11 Jun 2013

HIMPUNAN BLACK505 DI PERLIS KEHADIRAN PECAH REKOD !!! [ SAKSIKAN VIDEO ]




Perlis negeri Malaysia yang paling kecil dan paling utara menyaksikan perhimpunan politik terbesar pernah diadakan malam tadi , dengan kira-kira 10,000 orang hadir perhimpunan Black 505  Pakatan Rakyat di Kangar, pusat bandar . Hadir sama ketua Pembangkang  Anwar Ibrahim, PAS Timbalan Ketua Mohamad Sabu dan banyak lagi pemimpin-pemimpin yang hadir , sokongan orang ramai terhadap perjuangan mereka terhadap penipuan pilihan raya PRU13 pada 5 Mei.

"Kami akan terus dengan perjuangan kita. Seperti yang saya telah berkata, pilihan raya umum tidak berakhir. Kami kini mendedahkan satu penipuan pilihan raya selepas yang lain," Anwar 64 tahun itu memberitahu orang ramai dengan tepukan  gemuruh.

"Kita perlu membuat pendirian. Cukuplah cukup."

Seperti biasa, Anwar telah dikerumuni oleh orang ramai yang bergegas untuk menyambut beliau apabila beliau tiba, hadiran mendekati dan bersalam ketika  perjalanan ke pentas. Populariti dan keupayaan untuk menggerakkan sokongan orang ramai beliau tidak dapat dinafikan dan belum pernah berlaku dalam politik Malaysia.


'Penipuan' (Penipuan)

Perhimpunan Isnin adalah perhimpunan 505 Black yang pertama kali diadakan oleh Pakatan Rakyat di Perlis dan orang-orang yang tidak kecewa. Ramai yang datang untuk melihat sendiri apa yang telah digambarkan dengan kepelbagaian sebagai "gelombang sosial", "fenomena", "kebangkitan politik" .


The Black 505 perhimpunan - idea Anwar sendiri - telah menarik ramai hingga jutaan di seluruh negara. Rakyat Malaysia daripada semua kaum telah mengambil bahagian dalam perhimpunan ini dengan bersemangat, mendesak untuk peletakan jawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan pegawai-pegawai tinggi Suruhanjaya Pilihan Raya kerana didakwa menipu dalam pilihan raya umum ke-13 di negara ini.

"Inilah Satu petanda orang Malaysia sudah sampai Satu Fasa Politik Yang Matang (Ia adalah tanda rakyat Malaysia telah menjadi lebih matang dari segi politik)," merupakan satu lagi tindak balas biasa.




4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

matang la sangat, nak jadikan negara seperti Libya ye?

Tanpa Nama berkata...

sebok la lembu ni..umno x bagi makam rumput lagi ke?

Tanpa Nama berkata...

Kalau x matang .....dah jadi macam libya macam hang cakap tu...penipuan SPR yang jelas secara terang2 seharusnya hang rasa malu...

Tanpa Nama berkata...

Takkan nak biokan mereka pimpin kita dlm penipuan..Kita tengok brp bnyk khazanah negara tlh mereka samun, jurang antara kaya dan miskin bak langit ngan bumi,nak tolong bumiputra konon!
Berapa ramai bumiputra tlh mereka tlg,yg adapun bole dibilang dgn jari.
Dlm keadaan skrg kita perlukn pemimpin yg cekap,telus dan amanah yg bole pantau pengurusan ekonomi negara. Hanya PR saja yg mempunyai pimpinan bijaksana yg bole kita harapkn.
Negara kita masih kekurangan pakar2 ekonomi yg bole membantu urus tadbir memacu ekonomi negara. Kalau adapun mereka hanya mampu meniru apa yg ingin dilaksanakan olih PR.
Mereka langsung tidak mampu melakukn kecuali meniru. Lihat saja manifesto bn,hampir semuanya mreka cedok dr idea2 PR kerana FAKTANYA mereka tidak mampu. Se.
Sudah sampai masnya, kita tidak bole membiarkn penipuan yg mereka lakukan,mereka bikan hanya menipu malah tlh merampas dan merompak hak rakyat yg tahu bahawa demokrasi dinegara ini tlh musnah. Selagi kita biarkn penipuan ini, selagi inilah rakyat akan berada ditakok lama tanpa ada apa2 perubahan.Yana kaya bertambah kaya manakala yang. miskin bertambah miskin tapi hutang negara makin bertambah. KETAHUILAH DAN SEDARLAH WAHAI RAKYAT MALAYSIA KITA MESTI DAN WAJIB MELAKUKAN PERUBAHAN. JANGAN SALAHKAN TAKDIR!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...