18 Oktober 2012

Panas ! Kerana Altantuya Najib Terpaksa Pertahan Musa Aman....???


Semalam Aku sembang-sembang di kedai kopi, lepas layan gusti di astro biasa lah ahli-ahli politik kedai kopi dok melabun pasai politik semasa.  Dalam dok sembang Pak Aus tuan kedai kata " Pasai apa tok Najib dok pertahan musa aman tentang dana asing bagi kat UMNO Sabah"  semua yang ada dok tang tu tengangga mulut..heh masing-masing tak tau nak jawab. 

Tulah...dia kata dari dok jengui facebook lanie...dia dok fikirk teori dia pasai kes Altantuya. Sambung lagi...cuba hangpa tengok sapa selamat najib kes bunuh tunya tentu ghani patail kan....hangpa kan taktau ghani dan musa ada sangkut adik beradik...jadi nak selamatkan musa tok najib dah kena ugut....betul jugak jampuk mat cop....hang pakai apa dok baca facebook lanie....pak aus jawab pakai ipad..... Jampuk zul....canggih jugak orangtua nie umuk dah 66 tahun pakai ipad...sambil belek iphone dia. Aku tambah semangkuk dan sokong memang betuii tu....depa kata tunggu apalagi  boh kasi kauu...dalam blog.....aku tambah kena tangkap hangpa jamin.........

Hangpa layan pulak sambungan cerita dibawah.......

RM40 Juta: Najib Didakwa Lindungi Musa


 Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak didakwa cuba melindungi Datuk Seri Musa Aman berhubung skandal wang RM40 juta kepada Umno Sabah, kata Ahli Parlimen Cheras, Tan Kok Wai.

“Saya rasa tidak puas hati dengan jawapan yang diberikan khususnya berkaitan RM40juta dari Hong Kong ke Sabah.”

“Walaupun Nazri(Aziz) kata Pesuruhjaya Bebas Anti Rasuah Hong Kong (ICAC) sedang menyiasat tetapi apakah yang perlu dibuat oleh SPRM adalah wang yang diperolehi oleh Ketua Menteri Sabah dari Hong Kong adalah SPRM juga perlu siasat kerana ia melibatkan nama baik negara dan kerajaan,” katanya di lobi Parlimen.

Tegasnya, apa yang perlu dijelaskan kepada rakyat adakah wang berkenaan untuk Umno Sabah atau milik peribadi Musa yang juga Ketua Menteri Sabah.

Lebih dikesalkan, kenyataan Najib yang dilihat cuba memberikan perlindungan kepada Musa.

Pada tahun 2008, seorang ahli perniagaan Michael Chia ditangkap di Lapangan Terbang Hong Kong disyaki memiliki wang berjumlah RM40 juta.

Beliau turut dikatakan ‘rapat’ dan ‘mempunyai hubungan baik’ dengan Musa.

Tan juga tidak berpuas hati dengan jawapan yang dikemukakan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM) Datuk Seri Nazri Aziz berhubung pertanyaan beliau pada sesi soal jawab Dewan Rakyat.

Soalan beliau berkait mengenai jumlah ahli-ahli Kabinet sehingga Adun yang sedang disoal siasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia(SPRM).

Nazri menurut jawapannya menyatakan, beliau tidak boleh mendedahkan jumlah pegawai yang sedang disiasat oleh SPRM sebaliknya hanya boleh mendedahkan jumlah mereka yang didakwa.

Lagi berita lengkap disini   Skandal Musa calar visi Najib

Kedahkini

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...