24 April 2014

PANAS! SENARAI-SENARAI PERBUATAN AZMIN SABOTAJ PARTI TERSEBAR !!!

Kerana kempen kasar ada yang mula tarik diri dari bersama pasukan Gagasan Keadilanraya

Selama ini hanya Azmin sahaja berjaya membentuk kem / chai atau yang dia namakan kartel penuh dengan nama - nama besar dalam setiap kali pertandingan parti. Namun setelah agak tertekan apabila Saifuddin Nasution berjaya membentuk gabungan bersama Rafizi dan Nurul Izzah yang kemudian disokong oleh Tian Chua yang menarik diri dari persaingan Timbalan dengan menumpukan jawatan Naib Presiden.

 Walaupun agak lewat mengumumkan bertanding namun ia tidak menghalang ramai saat akhir mengalihkan sokongan pada gandingan yang menggunakan masa depan bersama. Tertekan dengan perkembangan tersebut maka Azmin tanpa segan silu mengeluarkan kenyataan kononya gusar dengan budaya membentuk kartel dalam bertanding dalam parti dan mengecam kononya pembentukan kartel akan merosakan parti. Mungkin Azmin ingat umum lupa bahawa budaya membentuk pasukan dalam bertanding dalam parti ini dia antara pelopornya. Namun hanya beberapa hari selepas itu dia sendiri melancarkan kartelnya dengan motto Keadilanraya.

Namun ketika pelancaran tersebut ada beberapa wajah yang seharusnya muncul tidak muncul. Datuk Dr. Mansor Othman contohnya tidak kelihatan kelibatnya. Setelah dirisik rupanya Mansor yang selama ini begitu rapat sehingga dikenali sebagai 'budak Azmin' rupanya telah menarik diri dari bertanding jawatan Naib Presiden .

Menurut sumber yang rapat dengan Mansor penarikan diri ini adalah usaha untuk mengasingkan atau menjarakkan diri sedikit dengan pasukan Keadilanraya kerana rasa tidak senang dia dengan cara kempen yang menyerang lawan termasuk mempergunakan juga ada peringkat menyerang Ketua Umum dan keluarga.



ketika semua bertungkus lumus termasuk di luar PKR membela Anwar sebaliknya bukan
sedikit usaha memperkecilkan termasuk menghina keluarga Anwar dibuat oleh budak - budak Azmin

Menurut sumber yang rapat dengan Mansor, dia kecewa dengan strategi Azmin menghantar borang saat akhir dan kemudian menyatakan pada umum dia menghantar borang saat akhir kerana menanti 'restu' Anwar dan Anwar merestui dia bertanding jawatan Timbalan. Begitu licik Azmin menggunakan nama Anwar dalam memulakan kempennya.

Azmin cuba bersaing dengan siapa lebih setia tetapi di peringkat lain pula dia melepaskan budak - budak bawahannya berkempen dengan menghina dan meruntuhkan keyakinan orang ramai terhadap Anwar sekeluarga. Budak - budak bawahanyalah yang memulakan gelaran Istana Segambut. Ini akan memberikan kesan besar kepada tapak sokongan secara umum. Persoalanya kenapa mahu berebut jawatan dalam parti sanggup merosakkan sokongan umum yang penting buat parti ? Umum mengetahui Anwar ialah antara sumber kekuatan PKR dan PR. Menjadi kerja musuh untuk menggoyahkan keyakinan penyokong terhadap Anwar ....

Umum harus faham kesetiaan kepada Azmin ialah selagi apa yang dia mahu diikuti tetapi apabila yang diinginkan gagal diperolehi dia tidak segan silu memukul secara terang termasuk menggagalkan agenda besar rakyat. Blackout 505 contohnya ialah usaha mengembeling kekuatan rakyat melawan keputusan penipuan PRU ke 13.

 Namun oleh kerana hanya tidak dilayan tuntutan untuk menafikan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar dia sanggup mencurah air ke api kemarahan rakyat dengan menyatakan tidak perlu ke jalanraya tetapi perlu muhasabah diri kononya. Sekolah Politik Khalid Jaafar dipergunakan sepenuhnya untuk mempengaruhi anak - anak muda untuk mengikuti garis tersebut. Agenda besar rakyat Blackout 505 sanggup dipadamkan kerana agenda peribadi.





hanya kerana jawatan MB tidak dipenuhi selepas PRU dia sanggup mencurah air
ke atas api kebangkitan rakyat ketika hampir semua pimpinan PR bertungkus lumus dilapangan.

Antara garis kempen Azmin ialah untuk mengekalkan Azmin selaku Timbalan kerana perlukan seorang yang matang sebagai Timbalan. Adakah Azmin matang... jika diteliti cara dia bergaduh dengan pimpinan parti , dia sanggup menghina . Dia hanya cuba dilihat matang dengan berbaik dengan pimpinan Bn sahaja.



Azmin berbalas tweet menghina dan mencipta persepsi kononya hubungan sulit
Tan Sri Khalid dengan Faekah



tweet tidak matang Azmin yang mampu mengundang perbalahan dengan Setiausaha Agong PAS

Gagal mendapatkan sokongan terbuka Anwar seperti mana dalam pemilihan - pemilihan yang lepas maka Azmin secara sengaja di negeri kelahiran Anwar (Pulau Pinang) melaungkan PKR bukan parti Anwar dan PKR tidak seharusnya berfokuskan tokoh tertentu (Anwar) semata - mata. 


Dengan garangnya Zuraidah pemimpin yang sama dalam kartel Keadilanraya terus menyokong kenyataan tersebut. Kenapa perlu diulang tuduhan musuh tersebut ? PKR seperti mana Azmin ketahui semua bebas bersuara dan menyatakan pendapat, dia sahaja selama ini yang sering berlindung dan menggunakan nama Anwar. Setelah gagal mendapat sokongan terbuka Anwar dia sendiri turut terlibat menyerang Anwar.

Akhirnya diharapkan jangan kita terperangkap lagi dengan politik licik ini. Kita memerlukan seorang Timbalan Presiden yang benar - benar mampu menjadi pelengkap kepada Presiden Parti khususnya jika regim memenjarakan Anwar dalam masa terdekat. Pilihlah timbalan yang benar - benar mampu menjadi Timbalan bukan untuk kelompoknya tertentu sahaja dalam parti ini.

sila klik sini untuk membaca juga Kartel :Azmin menepuk air di dulang

SUMBER

INI BUKAN FITNAH...SEMUA ORANG NAMPAK TINDAKAN TERANG-TERANG BELIAU...JUGA DENGAN TINDAKAN  MACAI-MACAINYA.....KEPADA ANGGOTA-ANGGOTA PKR ANDA FIKIRLAH SENDIRI.....

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...