29 Julai 2014

GAZA: PERANG HARI KE 23 , 110 TENTERA ZIONIS TERBUNUH !!!



Aman Palestin


Terkini | Gaza 9.53 am | Perang Hari ke-23

Briged Al-Qassam, sayap ketenteraan kepada gerakan Hamas telah mengisytiharkan bahawa mereka telah berjaya membunuh 110 orang tentera Zionis sejak hari pertama peperangan iaitu sejak 7 Julai yang lalu.

Mereka memberitahu wartawan Anadolu semasa dalam talian telefon pagi tadi : "Sesungguhnya pejuang- pejuang kami meneruskan operasi menggempur pihak musuh di pinggir sempadan Gaza, dan mereka telah membunuh sejak permulaan perang darat lebih dari 110 orang tentera Zionis dan ratusan lagi tercedera" .

Briged Al-Qassam telah menunjukkan kemampuan mereka pada hari ke-22 peperangan mereka di Gaza ( Hari Isnin semalam) dengan membunuh 19 orang tentera Zionis dalam 3 operasi berbeza. Dimana 10 orang daripada mereka dalam operasi penyusupan ke belakang barisan musuh di timur bandar Gaza, 6 yang lain dengan bedilan mortar yang dilancarkan terhadap kumpulan tentera Zionis di timur Khan Younis, selatan Gaza, dan 2 yang terakhir dalam pertempuran yang sengit yang berlaku antara pejuang Al-Qassam dengan tentera Zionis di utara Gaza.

Sumber : Anadolu Agency


Gambar | Gaza 10.06 am | Perang Hari ke-23

Gambar memaparkan tentera ZIonis sedang memindahkan rakan mereka yang tercedera di Gaza semalam.

Sumber : وكالة شهاب


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...