (Zainuddin) menunjukkan teladan yang baik dalam penulisan di blog beliau, bukannya menayangkan sikap tidak baik dan seolah-olah hilang sabar dalam menyampaikan atau memperjuangankan sesuatu.

"Adakah Umno benar-benar bodoh. Jika benar UMNO itu bodoh, sudah pasti kerajaan tidak akan berjaya mengekalkan pemerintahan negara sehingga ke hari ini," kata beliau.

Razlan sebelum ini dikenali kerana mengetuai demonstrasi dan mengugut untuk membakar bangunan ibu pejabat DAP kerana seorang pimpinannya mengutuk Umno Mei lalu.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...