20 April 2014

PANAS ! MP LANGKAWI MOHON MAAF KEPADA KELUARGA KARPAL,..MENGAKU KURANG BERHATI-HATI TAPI NAMPAK TIDAK CERDIK !!!




ANDA BUKAN MACAI TAPI AHLI PARLIMEN....PERBUATAN ANDA MENCEMARI PARLIMEN...

"Pertama adalah tidak sopan untuk saya atau pegawai saya menggunakan gambar mendiang Karpal Singh yang diambil di tempat lain secara 'copy and paste' dan diletakkan ke dalam akuan FB saya.

"Kedua, adalah tidak wajar dan tidak layak bagi saya selaku seorang ahli Parlimen untuk meletakkan nota yang berbunyi "sapa nak sambut cabaran Karpal sila bagi nama."

MP Langkawi minta maaf kepada keluarga Karpal


MP Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad akhirnya meminta maaf kepada keluarga mendiang Karpal Singh atas jemputannya kepada orang ramai untuk 'sambut cabaran Karpal' yang tersiar pada lama Facebook beliau pada 17 April lalu.

Nawawi dua hari lalu menyiarkan gambar mayat Karpal bersama keratan laporan akhbar 24 tahun lalu yang menegaskan pendirian Karpal menolak pembentukan negara Islam.



Karpal dalam keratan itu dilapor berkata "Mahu wujud negara Islam langkah mayat kami dulu".

Laman Facebook dengan nama "Dato Ir Nawawi Ahmad" itu, dengan nada bergurau, telah menyiarkan keratan itu bersama status berbunyi "Siapa nak sambut cabaran Karpal Singh. sila bagi nama."

Hari ini, Nawawi meminta maaf menerusi status Facebook miliknya.

"Saya ingin menzahirkan perasaan kesal dan sesal saya atas perkara yang berlaku dua hari lepas berhubung tulisan di laman Facebook peribadi saya berkaitan kejadian yang menimpa mendiang Karpal Singh.

"Tiada kata-kata yang dapat menggambarkan betapa kesalnya saya, dan betapa perlunya saya meminta maaf kepada keluarga mendiang YB Karpal Singh dan semua orang yang saya singgung dengan tulisan yang cuai dan sia-sia itu," status Facebook terbaru Nawawi dipetik.

Beliau bagaimana pun tidak menyatakan sama ada status kontroversi sebelum ini ditulis beliau sendiri.

"Walaupun ada beberapa orang dan pengendali mengemaskini status Facebook saya, saya bertanggungjawab sepenuhnya ke atas perkara yang telah berlaku," katanya lagi.

Sementara itu, bercakap dalam satu sidang akhbar malam ini, Nawawi berkata kemarahan yang tercetus di alam siber ekoran kenyataannya tentang kematian Karpal Singh telah mendorongnya untuk memikirkan semula tindakannya dan sedar bahawa telah melakukan kesilapan.

Katanya, beliau membacanya semula beberapa kali dan barulah beliau sedar mengapa begitu ramai orang kecewa, kerana ia sangat tidak sesuai.

Nawawi, yang awal hari ini membuat permohonan maaf di Facebook, berkata beliau juga mahu membuat permohonan maaf secara peribadi.

Mengenai imej yang telah disiarkan itu, Nawawi berkata beliau melihatnya di Internet dan telah menyalin dan menampalnya ke Facebook beliau dengan menggunakan iPhone beliau.

Katanya, skrin iPhone adalah kecil, jadi beliau tidak dapat melihat imej tersebut dengan jelas.


Kemudian, katanya, apabila melihatnya pada skrin komputer, beliau sedar ianya bukan sesuatu yang baik untuk diedarkan.

Ditanya apa di fikirannya apabila dia menulis mesej yang kolaj tersebut, Nawawi berkata cabaran Karpal terhadap negara Islam adalah perkara yang pertama yang datang ke mindanya dan beliau telah menulis tanpa berfikir dua kali.


Nawawi berkata permohonan maafnya dibuat dua hari kemudian kerana beliaiu hanya tiba di Kuala Lumpur dari Sarawak hari ini.

Katanya, beliau tidak dapat menghadiri pengebumian Karpal esok tetapi akan membuat permohonan maaf peribadinya kepada keluarga Karpal jika berpeluang.

"Saya menyedari terdapat dua perkara utama kesilapan ini berlaku.

"Pertama adalah tidak sopan untuk saya atau pegawai saya menggunakan gambar mendiang Karpal Singh yang diambil di tempat lain secara 'copy and paste' dan diletakkan ke dalam akuan FB saya.

"Kedua, adalah tidak wajar dan tidak layak bagi saya selaku seorang ahli Parlimen untuk meletakkan nota yang berbunyi "sapa nak sambut cabaran Karpal sila bagi nama."

"Setelah merenung dan mengkaji serta berfikir panjang tentang natijah coretan saya tadi, saya sedar dan berpendapat bahawa tindakan saya amat tidak beretika dan tidak wajar bagi orang ramai menerima apa yang telah saya perkatakan. Saya merasa amat menyesal dengan tindakan saya itu," katanya.

Hari ini, katanya, beliau ingin merakamkan rasa penyesalan yang tidak terhingga dan memohon kemaafan khususnya kepada ahli keluarga mendiang Karpal Singh dan seluruh Malaysia amnya yang tersinggung dan terasa hati dengan perkataannya di dalam Facebook.

"Dengan ini saya menarik balik kata-kata saya kepada mendiang Karpal Singh dan keluarga," tambahnya.

Beliau juga berjanji untuk lebih berhati-hati dan berhemah dalam penulisan membabitkan akuan Facebook pada masa akan datang
.

"Saya secara peribadi menghormati mendiang sebagai seorang yang berwibawa, mempunyai prinsip dan berani menegakkan roh perlembagaan yang suci di negara ini," katanya serta mengucapkan salam takziah kepada keluarga Karpal.


Pautan kekal imej terbenam


BARU ADA AKAI......


KENYATAAN PENUH POHON MAAF KES YB KARPAL SINGH oleh Nawawi Ahmad
Karpal Singh Issue - Press Release pada semua media dan social media
Date: 19/4/2014 jam 845pm
Tempat: KL central,KL

1. I would like to express my deep remorse and regret on what transpired the last two days about my posting on my private Facebook account pertaining to a status of what happened to the late YB Karpal Singh.
2. Words cannot express how sorry I am, and how necessary it is for me to apologize to the family of the late YB Karpal Singh and everyone, who I have offended due to a needless and careless posting. Although I have few people or admin to update my status on Facebook, I take full responsibility on what have happened.
3. I have indeed immediately deleted the posting from my private Facebook wall, after more than an hour, when I realised that the status was strongly objected and condemned by Facebook communities.
4. There are two things that I realized which went wrong,
Firstly, it was not appropriate for me or my admin to cut and paste the picture of late YB Karpal Singh on my Facebook wall. Secondly, it was unbecoming or not acceptable for myself as a Member of Parliament to write a note on the status "siapa nak sambut cabaran Karpal, sila bagi nama".
5. After some harrowing days and nights of thinking, I have reached to a conclusion that I have done something unethical or unacceptable by the public at large and I truly regret of doing so.
6. Today, I would like to extend my sincerest apologies especially to the family members of the late YB Karpal Singh as well as to all Malaysians that are affected by my posting and I withdrawn all my words.
7. I also would like to record my high respect to the late YB Karpal Singh on his capacity as one of the best lawyers in the country as well as among the well respected Member of Parliament.

8. I will always respect him as a highly capable Member of Parliament and he had also projected himself as a man of principle, integrity and courage with noble constitutional spirit. His demise is a tremendous loss to all Malaysians.
9. I deeply regret for what has happened. I am so sorry. I know I hurt the feelings of many and I feel terrible about it. I promise to myself to be extra coutious and careful on my future postings on my Facebook.
10. My deepest condolences to the bereaved family of the late YB Karpal Singh.
11. This is my own personal mistake and it is not related to any individual or any party.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Imam Shafie / Nawawi telah disuruh gurunya mengmabil bahagian paling sedap dari sembelihan qibasy, membawa LIDAH, lepas itu diminta bawa bahagian yang paling tak sedap, juga membawa LIDAH.

LIDAH JIKA DIJAGA MENJADI YANGTERBAIK.
LIDAH JIKA TIDAK DIJAGA AKAN MENJADI PERKARA YANG PALING BURUK....

Inilah kes dengan Mangkok Ayon NAWAWI menjadi lidah yang paling tak sedap.

Menjelaskan bahawa beliau tak pakai otak dan hati perut bila bercakap.

RasulAllah s.a.w pernah bersabda " salah seorang yang muflis diakhirat walau pun beramal ialah mereka yang tak dapt MENJAGA LIDAH "

LETAK SAJA JAWATAN SEBAGI MP KERAN KAMU TAK LAYAK DAN BODOH......

Tanpa Nama berkata...

DAH TERLAMBAT wahai zawawi......
Bercakap pakai otak, bukan nafsu politik.....
Kematian tak kenal parti, bangsa dan kaum......
LETAK JAWATAN TANDA KEINSAFAN......
Setuju sangat dengan saranan di atas.

Tanpa Nama berkata...

panas ni...teryata wakil rkyt bn btindak bodoh dulu sblm bfkir panjg..bkan ak yg tulis k..tuan punya kebodohn tu yg kata.. xheran kalo apa2 projk bn buat suma jangka hyt dia pendek..tp yg ak pasti pmohonn maaf ni dbuat sbb dlm comment fb dia xde sorgpun pejuang melayu dn penegak islam palsu yg mmbela dia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...