19 Oktober 2012

Panas ! Misteri rumah mewah di Banjanegara Indo..?




Bekas amah Rais Yatim didakwa bina rumah RM100,000

KUALA LUMPUR 19 Oktober: Bekas pembantu rumah Menteri Penerangan, Komunikasi dan kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim didakwa hidup mewah hingga mampu membina rumah dianggar bernilai RM100,000 di negara asalnya.

Koordinator NGO Jingga 13, Fariz Musa mempersoalkan bagaimana Robengah, yang bekerja selama 8 tahun di kediaman Rais mampu membina rumah mewah di Banjanegara, Indonesia.

Sedangkan, katanya, gaji Robengah hanya sekitar RM300 sebulan, sebelum dinaikkan RM500 selepas beberapa tahun.

“Suami Robengah, Sukiman pula lumpuh sebelah kaki dan tidak boleh bekerja, malah mereka ada dua anak bernama Monica dan Tina yang masih bersekolah,” kata Fariz.

Dalam satu kenyataan media dikeluarkan semalam, Jingga 13 turut mendedahkan bukti gambar rumah berkenaan.

“Rakaman video Jingga 13 dengan Robengah juga menunjukkan sehingga kini beliau masih tidak bekerja,” kata Fariz.

Menurut Fariz, adalah tidak masuk akal jika Robengah tidak pernah menghantar wang kepada keluarganya sepanjang 8 tahun hingga mampu membina rumah sebesar itu, sedangkan jirannya memberitahu rumah Robengah sebelum ini sangat daif.

Robengah sebelum ini mendakwa diperkosa majikannya di Malaysia, seperti mana laporan NGO Migrant Care pada 23 Julai 2007.

Bagaimanapun, beliau kemudian menafikan perkara itu dalam surat ditandatangani bertarikh 7 Januari 2011, menyatakan beliau tidak menghadapi sebarang masalah sewaktu bekerja di Malaysia.

Dalam pada itu, Fariz mendakwa, surat yang muncul selepas empat tahun kes itu berlaku secara tidak langsung ‘menyelamatkan’ Rais daripada tuduhan itu.

“Adakah wujud korupsi sehingga Robengah dibiayai dengan cukup lumayan agar menarik balik pengakuan diperkosa oleh Datuk Seri Rais Yatim?”

“Justeru kami desak Rais dengan jujur dan bertanggungjawab jelaskan sumber kemewahan Robengah sehingga mampu hidup sedemikian rupa,” katanya lagi.

Sementara itu, Jingga 13 akan menghantar satu memorandum berhubung perkara itu kepada Kementerian Penerangan, Komunikasi dan kebudayaan di Jalan Raja, Kuala Lumpur jam 2.30 petang ini.
-kd

Harap Bapak Rais jangan kabur ya? Kami mau datang ke kantor bapak petang ni jam 3 sore..
Waduh waduh bapaaaaakk!!! Bapak kene jawab doooonngg!!

Lagi berita di FB:

PENDEDAHAN ESKLUSIF!!! GEMPAR!!! PANAS BANGET PAAAAAAKKK!!

Sebelum bercerita panjang, aku nak tanya dulu Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim tentang gambar ni!! Gambar ni diambil di perkarangan sebuah rumah di BANJANEGARA , INDONESIA.

RAIS YATIM, ini rumah siapa ya? Waduh waduuuuuhh, kelihatannya mewah ya pak?! Aku bagi klu laaa, rumah ini milik seseorang yg pernah bekerja dirumah Pak Rais suatu ketika dahulu.. Klik sinihttp://bit.ly/RLaAbp untuk pendedahan esklusif

Pencacai lembUMNO tolong nafikan, kata je la umah ni umah korang supaya isu ni tak kemana.. Tolong laaaaaaaaaaaaaaaaaaa wahai pencacai

Komen: sapa pulak nak kena saman....ha..ha...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...