15 Mac 2013

Gempar !!!... PI Bala Meninggal dunia sebentar tadi

UPDATED 6.00 PTG _ Keluarga sedang uruskan bedah siasat PI Bala, tiada keraguan setakat ini

SUNGAI BULOH, 15 Mac – Keluarga P Balasubramaniam sedang menguruskan untuk bedah siasat dilakukan walaupun tiada kecurigaan terhadap berlakunya kecurigaan dalam kematian penyiasat persendirian yang memainkan peranan penting dalam misteri pembunuhan warga Mongolia Altantuya Shariibuu

Pada waktu ini, ahli keluarga sedang menguruskan mayat untuk dihantar dari rumah keluarga di Rawang ke hospital Sungai Buloh di sini dimana peguam R Sivarasa sedang menguruskan autopsi untuk dijalankan.

Bercakap kepada pemberita, pemimpin PKR itu mendedahkan Balasubramiam mempunyai beberapa masalah jantung pada masa lalu dan mengatakan walaupun keluarga akan menunggu sehingga keputusan bedah siasat keluar, mereka percaya beliau meninggal dunia akibat daripada sakit jantung.

“Kelihatan seperti serangan jantung,” katanya.

Peguam tersebut menambah, Balasubramaniam telah mengadu sakit dada pada waktu pagi dan ahli keluarga telah membawanya ke klinik berhampiran rumah mereka di Rawang.

Bekas penyiasat persendirian itu diumumkan mati di klinik lebih kurang pukul 1.30 petang.




Baru mendapat berita PI Bala meninggal dunia, mayat kini di Hospital Sg Buluh..ini bukan khabar angin... memang benar Pi Bala meninggal dunia.. Dipercayai beliau meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital Sg. Buluh Dari Rawang, Takziah dari Admin. Adakah beliau di Racun berikutan keberanian beliau mendedahkan siapa yang mengarahkan Al Tantuya di Bunuh? Kita meminta Hospital melakukan bedahsiasat samaada mendiang di racun semasa mendapat rawatan jantungnya yang tersumbat.




Malang untuk PR kali ini.. takkala kita memerulukan beliau untuk mendedahkan siapa yang arah Al Tantuya di Bunuh,satu satunya saksi hidop mendapat sakit jantung dan akhirnya tiba tiba mendapat berita beliau telah pergi buat selama lamanya.. Siapa yang tersenyum ketika ini?
Apa yang sebenarnya berlaku ?

Tiga arteri tersumbat dan separuh daripada jantung berhenti berdenyut memaksa bekas penyiasat persendirian P Balasubramaniam berhenti sebentar daripada terlibat dalam kempen Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum ke-13.

Beliau yang lebih dikenal sebagai "PI Bala" memainkan peranan dalam dua akuan bersumpah berhubung kes pembunuhan warga Mongolia Altantuyaa Shaariibu, yang dikaitkan dengan pemimpin tertinggi politik.



Beliau sebelum ini terlibat sejurus sahaja selepas menjejakkan kaki di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) daripada penginapannya di Chennai, India.

"Tiga (arteri) tersumbat dalam jantung saya, sekarang saya perlu mengambil ubat," kata Bala ketika ditemui Malaysiakini di wad sebuah hospital jantung swasta di Lembah Klang semalam.

PI Bala ditampilkan dalam beberapa siri ceramah pembangkang bagi menjelaskan dakwaan penglibatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan pihak yang rapat dengannya dalam beberapa peristiwa yang membawa kepada pembunuhaan Altantuya dan dakwaan penutupan kes itu.

Bala menjelaskan, beliau pada mulanya rasa tidak kena semasa kempen di Kota Bahru pada 1 Mac lalu sebelum mengambil ubat penahan sakit tetapi kesihatannya OK selepas itu.

Bagaimanapun keesokan harinya ketika dalam perjalan balik ke Kuala Lumpur keadaan itu kembali semula tetapi dia terus terlibat dalam program lain di Damansara.

Kesihatannya memburuk malam itu.

"Saya rasa sangat letih, saya tidur, kemudian pagi esoknya kira-kira jam 5 pagi saya tidak dapat bernafas, tetapi jika saya duduk (saya bernafas) OK, jika tidur tidak boleh," jelasnya.


SUMBER BERITA


@GobindSinghDeo: RT"@SivarasaRasiah: PI Bala passed away in the ambulance on route from Rawang to Sg Buluh Hospital #fb"

2 ulasan:

PenganutPAS berkata...

Kena makan sumpah kot .... patut Anwar takut nak bersumpah

Tanpa Nama berkata...

Grand design yg tidak dapat d fikir rakyat bawahan yg terserkup dek tempurong dan dilindungi pandangan kegelapan menjenguk bahagian dalam songkok tinggi. Kerusi empuk yg d duduki bukan semudah itu nak d lepaskan. Demi mencapai atau pertahankan cita-cita dan kuasa, macam-macam sanggup d lakukan. Kecil buat cara kecil dan besar buat cara besar...nasihat saya, yang kecil jangan cuba mengusik dan mengganggu yang besar. Jika senjata d miliki benar2 ampuh, ayuhlah langgar...atau jadilah spt kami, islam yang berjuang jihad mengharap syahid....wallahualam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...