05 Oktober 2013

DEMAM PIALA MALAYSIA : PENYOKONG SARAWAK MENGAMUK ( VIDEO PANAS )




Lebih 1,000 orang penyokong Sarawak hampa, tiada tiket dijual semalam dan bertindak merempuh pagar stadium.

Tiket cukup: KAFA

Kota Bharu: Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA) memberi jaminan tidak akan berlaku kekecohan ketika penjualan tiket perlawanan suku akhir kedua Piala Malaysia antara Kelantan dengan Johor Darul Takzim (DT) di Stadium Sultan Muhammad IV, hari ini.

Bendahari KAFA, Nik Aminaldin Jaafar berkata, sebanyak 16,000 hingga 17,000 tiket tempat duduk terbuka akan dijual di kaunter tiket stadium bermula jam 9 pagi.

Katanya, KAFA mengeluarkan jumlah tiket seperti biasa dan sama dengan perlawanan sebelum ini dan yakin kekecohan tidak akan berlaku seperti di Sarawak.

“KAFA mengeluarkan 16,000 hingga 17,000 tiket tempat duduk terbuka kepada penyokong tuan rumah dan kira-kira 150 keping untuk penyokong pelawat. Tiket akan mula dijual di kaunter tiket stadium bermula jam 9 pagi.

“Jumlah tiket perlawanan malam esok (malam ini) sama dengan perlawanan sebelum ini dan kita lihat stadium sentiasa penuh, namun tidak berlaku kekecohan. Bagaimanapun, kita sudah bekerjasama dengan dengan polis untuk mengawal sesi jualan tiket esok (hari ini),” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.

Menurut Nik Aminaldin, KAFA mengambil inisiatif memasang skrin besar di luar stadium supaya penyokong yang tidak berjaya mendapatkan tiket berpeluang menonton perlawanan berkenaan.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...