28 Julai 2014

SAUDI NAFI SOKONG ISRAEL HANYA PEMBOHONGAN MEDIA BARAT!!!

rakyat gaza palestina Saudi Bantah Kolusi dengan Israel

Saudi Bantah Kolusi dengan Israel

PANGERAN Mohammed bin Nawaf, duta besar Saudi untuk London, mengecam wartawan Inggeris David Hearst berhubung artikel palsu dan tidak berdasar di Huffington Post. Artikel tersebut menyatakan bahawa Arab Saudi telah bersubahat dengan Israel dalam usaha untuk menghancurkan Hamas.

Dalam dua laman pernyataan tertulis yang dikeluarkan pada laman media sosial, Pangeran Mohammed menjelaskan artikel Hearst, yang berjudul "Serangan di Gaza oleh Anggota Kerajaan Saudi," sebagai kebohongan.

Hearst adalah editor Middle East Eye, sebuah media online.

"Adalah sukar untuk percaya bahawa ada sampah dan kebohongan tak berdasar seperti itu, boleh ditulis oleh seorang editor mana-mana," kata Pangeran Mohammed. "Apakah kerana anda ingin cuba untuk menjadi berbeza dan benar-benar tidak peduli apa yang anda katakan, sehingga anda memutuskan untuk membalikkan dunia dan memainkan fakta?"

Pangeran Mohammed berkata Arab Saudi telah dilakukan, dan akan selalu melakukan, semua yang boleh dilakukan untuk menyokong rakyat Palestin dalam mengembalikan tanah mereka dan untuk menentukan nasib sendiri di negara mereka sendiri.

"Kekejaman dan disproporsionalitas tindakan Israel terhadap penduduk awam di Gaza adalah jenayah terhadap kemanusiaan," katanya. "Untuk berfikir bahawa Arab Saudi, yang telah komited untuk menyokong dan melindungi hak-hak semua warga Palestin untuk menentukan nasib dan kedaulatan sendiri, akan sedar bahawa menyokong tindakan Israel adalah penghinaan yang dahsyat." [Sa / islampos / arabnews]

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Setakat sembang je lah! Baik p makan kambing sekor dua!

Tanpa Nama berkata...

Malaysia pon xnafi bantu yahudi dgn bertan2 miyak sawit..
Kahkahkah.. ni plak wahabi yg mengaku aswj...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...